BILJANA BLIVAJS/CROPIX
Nakit s pričom

Antonija Ivanković žena je koja stoji iza jednog od omiljenih domaćih brendova: "Odlučila sam se ne utrkivati s trendovima"

Zagrepčanka koja iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču i brend nakita Anka Jewelry koji je sve popularniji, otkrila nam je sve o svojim počecima, poslovnom uspjehu, ali i izazovima s kojima se svakodnevno susreće.

Zagrepčanka koja iza sebe ima uspješnu poduzetničku priču i brend nakita Anka Jewelry koji je sve popularniji, otkrila nam je sve o svojim počecima, poslovnom uspjehu, ali i izazovima s kojima se svakodnevno susreće.

Iako je po struci marketinška menadžerica, Antonija Ivanković (39) najviše uživa kada uđe u svoju radionicu gdje se kao dizajnerica prepušta mašti i stvara rukama. Naime, ova talentirana i odvažna žena prije nešto više od godinu dana napustila je rad u velikoj korporaciji kako bi se posvetila onome što najviše voli - dizajniranju nakita. Da se rizik ponekad zaista isplati, dokazuje i činjenica da je njezin brend Anka Jewelry u kratkom vremenu postao veliki hit u Hrvatskoj, ali i regiji. Tim povodom s dizajnericom smo razgovarali o njezinim počecima, poslovnom uspjehu, ali i brojnim izazovima s kojima se svakodnevno susreće.

Kako to da ste se odvažili na vlastiti biznis? Koji je bio okidač?

- Prije nego što sam osnovala brend, bila sam potpuno posvećena karijeri u korporativnom svijetu. Radila sam za veliku tvrtku, vjerovala u njezin napredak i neumorno se trudila. No jednog dana svi moji ciljevi i snovi pali su u vodu. Struktura tvrtke se promijenila, a ja sam ostala zarobljena na istoj poziciji, bez mogućnosti za napredak. Shvatila sam da je sigurno samo ono što stvoriš vlastitim rukama i odlučila izgraditi nešto svoje. Inspiracija je došla kad sam otišla na putovanje na Tajland, gdje sam prvi put ugledala poludrago neobrađeno kamenje. Ostala sam zadivljena njegovom prirodnom ljepotom i počela stvarati viziju nakita koji nije samo predivan, već ima i duboko značenje.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Bredn ste nazvali po vama jako važnoj osobi, zar ne?

- Tako je, brend sam nazvala po mami. Od prvog dana do danas, ona je moj stup snage. U jednom periodu moja mama je postala samohrani roditelj te samostalno odgajala sestru i mene, znam da joj nije bilo jednostavno i lako. Uvijek je davala ono što nam je najviše trebalo - hrabrost, mudrost, snagu i ljubav, a kada sam odrasla, shvatila sam da nijedan poklon neće nikad moći dovoljno pokazati koliko sam joj zahvalna. Poludrago kamenje me asocira na nju. Energijom i simbolikom na neki način uvijek brine o vama, a jedina osoba koja cijeli život brine o svima je - mama.

Nakit koji vidimo u vašim kolekcijama je sve, samo ne bazičan.i uvijek ima tu jednu umjetničku notu. U čemu pronalazite inspiraciju?

- Inspiraciju najčešće pronalazim u svom okruženju, u obitelji, prijateljicama, sadržaju koji konzumiram. Nekada to može biti izložba, nekad nova pjesma na radiju, a ponekad samo razgovor s dragom osobom koji u meni pobudi interes. Nakit koji dizajniram uvijek je preslika mog unutarnjeg svijeta, brend Anka je moj način izražavanja, medij putem kojeg u svijet prenosim svoje osjećaje. Uvijek se, po završetku nove kolekcije, nadam da se emocija uložena u rad osjeća i u samim komadima te da je mogu uspješno prenijeti na žene koje će ih nositi.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX
image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Koji nakit je sada u trendu?

- Trendove je postalo teško pratiti jer se izmjenjuju neviđenom brzinom. Ja sam odlučila da se s tom brzinom ni ne želim utrkivati. Srećom za nas ljubiteljice mode, polje za igru stvarno je široko i izbora ne manjka pa svatko može pronaći komade koji odgovaraju njegovom stilu. Ove sezone naglasak je na zlatnom nakitu i statement komadima koji na suptilan način privlače pozornost i pršte pozitivnom energijom.

Kakav nakit privatno volite i nosite? Koja je zapravo njegova moć i koliko nam može pomoći da se izrazimo?

- Nakit je "točka na i" svakog stylinga, onaj detalj koji se čini malenim, ali radi veliku razliku u konačnom dojmu. Primjerice, lijepa manikura puno više dolazi do izražaja ako prema njoj pozornost privlači velik prsten. Kombiniranjem nekoliko manjih komada postiže se odličan efekt, a i sama to nerijetko radim - dvije tanke zlatne ogrlice zanimljivije su od jedne, a klasičnoj košulji ili bijelom T-shirtu daju cool faktor. Privatno najčešće nosim komade iz vlastite radionice. Njih se sad, srećom, skupila već poprilična količina pa imam prostora za igru i kombiniranje. Nosim sve - ogrlice, prstenje, narukvice, a odabir prilagođavam raspoloženju.

Poduzetništvo sa sobom nosi brojne izazove, kao i odricanja. Koji su najčešći izazovi s kojima se osobno susrećete?

- Tek sada kad sam napustila korporativnu karijeru i u potpunosti se posvetila Anki, otkrivam čari poduzetništva. Puno je tu prednosti, osobito meni kao majci malog djeteta. Upravljanje vlastitim vremenom od velikog je značaja, ne samo kod brige za dijete, već i doprinosi boljoj kvaliteti moje svakodnevice. S druge strane, odgovornost i pritisak za uspjehom su veći pa je takva vrsta stresa nešto s čim se učim nositi. U privatnom poduzetništvu svaki dan je nova prilika za učenje, nastojim na to gledati tako pa i iz težih dana uvijek izvučem nešto pozitivno.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Možete li nam okvirno približiti proces nastanka kolekcije ili specifičnog komada nakita? Koliko je vremena potrebno za izradu jednog komada?

- Ovisi o tehnici jer ideja nikad ne nedostaje. Primjerice, "Origin" kolekcija je nastajala dvije godine. Iako je ideja došla vrlo brzo, imali smo šest mjeseci crtanja i mijenjanja... Onda je uslijedila proizvodnja i to je potrajalo neko vrijeme sve dok nismo našli odgovarajućeg partnera koji može dostaviti ideju i kvalitetu koju zahtijevamo. Kako se kaže, za dobre stvari je potrebno vrijeme.

Koliko pokušaja i pogrešaka je potrebno kako bi nastao komad nakita s kojim ste zadovoljni?

- Uh... Dosta. Kad kažem da nam je trebalo dvije godine da lansiramo "Origin" kolekciju, mislim da sam sve rekla. U prosjeku nam trebaju 3 ponavljanja da bi sve sjelo na svoje mjesto.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Kako biste opisali svoj modni stil?

- Elegancija s pomakom najbolja je definicija mog stila. Volim jednostavne, ženstvene krojeve, ali ne libim se na odjevnoj kombinaciji imati neki detalj koji je čini posebnom. To može biti neobično zavezana marama ili tek dobar komad nakita koji podiže naizgled jednostavan look. Stalno sam u pokretu pa mi je za dnevne lookove važna i udobnost i praktičnost, a dobar par traperica ništa ne može zamijeniti!

Tko je najviše utjecao na vaš stil?

- Kao osoba koja je dio mladosti proživjela prije društvenih mreža i Interneta, na moj stil su utjecali modni časopisi, ali i serija "Seks i grad" - oba izvora davali su pregršt ideja. Na moj poduzetnički mindset, donekle i stilski, utjecao je i Renzo Rosso, vlasnik Diesela. On je svijetu mode donio svojevrsni zaokret, nešto drugačije na sceni, a pritom je izgradio jaki brand s prepoznatljivim karakterom kakvog se rijetko viđa u današnjem svijetu.

Koja je vaša idealna odjevna kombinacija?

- U posljednje vrijeme to su široke tamne traperice, sambice i gornji dio prsluka. Uz to dobra torba, sunčane naočale i spremni ste za svijet!

Gdje najčešće kupujete?

- Volim kombinirati nespojivo pa su takve i moje lokacije za shopping - od svuda pomalo. U zadnje vrijeme dosta kupujem kod domaćih i regionalnih dizajnera. Komade za svaki dan, bijeli t-shirt uzimam u high street dućanima, dok konkretnije komade - jakne, sakoe, kapute - biram iz kreativnih radionica brendova Minami ili Mone. Pritom, s mojom visinom od 181 centimetar teško je uvijek pronaći odgovarajuće krojeve pa me to dodatno potiče da uložim u rad domaćih kreativaca. Moram priznati i da patim na torbe pa se jednom godišnje počastim nekom ljepoticom - ja to zovem ulaganjem (smijeh). Najskuplji komad u mom ormaru tako je Gucci Dionysus torba koju obožavam.

Koji su vam omiljeni dizajneri i/ili umjetnici?

- Ako pričamo o modi, onda je to Coco Chanel, žena koja je već prije 140 godina bila svojevrsni pionir. U tadašnje vrijeme je oslobodila žene iz krutih korzeta i stvorila odjevne predmete bez kojih danas ne možemo zamisliti svoju svakodnevicu. Salvador Dali jer je jedan od najistaknutijih umjetnika prošlog stoljeća čiji je rad ostavio velik trag i u 21. stoljeću. Oduševila su me i arhitektonska zdanja Antonia Gaudia u Barceloni, to je nešto što zaista svakog ostavi bez daha. A kad pričamo o glazbi, veliki sam fan Maxima Mrvice, način na koji spaja modernu i klasičnu glazbu kroz svoj klavir - svaki put me iznova oduševi.

Kakve mirise, odnosno parfeme volite?

- Volim jake univerzalne parfeme, najdraži su mi YSL Opium i Bvlgari Black.

Koja je vaša beauty rutina te koji su kozmetički proizvodi bez kojih ne možete?

- Trenutno koristim korejske brendove za svoju rutinu, a to su serumi, hidratantne kreme za dan i noć, u nastojanju da dostojanstveno starim. Srećom, s tenom nisam nikad imala problema pa je moja rutina vrlo basic, ali zato me pitajte sve o kosi - s njom sam blago opsjednuta.

image
BILJANA BLIVAJS/CROPIX

Što radite kada - ne radite? Kako se najradije opuštate?

- Slobodno vrijeme provodim u igri sa svojim sinom, istražujemo svijet zajedno i zanimljivo mi je slušati i gledati kako donosi svoje zaključke. U danu se volim posvetiti samo njemu i našem druženju jer vrijeme tako brzo prolazi, postat će velik prije nego se okrenem.

U kojim biste se još stvarima voljeli ostvariti? Imate li neke projekte ili strasti kojima biste se voljeli posvetiti u budućnosti?

- Uživam u stvaranju brendova i definiranju marketinških strategija pa je to jedan od mojih snova - pomoći i drugim malim brendovima da jasnije definiraju svoj put i svrhu. Drugi san je turizam. Kao tipični ekstrovert, uvijek sam imala puno prijatelja iz raznih zemalja svijeta, nakon čega bih ih dovodila u Zagreb te im pokazivala naše ljepote, znamenitosti i našu kulturu. San mi je imati neki mali hostel s barom koje će biti mjesto dobrih provoda i druženja, ali i gdje ćemo moći ugošćavati ljude iz cijelog svijeta.

25. prosinac 2024 14:45