Rihanna

 TIMOTHY A. CLARY AFP
NIJE JEDINA

Trudna Rihanna neće dobiti ni centa za megaspektakl koji je priredila, zna se i zašto

Organizatori Super Bowla, finalne utakmice američkog nogometa, čvrsto se drže načela da najvećim glazbenim zvijezdama pokrivaju samo produkcijske troškove.

Organizatori Super Bowla, finalne utakmice američkog nogometa, čvrsto se drže načela da najvećim glazbenim zvijezdama pokrivaju samo produkcijske troškove.

Zvuči nevjerojatno, ali je živa istina - trudna Rihanna nije dobila niti jedan jedini dolar honorara za svoj spektakularni nastup u poluvremenu finalne utakmice američkog nogometa na stadionu State Farm u Glendaleu u Arizoni. I nije jedina, jer organizatori Super Bowla, medijski najpraćenijeg događaja u Sjedinjenim Državama, za koji se mnogi Amerikanci pripremaju mjesecima unaprijed, niti jednoj zvijezdi, a uvijek su u pitanju najveća imena show biznisa, ne plaćaju nastup.

image

Rihannin show je gledatelja ostavio bez daha

GREGORY SHAMUS GETTY IMAGES VIA AFP

Pogledajte samo listu izvođača u ovom tisućljeću, dakle, u protekle 22 godine:

2023: Rihanna

2022: Eminem, Dr. Dre. Snoop Dogg, Kendrick Lamar i Mary J. Blige

2021: The Weeknd

2020: Shakira, Jennifer Lopez, Bad Bunny, J Balvin, Emme Muniz

2019: Maroon 5, Travis Scott, Big Boi

2018: Justin Timberlake, The Tennessee Kids

2017: Lady Gaga

2016: Coldplay, Beyonce, Bruno Mars

2015: Katy Perry, Lenny Kravitz and Missy Elliott

2014: Bruno Mars, Red Hot Chili Peppers

2013: Beyonce

2012: Madonna

2011: The Black Eyed Peas, Usher, Slash

image

Finalna utakmica američkog nogometa je najgledaniji televizijski događaj u Sjedinjenim Državama

SEAN M. HAFFEY GETTY IMAGES VIA AFP

2010: The Who

2009: Bruce Springsteen i The E Street Band

2008: Tom Petty & The Heartbreakers

2007: Prince and the Florida A&M marching band

2006: The Rolling Stones

2005: Paul McCartney

2004: Janet Jackson, Kid Rock, P. Diddy, Nelly i Justin Timberlake

2003: Shania Twain, No Doubt i Sting

2002: U2

2001: "The Kings of Rock and Pop" featuring Aerosmith, ‘N‘Sync, Britney Spears, Mary J. Blige i Nelly

image

Rihannu je pratilo osamdeset profesionalnih plesača

CHRISTIAN PETERSEN GETTY IMAGES VIA AFP

"Ne plaćamo izvođače, ali pokrivamo sve produkcijske troškove vezane uz njihov nastup", izjavio je glasnogovornik Američke nogometne lige časopisu Forbes 2016., a Brian McCarthy, potpredsjednik za komunikacije, za Newsweek je potvrdio da se izvođačima plaća zakonski utvrđeni minimalni honorar prema ugovoru sa sindikatima.

image

Organizatori pokrivaju produkcijske troškove izvođača

SARAH STIER GETTY IMAGES VIA AFP

No, koliko god inače naplaćivali svoje pojavljivanje na sceni, svi ipak pristaju nastupiti, jer je finale američkog nogometa najgledaniji televizijski prijenos u Sjedinjenim Državama: lani ga je, primjerice, uživo pratilo 112,3 milijuna gledatelja, a ovogodišnje brojke još su više. To izvođačima povećava prodaju, dovodi ih u središte medijske pažnje, njihovo ime je u trendingu na pretraživačima i društvenim mrežama, pa broj njihovih pratitelja na društvenim mrežama strmoglavo raste, a sve se to može dobro unovčiti. Ako je netko majstor u tome, onda je to pop kraljica s Barbadosa, pa je Rihanna paralelno sa svojim nastupom na Super Bowlu lansirala svoj likvidni ruž za usne MVP.

image

Za vrijeme svog nastupa Rihanna je lansirala svoj likvidni ruž za usne

MIKE COPPOLA GETTY IMAGES VIA AFP

"Na prvom sastanku organizatori su me zasuli podacima kako je Super Bowl najvažniji događaj na Zemlji, Jupiteru i Marsu, najgledaniji televizijski prijenos među ciljanom ženskom publikom, ljudima koji ne peru zube... I slično. No, Bruce Springsteen i bend nisu dobili honorar za nastup, ali je show bio vrhunski isproduciran. I bilo nam je drago što smo dio tog događaja", izjavio je Jon Landau, menadžer Brucea Springsteena za Billboard, referirajući se na The Bossov nastup na Super Bowlu 2009.

Na raspolaganju im je, kako se kasnije doznalo, bio budžet od milijun dolara, što je zadovoljilo njihove produkcijske potrebe, ali postoje i izvođači koji ulažu vlastiti novac da bi njihov nastup izgledao točno onako kako su to zamislili. Menadžer The Weeknda, primjerice, rekao je da je reper uložio vlastitih sedam milijuna dolara za svoj nastup preklani, a sličan iznos investirao je lani i Dr. Dre u svoj show.

Linker
04. studeni 2024 22:19