LONCIC POTTERY STUDIO
MAJSTOR ZANATA

Lončarenje na Visu: Vid Polončić održat će radionicu posvećenu tradicionalnoj obradi gline

Slovenski kreativac najavljuje devetodnevno druženje na jednom od najljepših jadranskih otoka.

Slovenski kreativac najavljuje devetodnevno druženje na jednom od najljepših jadranskih otoka.

U atelijeru Etnografskog muzeja u Ljubljani slovenski kreativac Vid Polončič (35) stvara keramičke kalupe za torte, posude, tanjure, vrčeve, vaze... Većinu života bavio se glazbom svirajući i pjevajući, a prije deset godina u svoju je lepezu umjetničkih interesa dodao i obradu gline te učio od majstora zanata - akademske kiparice Eve Peterson Lenassi te od Štefana Zelka iz Prekmurja, jednog od rijetkih mjesta gdje se još njeguje tradicionalno slovensko lončarstvo.

image
Za jedan predmet potrebna su i do tri tjedna: nakon oblikovanja kreće sušenje pa pečenje, hlađenje, glaziranje...
LONCIC POTTERY STUDIO

Vid u ljubljanskom Etnografskom muzeju i sam jednom tjedno vodi radionice, a jednu takvu održat će u lipnju - u uvali Stončica na otoku Visu. Ondje će njegovi polaznici, od 19. do 27. lipnja, moći naučiti sve korake na kolu, s naglaskom na tehnike koje potječu iz slovenske tradicije.

image
Vid Polončič redovito održava radionice u ljubljanskom Etnografskom muzeju
LONCIC POTTERY STUDIO

- Moja prijateljica Sara Zaninović ondje živi već pet godina, a lani sam je prvi put posjetio i spontano ponio sa sobom vreteno za glinu. Tako se i stvorila ideja o radionici - govori Vid koji je osmislio idealni radni tempo za vrijeme trajanja devetodnevnog boravka na Visu. Poslije doručka počinje jednoipolsatna radionica, a nakon kupanja i ručka uz domaću hranu i čašu vina kreće i drugi dio keramičarskih aktivnosti te večernje opuštanje.

image
Inspiraciju crpi iz bogate keramičarske tradicije Slovenije
LONCIC POTTERY STUDIO

U planu je i jednodnevni izlet, uključen u cijenu "ulaznice" od 1380 eura - uz radionice na otvorenom ili na natkrivenoj terasi, smještaj i tri obroka dnevno.

- Dug je proces učenja i izrade, a glina je nepredvidljiva i svaki dan o njoj otkrivam nove stvari. Potrebno je oko tri tjedna za izradu jednog predmeta: prvo ga oblikujem na lončarskom vretenu, a nakon sušenja peče se na tisuću stupnjeva, hladi i glazira pa ponovno peče - objašnjava Vid, koji se u glinu zaljubio kao dijete, kad je s osobitim zanimanjem gledao oca, kipara Petera Polončiča Ruparčiča, kako stvara apstraktne radove.

Svoj prvi keramički tanjurić i dalje čuva, a njegovi su proizvodi, čija je cijena oko sto eura, unikatni te ih radi isključivo po narudžbi. Inspiraciju pak crpi iz bogatstva slovenske lončarske tradicije koju interpretira na moderan način.

23. prosinac 2024 19:50