Društvenim mrežama prolomila se gromovita zafrkancija na račun ovogodišnje favoritkinje za treću nagradu američke Akademije filmskih umjetnosti i znanosti. Dakako, dobila je nezaboravan meme koji će je još dugo pratiti.
Nitko nije imun na primamljive trenutke kada je tako ugodno nakratko se isključiti iz svakodnevice i otplutati mislima, pa ni holivudska diva Cate Blanchett. No, problem je u tome što joj se to dogodilo usred televizijskog intervjua s britanskom kazališnom redateljicom Jude Kelly, direktoricom Zaklade WOW koja od 2010. organizira godišnji Festival Žene svijeta.
Tema je bio film "Tar", a lice australske dive doslovce se zaledilo na sredini razgovora. Nepomični izraz njenog lica potrajao je preko deset sekundi dok je njezina kolegica iz filma, njemačka glumica Nina Hoss, opširno odgovarala na postavljeno joj pitanje.
Nevjerojatna mirnoća lica dobitnice dvaju Oscara navela je fanove na pomisao da se, možda, priprema ulogu povezanu s Muzejom voštanih figura, Madame Tussauds. Društvenim mrežama prolomila se gromovita zafrkancija na račun ovogodišnje favoritkinje za treću nagradu američke Akademije filmskih umjetnosti i znanosti. Dakako, dobila je nezaboravan meme koji će je još dugo pratiti.
Psihološka drama o Lydiji Tár, izmišljenoj dirigentici Berlinske filharmonije (u filmu je predstavljena kao prva žena i lezbijka koja vodi jedan od najboljih simfonijskih orkestara ikada) - postala je magnet za nagrade. Prva je bio Zlatni lav za najbolju glumicu na Venecijanskom filmskom festivalu gdje je film premijerno prikazan, do nedavne nagrade Udruge filmskih kritičara Los Angelesa za najboljeg redatelja te za najboljeg scenaristu za američkog glumca i režisera Toddu Fieldu, koji potpisuje film.
S druge strane, "Tar" izaziva kontroverzu, ali ne zato što je dirnuo u snažni seksizam vrlo kompetitivnog svijeta muzičara i dirigenata. Problem je u tome što filmska priča jako podsjeća na stvarni život Marin Alsop, američke dirigentice i sjajne umjetnice čiji energični pokreti dirigentskim štapićem ruše okoštale, seksističke predrasude o ženama koje ravnaju simfonijskim orkestrima.
Alsop je dirigirala Simfonijskim orkestrom Bečkog radija, (prva je šefica-dirigent u njegovoj povijesti), bila je prva dirigentica i umjetnička direktorica Baltimoreskog simfonijskog orkestra, ujedno i prva žena koja dirigira velikim orkestrom u Americi. Ukratko, čega se god prihvatila, rasturala je i pomela (mušku) konkurenciju. Smatra se da je "Tar" film o njoj - kao što se vjeruje da je Anna Wintour vrag koji nosi Pradu u istoimenom filmu - i ne sviđa joj se način na koji je opisana. Lydija Tár je oslikana kao narcisoidna nasilnica, što je jako povrijedilo Marin Alsop.
To je, pak, nagnalo, Cate Blanchett da brani svoj lik riječima da je "vizija redatelja priča o moći, a moć nema spol", no legendarna Amerikanka svejedno se osjeća povrijeđeno.
Prošlog petka rekla je što misli o filmu u razgovoru za australske medije: "Imati priliku prikazati ženu u toj ulozi, a onda od nje učiniti zlostavljačicu, slama mi srce". Smatra da "žene ledolomci" dosežu u umjetnosti neslućene visine bez gaženja drugih, zlostavljanja i omalovažavanja. Taj način nije i ne bi smio postati ženski put do uspjeha.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....