Organizatori Super Bowla, finalne utakmice američkog nogometa, čvrsto se drže načela da najvećim glazbenim zvijezdama pokrivaju samo produkcijske troškove.
Zvuči nevjerojatno, ali je živa istina - trudna Rihanna nije dobila niti jedan jedini dolar honorara za svoj spektakularni nastup u poluvremenu finalne utakmice američkog nogometa na stadionu State Farm u Glendaleu u Arizoni. I nije jedina, jer organizatori Super Bowla, medijski najpraćenijeg događaja u Sjedinjenim Državama, za koji se mnogi Amerikanci pripremaju mjesecima unaprijed, niti jednoj zvijezdi, a uvijek su u pitanju najveća imena show biznisa, ne plaćaju nastup.
Pogledajte samo listu izvođača u ovom tisućljeću, dakle, u protekle 22 godine:
2023: Rihanna
2022: Eminem, Dr. Dre. Snoop Dogg, Kendrick Lamar i Mary J. Blige
2021: The Weeknd
2020: Shakira, Jennifer Lopez, Bad Bunny, J Balvin, Emme Muniz
2019: Maroon 5, Travis Scott, Big Boi
2018: Justin Timberlake, The Tennessee Kids
2017: Lady Gaga
2016: Coldplay, Beyonce, Bruno Mars
2015: Katy Perry, Lenny Kravitz and Missy Elliott
2014: Bruno Mars, Red Hot Chili Peppers
2013: Beyonce
2012: Madonna
2011: The Black Eyed Peas, Usher, Slash
2010: The Who
2009: Bruce Springsteen i The E Street Band
2008: Tom Petty & The Heartbreakers
2007: Prince and the Florida A&M marching band
2006: The Rolling Stones
2005: Paul McCartney
2004: Janet Jackson, Kid Rock, P. Diddy, Nelly i Justin Timberlake
2003: Shania Twain, No Doubt i Sting
2002: U2
2001: "The Kings of Rock and Pop" featuring Aerosmith, ‘N‘Sync, Britney Spears, Mary J. Blige i Nelly
"Ne plaćamo izvođače, ali pokrivamo sve produkcijske troškove vezane uz njihov nastup", izjavio je glasnogovornik Američke nogometne lige časopisu Forbes 2016., a Brian McCarthy, potpredsjednik za komunikacije, za Newsweek je potvrdio da se izvođačima plaća zakonski utvrđeni minimalni honorar prema ugovoru sa sindikatima.
No, koliko god inače naplaćivali svoje pojavljivanje na sceni, svi ipak pristaju nastupiti, jer je finale američkog nogometa najgledaniji televizijski prijenos u Sjedinjenim Državama: lani ga je, primjerice, uživo pratilo 112,3 milijuna gledatelja, a ovogodišnje brojke još su više. To izvođačima povećava prodaju, dovodi ih u središte medijske pažnje, njihovo ime je u trendingu na pretraživačima i društvenim mrežama, pa broj njihovih pratitelja na društvenim mrežama strmoglavo raste, a sve se to može dobro unovčiti. Ako je netko majstor u tome, onda je to pop kraljica s Barbadosa, pa je Rihanna paralelno sa svojim nastupom na Super Bowlu lansirala svoj likvidni ruž za usne MVP.
"Na prvom sastanku organizatori su me zasuli podacima kako je Super Bowl najvažniji događaj na Zemlji, Jupiteru i Marsu, najgledaniji televizijski prijenos među ciljanom ženskom publikom, ljudima koji ne peru zube... I slično. No, Bruce Springsteen i bend nisu dobili honorar za nastup, ali je show bio vrhunski isproduciran. I bilo nam je drago što smo dio tog događaja", izjavio je Jon Landau, menadžer Brucea Springsteena za Billboard, referirajući se na The Bossov nastup na Super Bowlu 2009.
Na raspolaganju im je, kako se kasnije doznalo, bio budžet od milijun dolara, što je zadovoljilo njihove produkcijske potrebe, ali postoje i izvođači koji ulažu vlastiti novac da bi njihov nastup izgledao točno onako kako su to zamislili. Menadžer The Weeknda, primjerice, rekao je da je reper uložio vlastitih sedam milijuna dolara za svoj nastup preklani, a sličan iznos investirao je lani i Dr. Dre u svoj show.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....