SANIUS VERANTIUS/TOMISLAV DUGANDŽIĆ
‘The Mandolin Woman‘

Tetovaže i mandolina: Glazbenica i arhitektica Sanja Vrančić oduševila je svojom verzijom velikog hita Adele

Rođena Šibenčanka je surađivala s brojnim poznatim estradnim imenima, među kojima je i Tonči Huljić, a osim sviranja strast su joj i tetovaže pa nam je otkrila zašto, koliko ih ima i što predstavljaju.

Rođena Šibenčanka je surađivala s brojnim poznatim estradnim imenima, među kojima je i Tonči Huljić, a osim sviranja strast su joj i tetovaže pa nam je otkrila zašto, koliko ih ima i što predstavljaju.

Hit britanske pjevačice Adele “Don’t You Remember” dobio je jednistvenu obradu, hrvatska glazbenica i arhitektica Sanja Vrančić odsvirala ga je na netipičnom instrumentu te nedavno snimila videospot

"Adele je umjetnica koju posebno cijenim i vrlo rado slušam. Njezin album '21' pravo je remek djelo. Prije odabira pjesme najčešće se vodim prvom emocijom koju mi izazove kad je čujem, a prije nego što note posložim u glavi, mandolinu moram simultano čuti kod prvog slušanja. Ako mi ti zvuci izazovu snažne osjećaje slijedim ih i odlučujem se za pjesmu. Skladba 'Don’t You Remember' je jednog dana u studiju naprosto izašla iz mene i već sam tada znala da će biti posebna", govori 36-godišnja glazbenica koju zovu “The Mandolin Woman”.

Sviranje ju je privlačilo odmalena pa je željela svirati violinu, što se na kraju nije dogodilo, a baka joj je s putovanja nosila razne instrumente poput gitarica i tamburica. S mandolinom se prvi put susrela u osnovnoj školi, gdje je bio formiran orkestar mandolina, a Sanja Vrančić se pridružila isključivo zbog prijatelja i druženja.

Samouka umjetnica

"Mandolina je instrument koji je slučajno dopao u moje ruke. Uvijek kažem da je ona odabrala mene, ne ja nju. Nije to bila ljubav na prvi pogled. Tek je s vremenom sve sjelo na svoje mjesto. Mandolinu sviram već 28 godina, ali nikad nisam išla u glazbene škole. Samouka sam", objašnjava Sanja, koja ne smatra da je sviranje mandoline rijetkost. Kaže da je taj instrument sveprisutan i na svjetskoj razini, no nema popularnost poput violine, klavira ili violončela. Sanja Vrančić želi srušiti predrasudu o ograničenom kapacitetu mandoline kao glazbenog instrumenta, a to je dokazala i suradnjom s mnogim poznatim glazbenicima kao što su Gibonni, Arsen Dedić i Neno Belan. Svirala je i s Tončijem Huljićem u grupi Madre Badessa.

image
Sanja Vrančić mandolinu je počela svirati u osnovnoj školi.
SANIUS VERANTIUS/TOMISLAV DUGANDŽIĆ

"Oduvijek sam prvenstveno bila solist i na svom glazbenom putovanju učila kako opstati na glazbenoj sceni. Stjecala sam iskustvo, a ono podrazumijeva i suradnju s mnogim kvalitetnim glazbenicima. Karijera se može ostvariti samo uz rad i učenje. Tonči Huljić je osebujan i kao čovjek i kao glazbenik i do kraja predan onome što radi. Suradnja s timom Madre Badessa donijela mi je prvenstveno kvalitetne prijatelje i naučila me da je potrebno uživati u onome što radiš i što te ispunjava", priča glazbenica i otkriva kako će sa suradnjama i autorskim skladbama malo pričekati.

Plan joj je snimiti nove covere kao što je i “Don’t You Remember”, čiji je aranžman napravio Nikola Radivojević, a produkciju videospota, snimljenog na brodu Dolce Vita u šibenskom arhipelagu, Tomislav Dugandžić. Glazbenica pritom neće zanemariti svoju drugu profesiju - arhitekturu, smatrajući da jednako dobro može odrađivati oba posla.

Ljubiteljica tetovaža

"Mnogi me pitaju je li moguće usklađivati glazbu i arhitekturu, vjerojatno zato što živimo na prostorima gdje je prakticiranje raznih vrsta umjetnosti kod jednog umjetnika - rijetkost. Arhitektura je neodoljiv dio moje kreativnosti, posao u kojem uživam i jednako ozbiljno pristupam. I u arhitekturi i u glazbi važno je ne stati, treba stalno istraživati te vjerovati u svoju priču - i uspjeh je već postignut. Osim toga, vrag mi ne da mira. Ne mogu stajati na jednom mjestu i raditi samo jedan posao", otkriva Sanja čija su strast i tetovaže. Prvu je napravila kao brucošica Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, davne 2004., a zadnju prošle godine. Nakon devete ih je prestala brojati jer su se počele spajati u jednu cjelinu.

image
Sanja planira snimiti još obrada na mandolini.
SANJA LYDIA KULUŠIĆ

"Svaka od njih ima neko osobno značenje. Sve su moje, rukom nacrtane i dizajnirane, a ako bih baš morala izdvojiti najdražu, neka to bude zmaj na leđima. U planu su i nove tetovaže jer kad jednom kreneš, više nikad ne staješ. A nije li tako u svemu što vam je životna strast?", pita se glazbenica koja nije sigurna gdje će živjeti u budućnosti.

"Citirat ću svog sugrađanina Arsena: 'Šibenski mentalitet nije bezobraština, ali ima stanovitu drskost, ono ne da na se'. Taj temperament, taj cinizam, to sam ja, to je Šibenik. Bez obzira na sve to, nikada nisam sebe vidjela u tom gradu. Imam neke ideje za Istru, premda sam oprezna s planovima. Vjerujem u sve što radim, no planove naglas rijetko izgovaram. Kad pogledam unatrag, ne postoji ništa što sam poželjela, a da vremenom nisam uspjela napraviti", zaključuje Sanja Vrančić.

Linker
03. prosinac 2024 11:50