Francuski automobilski gigant Peugeot upravo je raskinuo suradnju sa svojim dugogodišnjim brend ambasadorom.
Još prošle godine je samo od sponzorskih ugovora uprihodio više od trideset milijuna dolara, a danas je posve izvjesno da će ovogodišnji prihodi Novaka Đokovića, donedavno najboljeg tenisača na svijetu - biti znatno manji. Sigurno neće ostati kruha gladan, jer je u karijeri samo od turnirskih nagrada dosad zaradio više od 150 milijuna dolara, no mnogi Đokovićevi veliki sponzori trenutačno razmišljaju o nastavku suradnje s kontroverznim tenisačem.
Njegove nevolje u raju započele su u siječnju ove godine kad je skandalizirao javnost odbijanjem cijepljenja, te navođenjem netočnih podataka u zahtjevu za australsku vizu zbog čega mu je početkom godine zabranjen nastup na Australian Openu u Melbourneu, gdje mu se smiješio 21. Grand Slam naslov u superuspješnoj karijeri.
Svega dva mjeseca kasnije stvari stoje bitno drukčije nego na samom početku kalendarske godine: Novak Đoković više nije teniski broj jedan u svijetu (trenutačno tu poziciju drži ruski tenisač Danil Medvjedev), francuski automobilski gigant Peugeot upravo je objavio da nakon osam godina raskida suradnju sa svojim dugogodišnjim međunarodnim brand ambasadorom, a upitni su i mnogi drugi ugovori jednog od najvećih sportaša u teniskoj povijesti, baš kao i njegovi idući nastupi na velikim turnirima. Ako se uskoro ne proglasi globalna pobjeda nad pandemijom koronavirusa, ne ukinu postojeće epidemiološke mjere i ograničenja nastupa.
Prekid suradnje s Peugeotom je za Đokovića tim bolniji, jer su još u siječnju predstavnici tog proizvođača automobila izjavljivali kako situacija koju je svojim ponašanjem izazvao srpski tenisač neće utjecati na njihovo partnerstvo. No, okolnosti su se u međuvremenu očigledno promijenile.
"Informacije koje kruže u javnosti su točne. Nećemo nastaviti suradnju s Đokovićem, ali ćemo i dalje nastaviti podržavati sport i druge tenisače", izjavio je Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis koja je s Đokovićem potpisala ugovor o suradnji, a njegove riječi prenijele su brojne novinske agencije i svi svjetski mediji. Tako da će Novak ubuduće crnu limuzinu uz koju se rado fotografirao voziti samo ako si je sam odluči priuštiti.
U nedavnom razgovoru za BBC Đoković je izjavio da je spreman platiti svaku cijenu za postupke koji se kose s njegovom slobodom odlučivanja o vlastitom zdravlju, no sigurno je i da mu ovih dana nije nimalo lako.
Čitajte i: Đoković se oglasio po prvi put: ‘Želim odgovoriti na dezinformacije, kako bi se umirila zabrinutost‘
Drugi bi uskoro mogli slijediti Peugeotov primjer, a prvi na redu mogao bi biti francuski proizvođač odjeće Lacoste, čiji su predstavnici 18. siječnja službeno izjavili da će u skoroj budućnosti razmotriti sve okolnosti koje su dovele do tenisačeva protjerivanja iz Australije i odlučiti o idućim koracima. No, otada se nisu ponovno oglasili, a u medijima se spekulira da Đokovićev godišnji sponzorski ugovor s Lacosteom iznosi devet milijuna dolara, te vrijedi do ljeta 2025.
Ostali važni sponzori srpskog tenisača su Asics, proizvođač sportske obuće, Montblanc, luksuzni brend pisaćeg pribora, NetJets, vodeća svjetska zrakoplovna kompanija privatnih osoba, Head, proizvođač teniske opreme, te švicarska manufaktura satova Hublot, čije je zaštitno lice..., a tu je i mnogo manjih koji su prosperitet svog brenda vezali uz legendu bijelog sporta.
No, i živuće sportske legende kontroverznim postupcima mogu izgubiti veliki dio svoje privlačnosti širokoj publici, što se očigledno sada događa Novaku Đokoviću. Zbog toga u svim sponzorskim ugovorima postoji klauzula da se oni mogu jednostrano raskinuti ako jedna strana svojim postupcima ili ponašanjem zaprijeti urušavanju imidža druge.
S osobnim bogatstvom od dvjesto dvadeset milijuna dolara Đoković se luksuza u svakom slučaju neće morati odreći, ali će ga zato morati plaćati iz vlastitog džepa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....