Petra Bašić Jantolić, izvršna direktorica Razvoja poslovanja s klijentima u Addiko banci, govori o aktivnostima za uspješnije financijsko opismenjavanje djece i mladih te otkriva zašto su bankari važna karika u izgradnji društva sa zdravim odnosom prema novcu.
"Kad je riječ o financijskoj pismenosti, mi bankari smo ključni u informiranju zajednice", započinje Petra Bašić Jantolić, izvršna direktorica Razvoja poslovanja s klijentima u Addiko banci, s više od dva desetljeća iskustva u bankarstvu. Od toga je većinu vremena provela na rukovoditeljskim pozicijama, a posljednjih godina je i na čelu projekata usmjerenih na financijsko opismenjavanje građana. Addiko banka, naime, radi na edukaciji građana kroz niz aktivnosti koje su vidljive na njihovoj web stranici "Zašto ovo nismo učili u školi?" gdje se obrađuju, primjerice, teme upravljanja novcem tipične za određena životna razdoblja kao što su prvi posao, kupovina stana ili automobila, vjenčanje, uzdržavanje djece, briga za starije... Za poduzetnike je tu sadržaj koji im uvelike može koristiti u svakodnevnom raspolaganju poslovnim financijama - "Upoznaj svoje poslovanje" - dok su za djecu i mlade početkom godine organizirali online natjecanje u financijskoj pismenosti u suradnji sa Štedopisom, Institutom za financijsko obrazovanje.
"Iznimno nam je bilo drago što je u natjecanju sudjelovalo 2607 đaka iz 295 škola iz cijele Hrvatske i to je projekt koji ćemo svakako ponoviti početkom sljedeće godine te nastaviti educirati učenike o ovoj važnoj temi na njima prihvatljiv način", govori Petra Bašić Jantolić. Nakon takvog odaziva u Addiku su odlučili tražiti i druge inicijative koje bi podržale bolju financijsku pismenost.
"Tijekom jedne od diskusija s profesorima s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, prezentirali su nam ideju uključivanja tema iz područja upravljanja osobnim financijama u kurikulum matematike, što smo prepoznali kao odličan koncept i odlučili ih podržati. Cilj je bio pripremiti sadržaj koji je profesorima i nastavnicima matematike jednostavan za primjenu te pitak za osnovnoškolce i srednjoškolce, a kroz koji mogu usvojiti znanja primjenjiva i potrebna u njihovom budućem svakodnevnom životu. Rezultat projekta je komplet od šest scenarija za poučavanje na temu financijske pismenosti prilagođen za učenike od 7. razreda osnovne škole do 4. razreda srednje škole", kaže Bašić Jantolić, dodajući da su prethodno anketirali nastavnike matematike i doznali da im nedostaju adekvatni materijali za prenošenje znanja iz ovog područja. Njih čak 93 posto smatralo je da bi učenici lakše usvajali gradivo uz primjere matematičkih zadataka iz svakodnevnog života.
"Uživali smo u suradnji s PMF-om, naši kolege radili su sa studentima na približavanju materije, održali im nekoliko predavanja te im pomogli u promociji projekta. Prvi dojmovi profesora i nastavnika matematike nakon korištenja novih nastavničkih materijala iz prakse su odlični", dodaje Bašić Jantolić, koja smatra da financijska pismenost građana svih generacija raste iz godine u godinu, iako još postoji dosta prostora za poboljšanje. Mladi između 20 i 35 godina, kaže, ulažu ili planiraju ulagati u kriptovalute, no s druge strane, u velikom broju smatraju da je iza takvih ulaganja sustav zaštite potrošača jednak onome kao kod tradicionalnih financijskih institucija, što nije točno.
"Upravo u tim situacijama banka mora pokazati da je pouzdani partner na kojeg se građani mogu osloniti, da je tu da ih štiti, kroz edukaciju ili pružanje konkretnih bankarskih usluga. Stoga nam je u narednom periodu želja usmjeriti naše aktivnosti prema osmišljavanju novih edukativnih i informativnih sadržaja i formata koji će građanima, malim poduzetnicima, ali i djeci i mladima biti razumljivi i korisni", zaključuje Bašić Jantolić, dodajući da financijska pismenost podrazumijeva donošenje odgovornih financijskih odluka koje će dugoročno unaprijediti kvalitetu života. Za to je potrebno imati osnovno financijsko znanje o financijskim pojmovima, ali i zdrav odnos prema novcu. Ponekad to znači da moramo osvijestiti pogrešne navike koje bismo trebali mijenjati - primjerice život iznad vlastitih mogućnosti - ali i usvojiti nove, pozitivne navike kao što su upravljanje osobnim financijama, raspolaganje kućnim budžetom, štednja i općenito korištenje bankarskih usluga u cilju bolje kvalitete života.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Gloria x Addiko banka
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....