Bračni par Sarah Josipović i Jan Jerič pokrenuli su jedinstveni projekt revitalizacije tržnica - pa na njima nakon uobičajenog radnog vremena okupljaju ugostitelje koji nude tradicionalna, ali maštovita jela u uličnoj maniri.
"Želimo oživjeti tržnice nakon njihovog radnog vremena. Plato Dolca je nakon 13 - 14 sati prazan, neiskorišten, mrtav, a u svim europskim gradovima tržnice su centar života tijekom cijelog dana. Što je i logično, jer mjesto i njegova kultura najbolje se upoznaju kroz lokalnu hranu, njene proizvođače i kupce", govori poduzetnica Sarah Josipović, koja je sa suprugom Janom Jeričem pokrenula jedinstveni projekt revitalizacije gradskih placeva. Svaki petak, naime, do sredine srpnja na Dolcu se održava Place Market koji okuplja dvadesetak ugostitelja. Među njima su Marin Rendić iz bistroa Apetit, Igor Gudac iz Brooma, restoran Tač, Gastro nomadi, slastičarnica Amelie, Rougemarin, SOI Fusion Bar, Ficlek, Meat The King... Svi oni pripremaju ulične varijante svojih jela iz restorana, a cijena im je od šest do 10 eura. Uz ugostitelje, na Place Marketu su prisutni i OPG-ovi s oznakom Plavi ceker koja jamči lokalno porijeklo namirnica iz Zagrebačke županije te da je zaista riječ o ljudima koji obrađuju vlastita polja i nisu preprodavači.
"Sama organizacija prilično je kompleksna jer imamo festivalsku infrastrukturu - ali samo na šest sati. Place Market, naime, traje od 18 sati do ponoći pa kad dnevna tržnica završi s radom, brzo se sve posprema i čisti kako bi se na tri tisuće četvornih metara postavile klupe, štandovi, šankovi, pivski setovi za sjedenje, hladnjaci... To iziskuje suradnju Grada, tržnice, turističke zajednice, prodavača, čistača. Jer u dva ujutro se već postavljaju štandovi za subotnju tržnicu, što znači da imamo samo jedan i pol sat da sve demontiramo". nastavlja Sarah Josipović, u kojoj se ta ideja kuha već sedam godina. Redovito, naime, posjećuje sličan događaj u Ljubljani Odprta Kuhna, a obilazak La Boquerije u Barceloni i San Miguela u Madridu - punih maštovitih štandova i zalogajnica s još maštovitijim jelima - samo ju je dodatno motivirao da sličnu stvar pokuša organizirati u svom rodnom gradu.
"Vjetar u leđa su nam dali chefovi kojima je Dolac baza, jer tu svaki dan kupuju, žive s tim ljudima. Kroz Place Market želimo poduprijeti hrvatske poljoprivrednike i pokazati turistima, ali i domaćima put hrane od polja do stola. Jela su prilagođena podneblju pa se nude punjene paprike, štrukli, purica s mlincima, zagorska juha... Ima tu, doduše, i venezuelanske hrane, ali i restoran Arepera je dio zagrebačke ugostiteljske priče", govori Sarah Josipović, u čijoj obitelji se poslovno već godinama sve vrti upravo oko hrane. Njena mama Suzy Josipović Redžepagić objavila je kuharicu, organizira kulinarske radionice i snima kulinarske emisije, dok je njen suprug Jan suvlasnik bistroa Cicchetti, a donedavno je bio suvlasnik i restorana El Toro.
Ideju oživljavanja tržnica Sarah i Jan već su testirali u Splitu, a iduće godine u planu su im Zadar i Rijeka. U svemu tome prate ih i njihova djeca - četverogodišnji Mak i dvoipolgodišnja Leni koji vole fino i zdravo jesti. Kao roditeljima osobito im je važno znati odakle dolaze namirnice, a jednako im je važan i ekološki aspekt cijele priče. Zbog toga klince uče kako razvrstavati otpad i ne koriste plastične vrećice. Istu filozofiju imaju i kad organiziraju Place Market, koji će se nakon kratke ljetne stanke ponovno održati u rujnu u Zagrebu, a u listopadu u Splitu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....