Svečanost otvorenja infrastrukturnog pothvata koji je povezao Hrvatsku započinje u 20:15 sati.
Svečano otvaranje Pelješkog mosta, dosad neviđenog infrastrukturnog pothvata u našoj zemlji koji je nakon desetljeća teritorijalnog diskontinuiteta ponovno povezao Hrvatsku, započinje u 20:15 sati na odmorištu Komarna, a prema protokolu predviđeno trajanje programa, čiji je redatelj Krešimir Dolenčić, iznosi devedeset minuta.
Uz ostale predviđen je nastup Dubrovačkog simfonijskog orkestra, Dubrovačkih trombunjera, ansambla Lado i Linđo, plesnih skupina, kulturno-umjetničkih društava i pjevača. Hrvatsko glazbeno društvo Sv. Cecilija izvest će Morešku, a skladatelj Matej Meštrović komponirao je skladbu specijalno za ovu svečanu prigodu.
Nazočnima će se kratko obratiti Nikola Dobroslavić, župan Dubrovačko-neretvanske županije, Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture, Dubravka Šuica, izaslanica predsjednice Europske komisije, kineski premijer Li Keqiang (videoporukom), premijer Andrej Plenković, predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković te predsjednik Republike Zoran Milanović.
Svečanost u Komarni završava izvedbom ‘Himne slobodi‘ i vatrometom tijekom kojeg će se oglasiti zvona svih crkava Dubrovačke biskupije, te blagoslovom mosta.
Tijekom vatrometa mostom će proći i dva automobila hrvatske proizvodnje - Rimčeva Nevera kojom će upravljati glavni inženjer Matija Renić, te bolid našeg proslavljenog automobilističkog asa Nike Pulića, a redovan promet Pelješkim mostom započinje točno u ponoć.
Pelješki most izgradio je kineski konzorcij za manje od četiri godine, ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 420 milijuna eura, od čega je EU bespovratno sufinancirala 357 milijuna.
Most je projektiran kao integralna hibridna konstrukcija s 13 raspona - od kojih je pet centralnih duljine 285 metara s dvije vozne trake u svakom smjeru te zaustavnom koja služi za održavanje, a postavljeni su na armiranobetonske pilone. Most je dug 2404 metra, visinom od 55 metara osigurava nesmetano odvijanje brodskog prometa do Neuma, njegova cjelokupna čelično-betonska konstrukcija trideset puta je teža od Eiffelovog tornja u Parizu, a glavni i odgovorni projektant Marjan Pipenbaher iz slovenske tvrtke Ponting proglasio ga je svojim životnim djelom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....