WALLRATH/FACE TO FACE/FACE TO FACE/PROFIMEDIA
Odlazak kraljice Nirnberškog ringa

Tužni kraj Sabine Schmitz! Ispisala je povijest svjetskog automobilizma i tiho otišla uslijed teške bolesti

Automobilistička prvakinja Sabine Schmitz bila je najdraža gošća Top Geara i Jeremyja Clarksona. Legenda svjetskog automobilizma preminula je u 52. godini života, izgubivši bitku sa zloćudnom bolesti.

Automobilistička prvakinja Sabine Schmitz bila je najdraža gošća Top Geara i Jeremyja Clarksona. Legenda svjetskog automobilizma preminula je u 52. godini života, izgubivši bitku sa zloćudnom bolesti.

- Kakav tužan dan za sve nas. Sabine je bila fenomenalna i vesela osoba. I dovraga brza žena - tom se objavom na društvenim mrežama od svoje prijateljice oprostio legendarni britanski TV voditelj Jeremy Clarkson. Njemačka automobilistička prvakinja Sabine Schmitz, koja je u 52. godini izgubila bitku sa zloćudnom bolesti, Clarksonu je bila česta i draga gošća u kultnoj emisiji Top Gear: njihova međusobna zafrkancija i izazovi i danas se prepričavaju, te se smatraju - nenadmašnima.

Plavokosa kraljica Nirnberškog ringa, jedne od najpoznatijih i najzahtjevnijiih trkaćih staza na svijetu, proslavila se kao prva žena pobjednica utrke 24 sata Nürburgringa, piste uz koju je odrasla i na kojoj je za tri desetljeća odvezla više od dvadeset tisuća krugova - više od ijedne žene i mnogih najpoznatijih automobilističkih prvaka u povijesti. Kako je pozntao riječ je o vrlo opasnoj stazi koja je od svog otvaranja do danas uzela ogroman danak u životima pilota koji su na njoj željeli pokazati svoje umijeće: na pisti ih je poginulo čak 74. Na njoj je 1976. teško stradao i Niki Lauda, u tom trenutku uvjerljivo najbolji vozač na svijetu: legendarnom austrijskom pilotu Formule 1, čiji se bolid nakon sudara i slijetanja - zapalio.

Stazu u čijoj blizini je odrasla Sabine Schmitz poznavala je bolje od ijedne žene na svijetu: kći bavarskih hotelijera prvi put ju je isprobala u automobilu svoje majke, čim je Sjeverni zavoj (Nordschleife) otvoren za javnost.

Miris oktana i buka motora postali su njezin život, premda se školovala za sommelierku i hotelsku menadžericu. Time se čak pokušala baviti, pa se u najboljoj namjeri i udala za vlasnika hotela iz Pulheima, grada 350 kilometara udaljenog od Nurnberga, ali dosadnu rutinu svakodnevice bez adrenalinskih izazova nije mogla podnijeti. Nakon razvoda se vratila kući, otvorila restoran Fuchsrohre (Lisičja jazbina), položila ispit za pilotkinju helikoptera, nabavila nekoliko rasnih jahaćih grla - obožavala je jahanje - i počela se natjecati u timu svog novog životnog partnera Klausa Abbelena, koji je zbog automobilističke strasti drugima prepustio upravljanje obiteljskom tvornicom mesa i mesnih prerađevina, čiji je nasljednik i vlasnik.

U povijest automobilizma se upisala 1996. kao članica pobjedničkog tima u utrci 24 sata Nürburgringa za volanom BMW-a M3 E36, a isti uspjeh je ponovila i iduće godine.

Nakon toga se prebacila u višu i zahtjevniju kategoriju za volanom Porschea 911 GT3 R s kojim je 2008. postavila rekord staze - za puni krug trebalo joj je svega sedam minuta i devet sekundi, a kasnije je svoj rekord poboljšala za dodatne dvije sekunde.
Sabine Schmitz je poznavala doslovce svaki milimetar staze i po njoj je mogla voziti žmirećki ili s povezom na očima, poput legendarnog Miška, sina vozača autobusa iz Šijanovog filmskog remek-djela 'Ko to tamo peva'. Uz službene utrke i treninge ona je na stazi gotovo svakodnevno vrtila krugove taksirajući znatiželjnike maksimalnom brzinom u svojim licenciranim vozilima BMW-u M5 i Porscheu GT3 RS, što je bila posebna atrakcija za posjetitelje čuvene staze.

Njezini uspjesi, strast i sposobnosti nisu promakli ni Jeremyju Clarksonu kojeg je 2002. prvi put provozala u svom taksiju. Dvije godine kasnije bila mu je suvozačica, kad je on u dizelašu Jaguaru S izazovnu stazu pokušao svladati za manje od deset minuta. To mu je jedva uspjelo, a Sabine Schmitz je umirala od smijeha i svog gosta zafrkvavala da njoj za ostvarenje tog izazova ne bi trebao nabrijani sportski automobil kao njemu, nego običan kombi.

image
Sabine Schmitz bila je obožavana automobilistica, a poklonike je imala u cijelom svijetu.
ANTHONY HARVEY/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Jeremy Clarkson je to jedva dočekao, pa joj se na stazu iduće godine vratio s Fordom Transitom: Sabine je sjela za upravljač i krug odvezla za 10 minuta i osam sekundi - dovoljno dobro za lavinu Clarksonovih okrutnih šala na njezin račun.

U emisiju se vraćala još mnogo puta kao natjecateljica u vozačkim duelima, te suvoditeljica - uz ostalo u emisiji čiji je gost 2016. bio američki glumac i producent Matt LeBlanc, inače strastveni zaljubljenik u relije.

To je bio jedan od posljednjih Simoninih nastupa pred kamerom, jer joj je već iduće godine dijagnosticiran agresivni zloćudni tumor. Premda je preklani objavila da joj se opće stanje znantno poboljšalo i da razmišlja o povratku na stazu, bolest je metastazirala i Sabini Schmitz više nije bilo spasa - fatalnim posljedicama bolesti podlegla je 16. ožujka, nepuna dva mjeseca uoči svog 52. rođendana. A fanovi su je ispratili porukom Marija Andrettija, američko-talijanskog prvaka Formule 1, inače rođenog u Motovunu 1940., koja je bila Sabinin životni moto: "Ako vam se za upravljačem čini da je sve pod kontrolom, to znači samo jedno - niste dovoljno brzi".

Linker
15. studeni 2024 11:03