Adomas Aleno Unsplash
Uspostavite pravila

Još uvijek radite od kuće? Donosimo pet učinkovitih rješenja za dobru organizaciju i veću produktivnost

Iako se život polako vraća u normalu, i mnogi se vraćaju na svoja radna mjesta, neki od nas još uvijek rade od kuće. Ono što je na početku bilo odlično, kasnije se može pretvoriti u pravi izazov pa je važno, ako već niste, postaviti granice između poslovnog i privatnog.

Iako se život polako vraća u normalu, i mnogi se vraćaju na svoja radna mjesta, neki od nas još uvijek rade od kuće. Ono što je na početku bilo odlično, kasnije se može pretvoriti u pravi izazov pa je važno, ako već niste, postaviti granice između poslovnog i privatnog.

Premda se na prvi pogled mnogima čini kao olakšanje - jer nema šefa koji stalno puše za vratom i ne gubi se vrijeme na dolazak i odlazak s posla - rad od kuće ima i mnoge zamke. Pogotovo kad smo, kao što je to slučaj sada zbog karantene prouzročene koronavirusom, na njega prisiljeni.

Postoje struke kod kojih je rad od kuće normalna, uobičajena stvar, no za većinu zaposlenika to je ipak novost. Svakodnevnu komunikaciju s kolegama u uredu zamijenili su videokonferencijama pa je tako Microsoft nedavno objavio da su tijekom ožujka registrirali čak 1000 posto više videopoziva nego inače. Kompanija Colliers International trenutačno radi istraživanje (bit će završeno krajem travnja) o zadovoljstvu radom od kuće tijekom karantene, a njime je dosad obuhvaćeno 3000 uredskih djelatnika iz 25 zemalja.

Dosadašnji rezultati pokazuju da bi čak 71 posto zaposlenika koji prije pandemije nisu radili od kuće nakon karantene željeli na taj način nastaviti raditi jedan ili više dana u tjednu.

Njih 53 posto vjeruje da se njihova produktivnost na poslu nije promijenila otkad rade od kuće, a 24 posto vjeruje da se povećala.

Unatoč tome, činjenica je da se radeći od kuće - ako se na vrijeme ne uspostave rutine i definira pravila rada - lako možete naći u velikom problemu. Nekima se može dogoditi da ih privatni život toliko odvuče od posla da se ubrzo nađu u velikom zaostatku, a drugima da do te mjere izgube granicu između poslovnog i privatnog da im se čini kako radno vrijeme traje 24 sata dnevno. Ni jedno ni drugo nije dobro. Zato je najbolje osvijestiti najčešće zamke rada od kuće, a evo i načina kako da ih izbjegnemo.

Nedostatak fokusa

PROBLEM: Kad smo kod kuće, svašta nam može odvući pažnju - od kuhanja ručka do omiljene serije koju baš sada prikazuju na televiziji i gomile posuđa u sudoperu. Ako ste usred pisanja poslovnog maila, nije dobra ideja ustati da prošećete psa ili upalite perilicu za rublje - samo zato što ste se baš u tom trenutku sjetili da to morate učiniti.

Unsplash

RJEŠENJE: Kućna atmosfera kod većine ljudi ne doprinosi osjećaju da ste na poslu. Postoje oni koji su stručnjaci za multitasking i nije im problem obavljati više stvari usporedo izmjenjujući poslovne i privatne zadatke. No, kod nekih će to dovesti do toga da će i jedni i drugi biti obavljeni šlampavo. Oni si moraju složiti formalniju strukturu s točno određenim vremenom za rad. A najvažniji preduvjet za to je da u domu odrede mjesto koje će biti namijenjeno za ured. Najbolje bi bilo da je to soba s vratima koje možete zatvoriti i tako se isključiti od stvari koje vam mogu poremetiti fokus na posao.

Uspostavite pravila: ukućani moraju poštivati vaše radno vrijeme.

Fluidne granice

PROBLEM: Kad ste u uredu, zna se da ste na poslu. Vaši bližnji i prijatelji vas ne zivkaju na mobitel svaki čas, a kad nazovu, razgovori su kratki i konkretni. Nitko od vas ne traži da obavite neki sitni kućni posao poput iznošenja smeća ili odlaska u trgovinu po kruh. Kad ste doma, ta granica između poslovnog i privatnog postaje sve manje vidljiva. Iako ste teoretski na poslu, od vas se očekuje da participirate u kućanskim poslovima.

RJEŠENJE: Prvo što morate napraviti je sami sebi organizirati vrijeme za posao i odrediti granice. Nitko neće poštovati vaše granice ako ih sami ne poštujete. To znači da se s ukućanima morate dogovoriti u koje vas vrijeme nitko ne smije uznemiravati jer radite. Odredite vrijeme za pauzu tijekom kojeg se možete družiti s ukućanima ili napraviti neku sitnicu. No, ako ste se dogovorili da nitko ne ulazi u sobu u kojoj radite između 8 i 12, nije u redu da u 10 navratite do obližnjeg dućana jer ste poželjeli sladoled.

Radno vrijeme

PROBLEM: Mnogi, prije nego što započnu raditi od kuće, to zamišljaju kao lagani rad u krevetu u pidžami. Istina je drugačija: kad radite od kuće, radni dan se često neočekivano produži. Nema jasno određenog vremena kad gasite računalo, izlazite iz zgrade, zaboravite na posao i posvetite se svojim privatnim zanimacijama ili obitelji.

RJEŠENJE: Vrlo je važno odrediti radno vrijeme, a unutar njega vrijeme za pauzu: ručak, kraću šetnju ili pijenje kave. Također, trebate odrediti što planirate napraviti taj dan i dati si razuman rok za to. Kod većine poslova, uvijek će biti još zadataka za napraviti, no ne dozvolite da vas prekrcaju jer ćete se naći u situaciji da možete zaboraviti na privatni život. Jednako kao što se morate dogovoriti s ukućanima da vas ne ometaju tijekom radnog vremena, morate se dogovoriti i sa šefom oko količine posla koja treba biti obavljena u danu.

U stanci grickajte orašaste plodove umjesto da konzumirate slatkiše, a obroke planirajte unaprijed.

Hladnjak nadohvat ruke

PROBLEM: Većina ljudi kad radi od kuće puno više i češće jede. Neka istraživanja govore da se čak 40 posto njih udeblja kad dulje vrijeme rade od kuće. Razlog je to što nam je hrana stalno nadohvat ruke - u vlastitom hladnjaku ili smočnici. Također, kad smo stalno kod kuće, češće posežemo za slatkišima i nezdravim grickalicama.

Unsplash

RJEŠENJE: Tijekom karantene iznimno je važno dodatno obratiti pažnju na zdravu prehranu i redovito vježbanje jer se krećemo manje nego inače. Najbolje je za početak maknuti brdo slatkiša. Ako ga se ne možete u potpunosti odreći, odredite točnu dnevnu količinu i vrijeme za konzumaciju. Primjerice, pojedite kockicu-dvije čokolade nakon ručka. Čipseve i druge nezdrave grickalice zamijenite orašastim plodovima. Unaprijed osmislite plan obroka i međuobroka - to će vam olakšati i organizaciju vremena kod kuće i odlazak u trgovinu. Pronađite vrijeme za vježbanje uz razne YouTube programe ili specijalizirane aplikacije.

Osjećaj izolacije

PROBLEM: Fizička razdvojenost od kolega neminovno dovodi do osjećaja izoliranosti. Kad nenadano počnete raditi od kuće, i sami se često iznenadite koliko vam nedostaje druženje s ljudima. Svi imamo potrebu za socijalizacijom, a mnogi na kraju shvate da bi u ovoj situaciji rado pročavrljali čak i s onim dosadnim kolegom kojeg su u uredu izbjegavali.

RJEŠENJE: Fizičko druženje s kolegama u vrijeme epidemije i nije najbolja ideja, ali uvijek ga možete zamijeniti onim u virtualnom svijetu. Nemojte pisati poruke i e-mailove, radije se dogovorite za videopoziv putem Zooma ili neke druge aplikacije. Nazovite kolege telefonom i pošteno se napričajte - kao da ste se slučajno sreli kraj aparata za kavu u uredu.

Čitajte i:

Spavate cijelu noć, a ipak se budite umorniji no ikada? Evo što je glavni uzrok tom problemu

Probudimo kreativnost uz ove genijalne ideje kojima možemo urediti dom ili napraviti nešto korisno

Svi možemo bolje živjeti: Znamo kako kvalitetno iskoristiti vrijeme bez sjedenja pred ekranima

Savjetujte se sa stručnjacima ukoliko se nalazite u samoizolaciji ili karanteni!

Linker
24. studeni 2024 07:03