CPR/D.SANCHEZ/BACKGRID USA/PROFIMEDIA
Bez uljepšavanja

Pitate se zašto Hollywood više ne radi normalne filmove? Matt Damon dao iskren odgovor

Glumac i scenarist još se svojim prvim filmom nametnuo kao pravi holivudski autoritet, a sada je ovaj multitalentirani umjetnik objasnio zašto je snimanje manjih drama i filmova za industriju postao ogroman rizik.

Glumac i scenarist još se svojim prvim filmom nametnuo kao pravi holivudski autoritet, a sada je ovaj multitalentirani umjetnik objasnio zašto je snimanje manjih drama i filmova za industriju postao ogroman rizik.

Jedan od omiljenih umjetnika i poznatih osoba uopće definitivno je Matt Damon, taj multitalentirani filmski djelatnik od svojih najranijih radova ne prestaje oduševljavati filmske sladokusce. Scenarist i glumac Damon je zablistao još davne 1997. u filmu Gusa Van Santa "Dobri Will Hunting", u kojem ne samo da je odglumio naslovnu ulogu, nego je i napisao scenarij sa svojim prijateljem Benom Affleckom.

Damon je od tog trenutka samo nastavio nizati uspjehe, iako je od prve letvicu postavio vrlo visoko, nije mnogo falio. Matt se stoga nametnuo kao holivudski autoritet, netko tko će pažljivo birati uloge i odlično iznijeti (novi) filmski klasik poput onih "Spašavanje vojnika Ryana" ili "Bourneov ultimatum". Upravo zato je jedući pileća krilca s mnogo ljutog umaka dobio teško pitanje - zašto se produkcija filmova danas toliko razlikuje od one u devedesetima.

Glumac i scenarist gostovao je u popularnom podcastu Hot Ones, seriji na You Tubeu u kojoj voditelj Sean Evans intervjuira poznate osobe dok jedu pileća krilca koja obilato umaču u sve ljuće umake. Na otprilike polovini razgovora voditelj je Damonu postavio pitanje koje si po njemu postavljaju mnogi gledatelji: "Zašto više ne rade filmove za mene?" Mattov odgovor bio je iznenađujuće iskren, glumac i scenarist otkrio je neke naizgled nebitne činjenice koje su promijenile industriju u novom tisućljeću.

"Ono što se dogodilo jest da je DVD bio ogroman dio našeg biznisa, našeg priljeva prihoda. Tehnologija je to učinila zastarjelim. Filmovi koje smo nekada radili mogli su si priuštiti da im sva zarada ne ovisi o kino prodaji, jer ste znali da nakon izdanja slijedi i DVD. To bi bilo gotovo kao nova premijera filma, a nakon što je to nestalo, promijenili su se i tipovi filmova koje možemo snimati", vrlo smireno je objasnio Damon i zatim nastavio uz primjer iz vlastitog filmskog opusa.

Da bi objasnio kako holivudski filmaši gledaju na filmove posegnuo je za filmom iz 2013. u režiji Steven Soderbergha "Behind the Candelabra" (Moj život s Liberaceom) mala je biografska drama koja prikazuje posljednjih deset godina života megapopularnog Liberacea kojeg glumi Michael Douglas i njegovog mladog ljubavnika Scotta Thorsona, kojeg glumi upravo Matt Damon.

image

Matt Damon glumi u filmu svog prijatelja Bena Afflecka

JAMIE MCCARTHY/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA

Upravo kroz razgovor s jednim od filmskih rukovoditelja Damonu je ‘sjelo‘ kojom se brzinom troškovi filma povećavaju, a zarada smanjuje. "Razgovarao sa s rukovoditeljem studija, koji mi je objasnio da je ovo film od 25 milijuna dolara. Potrebno je isto toliko uložiti u oglašavanje i reklamu... tako da nakon što platim marketing film košta 50 milijuna dolara. Sve što dobijem moram podijeliti s kinima koja imaju pravo prikazivanja, tako da bih morao zaraditi 100 milijuna prije nego uopće počnem zarađivati. Tada odjednom ideja o ulaganju sto milijuna u ljubavnu priču o ovo dvoje ljudi postaje ogroman rizik", razjasnio je Matt Damon i otklonio prostor za bilo kakvu sumnju u to zašto se u Hollywoodu više ne snimaju ‘manje drame‘ s onolikim žarom kao devedesetih. Takvi su filmovi postali veliki rizik za producente i filmska studija.

image

Ben Affleck i Matt Damon na setu filma "Untitled Nike Movie" u Los Angelesu

BELLOCQIMAGES/BAUERGRIFFIN.COM/MEGA/THE MEGA AGENCY/PROFIMEDIA

Posljednjih su godina streaming servisi postali utočište za djela kojima je glavni nositelj sirovi talent, takvi su se filmovi vratili na male ekrane, ali još smo daleko od umjetničke slobode i genijalnosti koja je u filmskoj industriji pravi procvat doživjela prije 2000.

Linker
23. studeni 2024 12:13