DARREN GERRISH GETTY IMAGES
TikTok senzacija

Nara Smith u intervjuu: "Tradicionalna supruga? To je jedan od narativa koji mi je jako teško shvatiti"

Njemačka manekenka proslavila se promičući tradicionalne, ‘ženske‘ vrijednosti iz 50-ih godina, ima muža mormona i troje djece, kuha u dizajnerskoj odjeći koju nikad ne umrlja i masno zarađuje, a o svemu je progovorila u intervjju za Harper‘s Bazaar.

Njemačka manekenka proslavila se promičući tradicionalne, ‘ženske‘ vrijednosti iz 50-ih godina, ima muža mormona i troje djece, kuha u dizajnerskoj odjeći koju nikad ne umrlja i masno zarađuje, a o svemu je progovorila u intervjju za Harper‘s Bazaar.

Njemačkoj manekenki Nari Azize Smith trebalo je tek godinu dana da mini-vlogovima na TikToku, o pripremanju hrane za supruga i troje djece, dostigne brojku od 20 milijuna pregleda i postane senzacija. Pritom treba reći da su joj tek 22 godine, majka je troje malene djece te supruga Luckyja Blue Smitha, 26-godišnjeg mormona i jednog od najzgodnijih američkih manekena. Totalno je drugačija od drugih: uvijek je odjevena u dizajnersku odjeću koju nekim čudom nikad ne umrlja hranom dok kuha, priča vrlo tiho pa je katkad potrebno nekoliko puta pregledati njenu novu objavu, no popularnost njenih videa strelovito raste.

Nepredvidiva je. Nikad se ne zna hoće li u novoj objavi pripremati hranu ili home made kremu za njegu kože izložene suncem za svoju obitelj i pritom pokazati eklektički kombinirane odjevne kombinacije s potpisima Prada, Louis Vuitton, Jimmy Choo ... Nedavno je kuhala u Pradinom kardiganu od kašmira i pripadajućoj mini suknji čija je cijena oko 4400 eura ili u odjeći modne kuće Chanel. Ukratko, odjeća joj je savršena, ima zavidnu kolekciju obuće (nikad ne nosi papuče premda kuha kod kuće), u svakoj videu je našminkana i izgleda prekrasno, kao da će taj tren nositi reviju ili snimiti editorijal.

"Ja sam prava cura. Obožavam se dotjerivati. Obožavam modu. Ponekad moje kombinacije nisu najpraktičnije, ali moda nije uvijek praktična. To je ono što radim. Objavljujem videe kako kuham za svoju djecu i muža. To doista nije tako dubokoumno", pojašnjava za Harper‘s Bazaar.

Zato ne čudi kako se manekenka južnoafričkih korijena može pohvaliti činjenicom da je njenih početnih milijun pratitelja na TikToku kada je počela objavljivati sadržaje, u međuvremenu preraslo u više od devet milijuna njenih vjernih sljedbenika - bez Instagrama i X-a (bivšeg Twittera).

"Nikad ne znam što reći kad me ljudi pitaju čime se bavim, jer tehnički, stvaram javni sadržaj. Samo živim svoj život i dijelim to s ljudima, što mnogi ljudi čine", rekla je manekenka za Harper‘s Bazaar na čijoj je naslovnici. Potvrda da je planetarni fenomen, došla je u trenutku kad ju je osoblje taverne hotela Maybourne u Beverly Hillsu, gdje je dala intervju za modni magazin, prepoznalo i ustrčalo se oko nje ignorirajući nekoliko izvršnih direktora holivudskih studija, producente i moćne agente. Činilo se da je iznenađena zvjezdanim tretmanom koji joj se, kako je rekla, jako sviđa.

Njena moć na društvenim mrežama pokazuje da manekenka, rođena u južnoafričkom gradu Bloemfonteinu i odrasla u Njemačkoj jer joj je otac Nijemac, ima "ono nešto" – kombinaciju tobože nonšalantnog stava prema popularnosti, besprijekornog stila i smisao za stvaranje zarade u vlastitom domu, odnosno kuhinji. Kako to izgleda iza kamere, rekla je u intervjuu. Pojasnila je, naime, da na TikToku mora govoriti tiho jer se skriva od djece. Njeni mališani, kćeri Rumble Honey (3) i četveromjesečna Whimsy Lou te sin Slim Easy (2), vrlo glasno bore se za njenu pozornost iako joj treba malo mira dok snima TikTok sadržaj. Kad je to moguće, djeca se nalaze u drugoj sobi, a kad nije, klinci sudjeluju u snimanju maminih videa. Najmlađe dijete manekenka katkad mora uspavljivati u nosiljki na svom boku dok energično mijesi tijesto dok kćer Rumble i sin Slim zaviruju u kadar stvarajući preslatki "intermezzo".

Budući da u svojoj kuhinji nerijetko priprema home made kreme, nedavno se oko njene domaće kreme za sunčanje uzvitlala medijska "tramontana". Na nju su se, sa svih strana, obrušili dermatolozi, kozmetički, kemičari pa čak i The New York Times, osuđujući se što se "mućkanjem" vlastite zaštitne kreme, poigrava s opasnostima koje stvara izladanje Suncu.

"Uhvatila sam dijelove kritika zbog videa o kremi za sunčanje. Samo sam podijelila ono što smo mi činimo. Je li to najpouzdaniji SPF? Vjerojatno nije. Ali, s obzirom na to da u tom trenutku nismo imali drugu kremu za sunčanje, funkcioniralo je. Za mene je više riječ o pokazivanju što možete učiniti sami. Znači li to da to morate ponoviti kod kuće? Ne, ne znači," rekla je zvijezda društvenih mreža, predstavnica generacije koja u javni prostor dolazi nakon sveprisutne kulture otkazivanja, piše Harper‘s Bazaar.

"Zbog svog mentalnog zdravlja, ne mogu se obazirati. Ne mogu stalno ispravljati ljude ili čitati sve te stvari i frustrirati se na to," rekla je. Dodajmo i to da se u pozadini priče o manekenki koja uredno nosi revije i snima za modne magazine, nalazi se činjenica da je ona na samom vrhu „vala” koji je preplavio društvene mreže promicanjem tradicionalnih vrijednosti. Radi se o "trad wife" trendu u stilu 1950-ih: kuhanje, čišćenje, odgoj djece i posluživanje svog muškarca, sve s osmijehom i savršenom šminkom.

Trend je zamah dobio nakon što je u SAD-u 2022. srušen povijesni amandman Roe protiv Wadea, a odluka o ženskom pravu na pobačaj otad je prepuštena saveznim državama, piše Harper‘s Bazaar. Čini se da se na društvenim mrežama od tada sve više "vrte" sadržaji o prelijepim, mladim domaćicama i majkama koje s djetetom na prsima uspijevaju umijesiti kruh i pripremitikompletan kolače za mnogobrojnu obitelj. Očevi koji rade isto, pojavljuju se puno rjeđe ili nikako. Kako god bilo, Nara Aziza Smith ne vidi se tako.

"To je jedan od narativa koji mi je jako teško shvatiti: tradicionalna supruga, što god to bilo", kaže ona. Ne vidite me kako ulazim u avion, skačem u New York, radim svoj posao, manekenstvo, vraćam se kući – i sve radim iako imam jako malo dijete - plaćam račune, snimam sadržaj, oblačim djecu. Čudno mi je to da me stavljaju u određenu ladicu, samo zato što ljudi misle da robujem. Ja sam zaposlena majka koja svoj dan provodi na vrlo drugačiji način nego što to čini netko bi s normalnim radnim vremenom od devet do pet," rekla je zvijezda društvenih mreža koja surađuje s velikim brendovima, uključujući Hourglass Cosmetics i Charlotte Tilbury, a pojavljuje se i u jesenskoj kampanji Marca Jacobsa.

"Nara je doista stvorila prostor za sebe i pokazala kako se može povezati s ljudima. Naravno, ona je ‘tradicionalna‘ u smislu da izrađuje jela od nule, ali to nije tradicionalno kada to radite tako glamurozno i istovremeno zarađujete veliki novac", rekla je Raissa Gerona, glavna direktorica brenda Revolve s kojim manekenka također surađuje.

Reakcije pratitelja na njene objave su raznolike, od apsolutnog obožavanja i podrške do sprdnje. Primjerice, jedan ju je pratitelj upitao može li smisliti recept za domaći Ozempic? Ne nedostaje komentara u kojima joj pojedinci poručuju kako "svaki put kad gledaju njezin sadržaj, osjećamo kako se feminizam vraća nekoliko desetljeća unatrag".

No, Nara Aziza Smith ne mari. Uspjela je, masno zarađuje i pritom radi svoj posao (manekenstvo) koji očito voli. U stvaranju karijere na društvenim mrežama majstorski koristi ikonografiju o savršenim ženama iz sredine prošlog stoljeća: i kritike su, uz silne pohvale, dobra reklama.

Linker
22. studeni 2024 00:00