Bojana Nikitović za Gloriju IN govori o radu na novoj hit seriji, otkriva koji ju je hollywoodski glumac oduševio i koliko je na nju utjecao otac Dragan, poznati jugoslavenski sportski komentator.
Nova HBO-ova serija “Dina: Proročanstvo” donosi svjež pogled na univerzum Dine, smješten 10.147 godina prije događaja iz glavnog filma. Posebno se ističe svojom iznimnom kostimografijom koju potpisuje Bojana Nikitović, stvarajući jedinstvenu vizualnu priču koja spaja povijesne reference s futurističkim elementima. Beogradska kostimografkinja, naime, imala je zadatak stvoriti potpuno novi vizualni identitet koji prethodi događajima iz filma. Njezini kostimi morali su prikazati društvo koje je tehnološki naprednije, ali istodobno duboko ukorijenjeno u tradiciji i ritualu. Stoga kostimi nisu samo odjeća - oni pripovijedaju priču o statusu, moći i društvenim odnosima. Posebno se to vidi u razlikama između odjeće različitih društvenih slojeva, simbolici boja i materijala te evoluciji kostima kako se likovi razvijaju kroz priču.
Na kostimima je radila godinu dana, od čega je šest mjeseci bilo posvećeno samo pripremi. Njezin rad posebno dolazi do izražaja u dizajnu kostima za glavne likove, posebice u garderobi Emily Watson koja tumači lik Valye Harkonnen.
Kostimografkinja je stvorila inovativne odjevne komade poput kombinezona koji sprijeda izgleda kao da je riječ o hlačama, a straga kao haljina, uspješno kombinirajući funkcionalnost s estetikom. Za osmišljavanje kostima za članice reda Bene Gesserit nadahnuće je pronašla u odorama srednjovjekovnih redovnica, egipatskim mumijama i drevnim tarot kartama. Za vladajuću klasu, kostimografkinja se okrenula povijesnim carskim obiteljima, japanskoj carskoj modi te elementima srednjovjekovne europske aristokracije. Posebna pažnja posvećena je praktičnosti kostima. Za razliku, naime, od originalnog filma “Dina”, u “Proročanstvu” se više fokusira na dvorske kostime i ceremonijalne odore. Ipak, svaki kostim morao je biti: udoban za nošenje tijekom dugih dana snimanja, prilagodljiv različitim fizičkim zahtjevima scena te vizualno impresivan pod različitim uvjetima osvjetljenja.
Za razgovor sa srpskom kostimografkinjom svjetskog glasa Bojanom Nikitović imali smo samo deset minuta, ali i u to kratko vrijeme uspjela nas je osvojiti. Neposredna, simpatična i vrlo ugodna, nimalo ne odaje dojam da u svojoj karijeri svakodnevno komunicira s velikanima svjetskog filma. Naime, Bojana je nedavno završila rad na HBO-ovoj znanstvenofantastičnoj seriji “Dina: Proročanstvo” koja se može gledati na Max streaming platformi i na HBO kanalu. Serija prati dvije sestre Harkonnen koje se bore protiv sila koje prijete budućnosti čovječanstva i osnivaju legendarnu sektu koja će postati poznata kao Bene Gesserit. U glavnim ulogama su Emily Watson, Olivia Williams, Travis Fimmel, Jodhi May, Mark Strong, Sarah-Sofie Boussnina, Josh Heuston i drugi, a Bojana nije imala nimalo jednostavan zadatak jer morala je stvoriti potpuno novi vizualni identitet koji prethodi događajima iz filma. Njezini kostimi prikazali su društvo koje je tehnološki naprednije, ali istodobno duboko ukorijenjeno u tradiciji i ritualu.
"Na kostimima smo radili godinu dana, od čega je šest mjeseci bilo posvećeno samo pripremi. Tako da su pripreme bile temeljite i dugačke, ali nikada nije dovoljno vremena, uvijek nedostaje još tjedan ili dva. Baš smo žestoko radili, bila je velika ekipa, samo u kostima oko 120 ljudi. Kada smo dogovorili konačne skice s redateljima, ušli smo u radionicu u kojoj su ljudi iz svih zemalja svijeta. Radili smo s metalom, kožom, oslikavali, izrađivali ukrase za kosu, nisam samo ja važna, svih 120 ljudi je važno za ono što na kraju vidimo na ekranu", skromna je Bojana, čiji rad posebno dolazi do izražaja u dizajnu kostima za glavne likove, posebice u garderobi Emily Watson koja tumači lik Valye Harkonnen. Kostimografkinja je stvorila inovativne odjevne komade poput kombinezona koji sprijeda izgleda kao da je riječ o hlačama, a straga kao haljini, uspješno kombinirajući funkcionalnost s estetikom. Za osmišljavanje kostima za članice reda Bene Gesserit nadahnuće je, kaže, pronašla u odorama srednjovjekovnih redovnica, egipatskim mumijama i drevnim tarot kartama. Za razliku od originalnog filma “Dina”, u “Proročanstvu” je veći fokus na dvorskim kostimima i ceremonijalnim odorama. Ipak, svaki kostim morao je biti udoban za nošenje tijekom dugih dana snimanja, prilagodljiv različitim fizičkim zahtjevima scena te vizualno impresivan pod različitim uvjetima osvjetljenja.
"Meni je taj dio priprema uvijek najuzbudljiviji. Rad na skicama kada je još uvijek sve moguće, kada možeš maštati, pustiti kreativnost na volju. Prvo na papir stavljamo sve ideje, a onda to moramo pretočiti u kostim. Traženje materijala je najvažniji dio posla jer ako pogriješiš u tkanini, odnosno materijalu, teško je dobiti dobar kostim. Važni su i dobri modelari i krojači. Svatko od nas mora savršeno odraditi svoj posao da bi sve u konačnici dobro izgledalo. Mnogo je tu detalja, postoji mnogo stvari za koje ne znamo kako ćemo ih realizirati, ali na kraju uvijek uspijemo", smije se Bojana koja je karijeru započela u kazalištu. Radila je s velikom većinom poznatih srpskih kazališnih redatelja i glumaca, a onda joj je jedan slučajni susret potpuno promijenio život.
"Stjecajem nekih okolnosti, počela sam u Srbiji raditi na filmu i tada sam upoznala slavnu talijansku kostimografkinju Milenu Canonero koja je vlasnica četiri Oscara, ona me uvela u svoj tim. Divno me prihvatila i počele smo surađivati na filmovima na kojima je ona radila, otvarale su mi se opcije, da bi me na kraju redatelji i producenti počeli zvati da samostalno radim i tako je sve počelo", objašnjava Bojana. Dosad je radila na brojnim filmovima i serijama poput “Umri muški: Dobar dan za umiranje”, “The Forest”, “The November Man”, “Pali anđeo”, “Putnici”, “Cijena spasa” i brojni drugi.
"Meni je najveća sreća kada su glumci sretni s kostimom. On mora raditi za lik, to je meni najveće zadovoljstvo i najveća sreća, kada glumac dođe i kaže: “Riješila si mi lik”, sada sam ga tek vizualizirao. Prosječan gledatelj možda ne može znati je li kostim dobar ili nije, ali ako glumac ostavlja dobar dojam i ako taj kostim govori o liku kojeg glumac igra, to je moja najveća pobjeda i dokaz da je posao napravljen kako treba", kaže Bojana. Vrlo rijetko joj se, govori, dogodi da netko nije zadovoljan kostimom, a nikada joj se nije dogodilo da je netko odbio nositi ono što je napravila.
"Događalo se da glumci imaju neke svoje ideje, a ja svoje, ali zato su prve probe kostima najbitnije. Na kraju se uvijek uspješno dogovorimo da svi budu zadovoljni", govori Bojana, koja je radila s cijelom plejadom poznatih hollywoodskih glumaca, a najdraži joj je bivši James Bond, irski glumac Pierce Brosnan.
"Čujemo se često, više puta smo radili zajedno. Jako volim s njim raditi i svaki put kad se sretnemo imam osjećaj kao kad sretneš prijatelja kojeg nisi vidio dugo vremena", govori Nikitović, koja se privatno opušta uz druženje sa svojim sinom jedincem Vukom ili na putovanjima, a obožava doći i u svoj Beograd u kojem je odrasla kao kći poznatog jugoslavenskog sportskog komentatora Dragana Nikitovića. Bojana kaže kako je kao mala često s roditeljima posjećivala Hrvatsku, u kojoj ima mnogo prijatelja. "c. Ponosna sam što sam njegova kći i nadam se da bi on bio ponosan na mene", zaključuje Bojana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....