Balenciaga je nakon oštrih prozivki povukla blagdansku kampanju u kojoj djeca drže medvjediće obučene u odjeću koja asocira na BDSM fetiše. Ispričali su se i zbog spornih dokumenata i knjiga koji su ‘zalutali‘ na njihove setove.
Posljednjih dana društvene mreže ne prestaju brujati o kontroverznim novim kampanjama modne kuće Balenciaga. Brojni korisnici Twittera prozvali su popularni brend zbog promicanja pedofilije i dječje pornografije, što je naposljetku rezultiralo Balenciaginom isprikom i povlačenjem blagdanske kampanje.
Sporna kampanja Objects djelo je talijanskog fotografa Gabrielea Galimbertija, poznatog po portretima djece okružene svojom imovinom. Na fotografijama koje je snimio Balenciagu dvije djevojčice drže u rukama plišane medvjediće obučene u mrežaste majice i kožno remenje, koje su mnoge protumačile kao simbol BDSM fetiša.
U kampanji za Balenciaginu kolaboraciju s Adidasom, koju potpisuje Chris Maggio, modeli su pozirali u uredu uz razbacane dokumente. Korisnici mreža uočili su kako jedna od fotografija uključuje stranicu iz presude Vrhovnog suda SAD-a iz 2008. (Sjedinjene Države protiv Williamsa) kojom se promicanje ili reklamiranje dječje pornografije potvrđuje kao savezni zločin koji nije zaštićen slobodom govora.
Kontroverzni predmeti pojavili su se u posljednjoj Maggiovoj kampanji za Balenciagu. Riječ je o proljetnoj Garde-Robe kampanji u kojoj su se u ulogama modela pojavile i slavne glumice Nicole Kidman te Isabelle Huppert, a također se snimala u uredu na Manhattanu uz brojne knjige. Jedna od njih je i umjetnička knjiga Michaela Borremeana, čiji rad prikazuje golu djecu i odrasle koji sudjeluju u činovima nasilja i kanibalizma. Također, na jednoj od fotografija na zidu iza manekena visi uokvirena diploma Johna Phillipa Fishera, koji je prema lokalnim novinama iz Michigana osuđen 2018. za zlostavljanje svoje unuke.
Nakon lavine negativnih reakcija, Balenciaga se ispričala na svojoj službenoj Instagram stranici, baš kao i njezin kreativni direktor Demna Gvasalia. Istaknuli su kako im je žao što su uključili spomenute medvjediće u blagdansku kampanju te dodali kako je ista uklonjena sa svih njihovih platformi.
Ubrzo su se osvrnuli na i kontroverzne dokumente i predmete u Maggiovim kampanjama, izjavivši kako će "provesti zakonske radnje protiv strana odgovornih za stvaranje seta i uključivanje neodobrenih predmeta", te da "osuđuju zlostavljanje djece u bilo kojem obliku".
Gabriele Galimberti je za Newsweek istaknula kako su njegove jedine uloge na snimanju Balenciagine blagdanske kampanje bile da osvjetle set i fotografiraju ga.
"Nisam u poziciji komentirati Balenciagine izbore, ali moram naglasiti da nisam imao na koji način pravo birati niti proizvode, niti modele, niti kombinaciju istih", objasnio je poznati fotograf.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....