Riječki poduzetnik Andrija Čolak s prijateljem je 2009. godine s malo ušteđevine otvorio fast food Surf’n’Fries, koji se u 16 godina proširio na više od 20 zemalja svijeta, uključujući SAD i Saudijsku Arabiju, a Andriji donio titulu pionira franšize u Hrvatskoj, no danas mu je u fokusu
Američki san na hrvatski način, tako bi se ukratko mogla opisati životna priča riječkog poduzetnika Andrije Čolaka (44) koji je iz malenog lokala od 27 kvadrata kojeg je zajedno s partnerom otvorio prije 16 godina došao do više od 60 objekata diljem svijeta i postao pionir franšize u Hrvatskoj. Njegovi krumpirići poznatiji pod nazivom Surf’n’Fries tako se danas mogu pojesti u SAD-u, Austriji, Njemačkoj, Norveškoj, Irskoj, Rumunjskoj, Švedskoj, Iranu, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Vijetnamu, Južnoafričkoj Republici i brojnim drugim zemljama, a sve je započelo u centru Rijeke 2009. godine.
"Moj partner Denis se sjetio krumpirića jer ih nije bilo u Rijeci, i u centru smo otvorili Surf’n’Fries. Mislim da je ključan trenutak bio što nismo smatrali da smo najpametniji nego smo angažirali stručnjake za svaki segment. Poznati opatijski arhitekt Igor Rukavina je uredio interijer, pokojni chef Andrej Barbieri je osmislio umake, a moja današnja supruga Anja Zambelli Čolak je napravila brending. To svakako nije bilo uobičajeno u to doba, a nama se pokazalo kao pun pogodak.
U prvoj godini prodavali smo tisuću porcija na dan, posao je doslovno eksplodirao. Mi smo čak mislili da je to normalno jer nismo imali nikakvog iskustva, a zapravo je to bilo van pameti. Kada su to shvatili investitori počeli su nam se javljati da zajedno otvorimo nove lokale u Splitu, Zagrebu i drugim gradovima, ali mi smo to odbili jer sam se sjetio da bi franšiza bila puno bolja ideja i tako je sve započelo. Krenulo je od Slovenije i počeli smo se širiti po cijelom svijetu, zahvaljujući tome me zovu pionirom franšize u Hrvatskoj" objašnjava Andrija koji je priču pokrenuo nakon što je prodao prvi posao koji je pokrenuo još na fakultetu.
Studirao je marketing menadžment u Vancouveru, ali se tijekom studija nakon svakog semestra vraćao kući jer čekao ga je posao s nekretninama.
Student s biznisom
Naime, u Kanadi je vidio oglas za prodaju stana s fotografijom što u Hrvatskoj u to vrijeme nije postojalo pa je pokrenuo oglasnik za nekretnine s fotografijama. Ubrzo je uslijedio i časopis za luksuzne nekretnine u Istri koji se prodavao po Europi. No, na tom poslu se nije dugo zadržao jer ga je prodao i s tim novcem i s partnerom pokrenuo Surf’n’Fries.
"Puno mi je pomoglo što sam odmah nakon srednje škole počeo raditi kao agent za nekretnine. Tu sam jako puno naučio o prodaji, a znanje sam proširio na fakultetu. Bilo je naporno jer sam četiri godine živio na relaciji Vancouver - Rijeka, ali sada vidim da se itekako isplatilo. Ja sam dokaz da se može pokrenuti nešto iz ničega i ostvariti dobre rezultate, ali morate biti spremni na puno rada, truda i živciranja jer svi poduzetnici znaju da često ne ide onako kako smo zamislili", govori Andrija. Danas svoje bogato znanje prenosi drugima pa iako će uvijek na neki način biti uključen u posao s krumpirićima, trenutačno mu je fokus pomoći kao konzultant drugim poduzetnicima prvenstveno oko prodaje kompanija i stvaranja franšize.
"Živimo u jedinstvenoj situaciji jer babyboomeri koji su početkom 90-tih otvarali firme danas ih prodaju, tu ja uskačem i baš uživam u cijelom tom procesu", priznaje Andrija koji, kaže, jednako kao i posao voli svoje slobodno vrijeme. Jedrenje, putovanja, sviranje gitare, zmajarenje... isprobao je puno toga, ali jedrenje mu je najviše pri srcu.
Odijela mu kroji prijatelj
"Jedrim od malih nogu. Imao sam fazu u pubertetu kada sam njegovao dugu kosu, svirao punk i rock u bendu i napustio jedrenje ali sam mu se prije nekoliko godina vratio i sada strastveno treniram pa čak se i natječem na regatama", govori. Zbog slavnih krumpirića je proputovao cijeli svijet, a kada se vrati kući čekaju ga supruga Anja i 11-godišnja kći Emily.
Jedino što ga, ističe, uopće ne zanima je moda. Tijekom radnog vremena je uvijek u odijelima koje mu kroji prijatelj, a u privatno vrijeme obožava sportski stil.
"Doslovno mi bude muka kada moram ići u šoping pa sam zaista sretnik što mi je prijatelj krojač i izradio mi je sva odijela, a sportsku odjeću najčešće naručujem online", govori Andrija koji se okušao i u televizijskom poslu. Naime, kao mladi punker nije imao novca snimiti spot pa je došao na ideju da bi to mogao napraviti uz pomoć televizijskih kamera. Pokucao je na vrata lokalne riječke televizije RITV-a i zamolio tadašnjeg glavnog urednika Lea Pavelu da snimi spot za svoj bend. On je na to pristao ali za uzvrat ga je zamolio da odradi neki posao. Andrija je, kaže, pomislio da će nositi opremu ili raditi slične studentske poslove, ali za dva dana se našao ispred kamera.
"Leo mi je pokazao gdje je režija, studio i rekao da ću od danas voditi glazbenu emisiju, tako je započela moja jednogodišnja televizijska avantura. Bilo je to ludo doba kojeg se danas rado sjećam, ali mi je drago što nema nikakvih tragova moje kratke televizijske karijere" kroz smijeh zaključuje svestrani Andrija.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....