MARKO SOVILJ
PRIČA O USPJEHU

Aleksandra Dojčinović otkriva pozadinu puta u Ameriku: Kako napraviti dobar posao u New Yorku

Povod za putovanje bio je poslovan te sam se još jednom uvjerila zašto New York mami ljude iz cijelog svijeta - jer nudi mnogo mogućnosti i prilika onima koji ih žele iskoristiti. Još u svojim dvadesetima sam sa svojim brendom počela poslovati u Americi, gdje sam s malim koferom obilazila butike i nudila im odjeću.

Povod za putovanje bio je poslovan te sam se još jednom uvjerila zašto New York mami ljude iz cijelog svijeta - jer nudi mnogo mogućnosti i prilika onima koji ih žele iskoristiti. Još u svojim dvadesetima sam sa svojim brendom počela poslovati u Americi, gdje sam s malim koferom obilazila butike i nudila im odjeću.

Pomisao da putujem u Sjedinjene Američke Države meni je značila da su se stvari zaista, nakon gotovo dvije godine i četiri modne sezone, polako, ali sigurno vratile u "normalu". Ova 2022. bila je nevjerojatno izazovna, ali i iznimno uspješna za moj brend Lei Lou. Snimili smo divnu kampanju u Dubaiju, u Zagrebu smo otvorili trgovinu naočala Optica La Vie i proslavili prvi rođendan butika u Ilici pa mi je putovanje u New York bila svojevrsna nagrada, ali i odličan završetak prvog dijela godine te priprema za jesen i zimu koje bi trebale biti poslovno još intenzivnije.

Povod za putovanje bio je poslovan te sam se još jednom uvjerila zašto New York mami ljude iz cijelog svijeta - jer nudi mnogo mogućnosti i prilika onima koji ih žele iskoristiti. Još u svojim dvadesetima sam sa svojim brendom počela poslovati u Americi, gdje sam s malim koferom obilazila butike i nudila im odjeću. Prije sedam godina potpisala sam prvi veliki ugovor s PR agencijom iz Los Angelesa i uspješno smo surađivali sve do početka pandemije. Uoči korone Lei Lou haljine nosile su holivudske i glazbene zvijezde poput Eve Longorije, Kaley Cuoco, Leighton Meester, Rachel Bilson, Mel B, ali i Camilla Cabello, čiji duet s Edom Sheeranom u pjesmi "Bam Bam" ne silazi s prvih mjesta svjetskih top ljestvica... Planove mi je poremetila pandemija, no sudeći prema onome što sam doživjela u New Yorku, očekuju nas ljepši dani.

Prestižna uloga

U Americi sam bila gošća predavačica na konferenciji ACAP-a (Association of Croatian American Professionals), odnosno organizacije sa sjedištem u New Yorku koja okuplja poduzetnike hrvatskog podrijetla. U ACAP-u od 2016. djeluje više od dvije tisuće profesionalaca, a njegova je predsjednica Iva Vukina, izvršna direktorica u američkoj investicijskoj banci Goldman Sachs. Kako ACAP okuplja poduzetnike iz raznih branši, ove godine su na konferenciju pozvali predstavnike hrvatske start-up scene kako bi ih spojili s američkim investitorima.

image
MARKO SOVILJ

Ja sam se u tom društvu našla jer sam dva puta bila nominirana za nagradu EY poduzetnik godine. Riječ je o globalnom programu koji konzultantsko-revizorska tvrtka EY provodi više od 30 godina u više od 60 država diljem svijeta. Nagrađuju se oni koji su inovativni i financijski uspješni, a ulazak u EY obitelj iznimno je utjecao i na moje poduzetništvo te mi omogućio da se povežem s domaćim start-up tvrtkama.

Neki od dobitnika te nagrade također su doputovali u New York predstaviti se potencijalnim ulagačima. Jedna od tema konferencije bila je održivost, a kao jedina žena iz modne industrije (uz mene su pozvali još dva dizajnera iz New Yorka), među ostalim, govorila sam o utjecaju pandemije na branšu te sam analizirala suradnje velikih tvrtki kao što su Gucci i Adidas. Takve kolaboracije mi se ne sviđaju jer su odviše komercijalne pa je fokus mog predavanja bio na promoviranju hrvatske modne industrije kao održive, jer imamo male pogone i domaću proizvodnju.

image
MARKO SOVILJ

Naglasila sam i kako je važno nove generacije podučiti pravim vrijednostima te sam objasnila zašto treba ostaviti trag u društvu i vratiti mu dug. Upravo je to motiv koji me pokreće. Smatram da svaki poduzetnik ima određeni dug prema okolini te da ga treba vratiti kroz projekte za mlade, edukaciju ili mentorstvo. Amerikanci su u tome izvrsni, a meni je velika želja da i kod nas to zaživi. Naši poduzetnici su odlični ljudi, rade s puno više srca i emocija i zato mogu biti izvrsni u podučavanju drugih. Napokon je došlo vrijeme da poslovnom scenom zavladaju poduzetnici nove generacije poput Silvija Kutića, osnivača i CEO Infobipa, koji je bio najveća zvijezda konferencije. Hrvatski jednorog Infobip privatna je kompanija vrijedna više od milijardu dolara.

image

alex ny

MARKO SOVILJ

New York živi 24 sata na dan

Amerikanci, prije svega, cijene uspjeh, a Infobipov uspjeh je arhetip američkog sna - doduše, uz jednu otegotnu okolnost, a to je što je ostvaren iz Hrvatske, zemlje koja je poznatija po sportu i turizmu nego po modernoj tehnologiji. Upravo je uspjeh Infobipa potaknuo organizatore konferencije da okupe kremu hrvatske visokotehnološke scene, čija je zastupljenost u programu zasjenila tradicionalno dominantni hrvatski turizam.

Nakon intenzivna dnevnog programa te gala večere imala sam priliku prošetati ulicama New Yorka koji je, nakon pandemijskog zatišja, ponovno oživio. Turisti su se vratili, no ipak vlada određena zabrinutost. Ljudi s kojima sam se družila govorili su mi o stanju na američkoj burzi, ali i o novom zakonu koji ženama ukida ustavno pravo na pobačaj.

No, New York je grad koji živi 24 sata na dan i samo će znalci primijetiti stvarne probleme grada, turisti će i dalje biti opijeni ponudom i pokušati iskoristiti svaki trenutak. Primijetila sam i neke nove trendove u gastronomiji: čini se da je vrijeme molekularne kuhinje na izmaku, svi opet žele tradicionalna jela, od organski uzgojenih namirnica, koja su svima nama svojevrsni comfort food.

image

alex ny

MARKO SOVILJ

Što se mode tiče, ljudi su nešto suzdržaniji. Prpošnu i neobveznu kreativnost bez granica zamijenili su jednostavnost i klasika, što se također može pripisati pandemiji. Brojne su se trgovine zatvorile, a preživjele su one koje su se okrenule održivosti kao temeljnom načelu nove modne budućnosti. No, shopping u New Yorku i dalje nema premca. Oduševio me novi trgovački centar u Hudson Yardsu koji, iako malen, nudi sve svjetske brendove, a nema nesnosnih gužvi, toliko svojstvenih za ovu metropolu. No, New York je sve to, ljepota i užurbanost u jednom i zapravo je čar tog grada baš u konstantnom kaosu koji vas tjera da uvijek budete spremni ubaciti u brzinu više. A upravo takav život u višoj brzini očekuje mene i moj brend do kraja godine pa mi je posjet New Yorku bio i svojevrsna generalna proba za sve što će se dogoditi na poslovnom planu.

Nove vizije za budućnost

Na panelu o budućnosti edukacije sudjelovali su Albert Gajšak iz CircuitMessa i Marin Trošelj iz STEMI-ja (već djeluju na tržištu SAD-a) koji su prisutne oduševili svojim vizijama za budućnost. Hrvatske start-upove nove generacije predstavili su Srđan Kovačević (ORQA), Irena Jerković (TalentLyft), Darko Jovišić (Robotiq.ai) i Ante Medić (IronBull), jer u dijaspori se uvijek traže budući Infobipovci i Rimci u koje bi se investiralo. Iskusne start-up osnivače predstavili su Damir Sabol (Iskon, Photomath, Mikroblink), Alan Sumina (Nanobit), Hrvoje Ćosić (AirCash) i Antonio Šeparović (Oradian), koji su iznijeli svoju perspektivu o važnosti američkog tržišta za hrvatski IT. Damir Sabol je konstatirao nešto zanimljivo, a to je da se IT tvrtka do 50 ljudi može izgraditi u Hrvatskoj, međutim, da bi došla do prihoda od 50 milijuna dolara, mora izaći na tržište SAD-a. Uz poduzetnike, ondje su još bili čelni ljudi nezavisnih udruga koje predstavljaju tehnološki sektor: Davor Runje (CISEx), Hajdi Ćenan (Cro Startup) i Mislav Malenica (CroAI).

image
MARKO SOVILJ

Emotivna veza

S Ivom Vukinom, predsjednicom ACAP-a, upoznala sam se preko Zooma dok sam ovog proljeća snimala modnu kampanju u Dubaiju. Iva me tada pozvala da dođem gostovati na konferenciju i ja sam se ponovno uvjerila da čovjek treba pronaći vremena za svaki poziv jer se nikada ne zna koja poslovna prilika može uslijediti nakon toga. Tijekom gala večere organizirana je licitacija i svatko od nas je donio nešto što je želio donirati.

image
MILNE/SILVERHUB/SHUTTERSTOCK E

Odabrala sam haljinu koju je 2017. na dodjeli nagrade Emmy nosila Kate Walsh, američka glumica i zvijezda serije ‘Uvod u Anatomiju‘ kojoj je to bilo prvo pojavljivanje u javnosti nakon što je preboljela rak. Ta haljina za mene ima veliku vrijednost, najviše emotivnu jer sam veliki obožavatelj Kate Walsh koja je za mene oličenje elegancije i profinjenosti. To što je nosila haljinu brenda Lei Lou nakon teške borbe s rakom mi je velika čast.

Linker
23. studeni 2024 01:12