Pitali smo osmero naših poznatih roditelja koji imaju jedno ili više djece školske dobi kako u njihovoj kući izgleda (online) nastava te kako su se za nju pripremili.
Odluka o tome da će učenici u Hrvatskoj idućeg tjedna imati online nastavu u srijedu je zatekla većinu roditelja školske djece.
"Ministar Fuchs dogovorio je da idući tjedan, kada je blagdan Svih svetih, nastava ide online, kako bismo umirili školsku populaciju", rekao je u obraćanju medijima premijer Andrej Plenković. Konkretnije nakon blagdana Svih svetih koji pada u ponedjeljak, učenici imaju dva dana praznika - utorak i srijedu. Odlučeno je u Vladi da preostala dva radna dana u tjednu - četvrtak i petak, svi učenici na području Hrvatske nastavu prate online iz svojih kuća.
Kako su tu vijest dočekali, jesu li se već organizirali vremenski, imaju li tehničke uvjete te što je po njima idealno rješenje - pitali smo naše poznate roditelje.
Nikolina Ristović - uz studenticu, prvašica Una Sofija (6)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Imamo sve što je potrebno, ali sam svjesna da postoje obitelji koje nemaju osigurane sve alate za djecu da prate nastavu online. Mislim da ta neravnopravnost ne smije postojati.
Organizacija posla i vremena: Imam tu sreću da se trenutno mogu organizirati relativno bezbolno, ali se isto tako moglo dogoditi da ne bude takva situacija. Upravo sam u nekim pregovorima i moram reći da me za preuzimanje dodatnih obaveza uzdrmao baš taj podatak.
Trebala sam preuzeti dosta zahtjevan poslovni angažman od prosinca, osjećam se preodgovorno prema poslodavcu, a i ne bih se htjela dovesti u neugodnu situaciju da nisam u stanju ispoštovati obaveze i isporučiti ono što je traženo od mene.
Ja sam s Unom Sofijom kod kuće i nemam rješenje za trenutnu situaciju koja se možda neće, a možda hoće dogoditi. Ali vidim da je sve moguće. Sad sam malo ustuknula i povukla ručnu, ne znam kako će zima izgledati. Bez obzira na to što su nam obećavali da se prelazak na online nastavu više ne može dogoditi, vidi se da su ta obećanja "ludom radovanje". Zapravo se svi roditelji koji imaju nekih obaveza nalaze 'u neobranom grožđu', te nitko ne uzima u obzir njihove obaveze i dužnosti. Situacija da u to vrijeme nitko neće boraviti s tm djecom, je otegotna okolnost, a mislim da ni poslodavci neće biti pretjerano uviđavni...
Idealno rješenje: Po meni je idealno rješenje da odrasli preuzmu veću odgovornost na sebe. Ja sam se recimo cijepila, čak tri puta, zagovaram tu opciju, pogotovo što vjerujem da sam u prvom naletu Covida preboljela težak oblik bolesti, samim time ne bih se željela dovesti u situaciju da to još jednom prođem. Mislim da bi odrasli trebali preuzeti odgovornost na sebe, da barem smanjimo moguću transmisiju bolesti na minimum. Oni pojedinci koji nemaju kontraindikacije, ni sekundarne bolesti koje cjepivo može rasplamsati, naprosto bi to trebali učiniti da ovoj priči stanemo na kraj, ako je to moguće. A mislim da je moguće, duboko vjerujem u to.
Boris Jokić, srednjoškolka Maša Lily i Nikola Hugh (5. razred)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Iskreno, bit će teško jer i supruga radi od kuće. Ako su djeca u istoj smjeni, to znači da su nužna tri uređaja i vrlo otporan internet. To kod nas nije uvijek slučaj. Još je teža situacija u većini domova. Naše istraživanje ukazuje da oko četvrtina srednjoškolaca prati nastavu na daljinu preko mobitela, a još četvrtina koristi uređaj drugog člana kućanstva. Velika većina je imala poteškoće s internetskom vezom u prošloj školskoj godini. Iskreno se nadam da je to samo dva dana.
Organizacija posla i vremena: Ukoliko se radi o samo ta dva dana, takva je odluka razumljiva i prihvatljiva. Naša istraživanja ukazuju da je znatno problematičnije ukoliko se dva dana produže u dva tjedna ili dva mjeseca. Po svim parametrima učionička nastava je za učenike bolja od nastave isključivo na daljinu. Naša su djeca u 1. razredu srednje i 5. osnovne škole te su već samostalna da mogu sama izvršavati svoje obveze.
Idealno rješenje: Škole trebaju biti zadnje koje se zatvaraju. Rješenje je jasno, ali u njemu nismo bili uspješni - cijepljenje i poštivanje epidemioloških mjera. U Danskoj ili Portugalu ne razmišljaju o zatvaranju škola zato što su kao društvo pokazali zrelost i javnozdravstvenu solidarnost. Mi u tome kaskamo, a nažalost odgoj i obrazovanje su prvi koji zbog toga pate.
Marijana Mikulić - dva školarca, Ivan (12) i Andrija (8) uz mlađeg brata
Tehnički uvjeti za online nastavu: Moji dečki imaju odvojene sobe, muž i ja imamo svoje laptope pa se mogu spojiti da svatko ima svoj. U tehničkom smislu - da imamo uvjete, u smislu čuvanja - ne. Čak nam se i teta koja je povremeno čuvala Jakija nešto ozlijedila.
Organizacija posla i vremena: Nemamo baš nikoga tko bi ih mogao čuvati pa ćemo se morati organizirati, jer sami baš ne mogu biti cijeli dan. To za sad uspijevamo budući da i muž većinu toga sa studentima radi online. Međutim u utorak ima ispite, ali onda sam ja doma.
Nije se lako organizirati, no s druge strane, ovih dana svi ćemo negdje putovati i sastajati se i čak mi je ok da radije spoje ta dva dana da se dobije vrijeme u kojem će se eventualno neki simptomi pokazati, da ta djeda ne dođu u školu ponedjeljak.
Bolje to nego da se dogodi kao kod mlađeg sina, bio je jedan dan u izolaciji, pa su se vratili, pa je svakih par dana još neko dijete bilo pozitivno. Pa su ih na kraju ipak stavili sve u izolaciju i to na 10 dana. Čini mi se da je bolje možda sasjeći to u korijenu.
Idealno rješenje: Ne bih znala, ne bih htjela nekome govoriti da se ne cijepi ili da se cijepi, razumijem ljude koji se boje. Mi glumci u kazalištu prinuđeni raditi bez maske i na kraju ispada da neki imaju pravo na slobodu izbora, neki ne. Zamislite da dovedete dijete u Kazalište Trešnja, a ja vam odbijem igrati bez maske, no nemam pravo na to, a netko ima pravo ne cijepiti se i tako nam produljivati tu agoniju korone. Ne vidim neko pravo rješenje, ne bih htjela nikoga prozivati, ali ako se svi ne cijepimo i ne budemo poštivali svačiju slobodu i pravo na zaštitu zdravlja, mislim da nećemo tako brzo izaći iz svega ovoga.
Lana Klingor Mihić - tri školarke Kiara (14), Marla (8) i Mika (6)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Tehničke uvjete imamo, i po meni nije problem učenje od doma, nego što ako nastava traje od 8 do 12, za niže razrede. Konkretno znalo se događati da ti zadaci ne stižu do 12, do 13, nego i u 15, i 17 i 18 sati... Dijete to ne stigne sve niti vidjeti, onda ispadne da nije napravilo potpuno zadatak koji je trebalo. To traje cijeli dan i tome nema kraja. Tako je bar bilo u onom najgorem lockdownu, kada je sve bilo online. Nadam se da ovog puta toga neće biti. Dakle nije problem niti pratiti nastavu, niti napisati zadaću niti sve zadatke, ako to dobiju organizirano na jednom mjestu. Problem je kad se to raštrka.
Organizacija posla i vremena: Meni je utoliko lakše jer mi radimo od doma, pa se ne moramo posebno organizirati tko će biti s djecom,mnogo mi je lakše nego nekim ljudima koji moraju od devet do pet biti negdje na poslu.
Idealno rješenje: Stvarno nisam pametna, da sam adekvatna radila bih možda u tom sustavu. Meni će možda ta dva dana dobro doći, jer popratit ćemo nastavu i zadatke, ali recimo Kiara tjedan iza toga svaki dan ima po jedan ispit. U narednih 10 dana ima osam ispita, što je katastrofa. Možda ću ostatak vremena iskoristiti da se koncentrira i da uči za ispite. To je po meni jako puno gradiva za razliku od kad smo mi bili 5.,6.,7. razredi.
Robert Knjaz - uz dvoje studenata školarac Luka (12)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Idealni uvjeti ne postoje, mislim da to malo tko ima. Naravno da je nastava u školi i bolja i efikasnija, klinci sigurno puno bolje nauče. S druge strane, razred od mog sina je u samoizolaciji, ja sam zadnji koji se nešto može buniti ionako su doma svi. Pojavila se korona i koliko sam čuo toga ima dosta. Za razliku od prijašnjeg vremena kada su bili samo odrasli sad imam osjećaj da se to spustilo u školske klupe puno više nego prije.
Organizacija posla i vremena: Nisam baš prava osoba za to pitanje, imam dva studenta, i najmlađi je 7. razred već je samostalan. Osim toga supruga je logoped i radi uglavnom popodnevnim satima pa se mi možemo lako organizirati. Ima ljudi kojima je s te strane mnogo teže. Kod nas Luka je ujutro na online nastavi, a popodne igra nogomet s dečkima, u njegovom slučaju nije to neka drama, mislim da je to problem više nama odraslima, nego djeci - naravno ako se djeca druže. Hoću reći, nisam primijetio da mu je djetinjstvo bitnije ugroženo. Na kraju ovo je ionako privremena mjera, koliko sam shvatio.
Idealno rješenje: Kad bih znao odgovor... To je odgovor za Milijunaša. Nemam pojma i ne bih bio u koži onoga tko odlučuje o tome. Nije dobro ni u slučaju ove rasplamsale pandemije, kada je svaki drugi razred u samoizolaciji.
U timu koji radi sa mnom na emisiji većina onih koji imaju djecu su imali samoizolaciju cijelog razreda od ljeta do sad, s te strane online nastava nije nešto što nas je iznenadilo.
Meni je recimo gori, potres. Mislim da smo se mi u Hrvatskoj navikli na puno gore situacije, ne kukam sad, ali bilo mi je grozno kad je bio potres. Ne zato što se bojim, mi smo na Jarunu super prošli, ali kad vidiš da je pola grada srušeno, kad je bila Petrinja... U odnosu na to online nastava mi se čini manje zlo, nemam prava ništa kukati.
Amar Bukvić - prvašić Aman (6) uz mlađu sestru
Tehnički uvjeti i organizacija vremena: Pojma nemam ni kako ćemo se organizirati, s obzirom na to da je Aman prvašić ne znam uopće u kojem će to obliku izgledati online nastava za njih. To nam je sve novo, bilo je neminovno da će se to dogoditi. Očekivali smo to... Mi nismo imali iskustvo samoizolacije, ali recimo dva razreda iz Amanove škole, isto prvašići, bili su u samoizolaciji.
Idealno rješenje: Zbilja ne znam, mislim da bi se ljudi po meni trebali opametiti i cijepiti. Ali to je samo moje mišljenje.
Antonija Stupar Jurkin - školarci Paola (10) i Ivano (7)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Može se organizirati. Nije da mora biti računalo, to može biti tablet, mobitel i što god ima internet. Dakle može se i preko mobitela gledati Edmodo i ulaziti u zadatke, nije da je nemoguće.
Organizacija posla i vremena: Nisam stigla još o tome razmišljati. I muž i ja radimo, nešto ćemo iskombinirati, možda će on jedan dan ostati, jedan dan ja. Nije da je nemoguće.
Idealno rješenje: Nemojte me to pitati, imamo institucije i državu neka rade svoj posao.
Anica Tomić - dvoje školaraca Toma (10) i Frida (8)
Tehnički uvjeti za online nastavu: Imamo ih, i muž i ja imamo svoje laptope pa ih damo djeci. Ako je slučajno netko od nas na putu, onda posudim od brata ili nekoga. Nekako se snađemo, ovo je vrijeme snalažljivosti. Ne znam kako je drugim roditeljima, koji imaju više djece, jesu li im škole osigurale neke tablete? Znam da je naša škola davala tablete djeci koja nemaju tehničke uvjete.
Organizacija posla i vremena: Uvijek se nekako organiziramo, može se. Hoću reći, nije problem kad je kratko, ali problem postaje kad je to na dugo. Meni je recimo Frida već bila dva tjedna u samoizolaciji, to su problemi. Puste djecu u samoizolaciju, mi smo joj nakon pet dana pravili PCR test bila je negativna, i dalje mora biti u samoizolaciji - to mi smeta.
Što se tiče online nastave, pomirila sam se s činjenicom da to dobro funkcionira, škole su se uigrale, profesori mogu biti kreativni. Nije to isto kao uživo, ali to je već treća školska godina kako ovo živimo...
Nastavnici i profesori postali su kreativni na Zoom-ovima, svaka im čast, vidim kako se učitelji moje djece trude da nastava bude i što dinamičnija i zanimljivija.
I iz svog iskustva kao profesorica na Akademiji mogu reći, u nekoliko navrata sam sa studentima bila na onlineu, nije lako jer moraš biti jako kreativan, da držiš ljude aktivnima.
Idealno rješenje: Nadam se da ćemo preživjeti ovaj val na onlineu i da će to uskoro stati. Čini mi se da će s ovom zimom to stati. Uvijek mislim pozitivno i uvjerena sam da ako smo do sad izdržali, izdržat ćemo i sve što nam dalje dolazi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....