Premda je završila pravo, Šibenčanka Nataša Ninić, brzo je odvjetnički ured zamijenila umjetničkim atelijerom. Njezine skulpture i uporabni predmeti od keramike, stakla i drva danas krase domove ljubitelja umjetnosti diljem svijeta.
Zagrebačka umjetnica Nataša Ninić rođena je i odrasla u Šibeniku, gradu kojem se stalno vraća po inspiraciju za svoja djela. Ona, naime, već nekoliko godina vodi Atelier, u sklopu kojeg izrađuje uporabne predmete od gline, poput šalica, vaza, posuda, ali i keramoskulpture.
Iako je bez formalnog umjetničkog obrazovanja - diplomirala je na Pravnom fakultetu u Zagrebu te neko vrijeme radila i u odvjetničkom uredu - njezini predmeti pažnju privlače upravo umjetničkim senzibilitetom, neobičnim, pomalo i apstraktnim oblicima.
- Premda stvaram i funkcionalne predmete, uvijek ističem da moji radovi zapravo izmiču takvom “čitanju”. Cilj mi je da kad netko pogleda moj rad, odmah ga poželi i dodirnuti, osjetiti rukom, bez razmišljanja o funkcionalnosti. Volim reći da ja zapravo punim površine gline iskonskom energijom, radim skulpture mimo svijesti - kaže Nataša na čiju je posvećenost keramici, uz obitelj, najviše utjecala i profesorica Dunja Kohn Mirković, koja joj je objasnila cijeli proces i kako glina zapravo “putuje”.
Čitajte i: ‘Stare bačve postaju ‘it‘ komadi za dnevni boravak! Supružnici Nera i Luka od njih rade posude za biljke
Atelier je pak rezultat razvijanja ideje punih 15 godina, kao i velikog poticaja kćeri Tjaše.
- Ona moje stvaralaštvo vidi iz neke drukčije perspektive, a zahvaljujući njoj i njezinoj pomoći u promociji mojeg rada, dobila sam pozive za izlaganje u raznim galerijama, među ostalim, i za Cluster Craft Art Fair u Londonu - govori Nataša.
Nježnost i strpljivost
Njezin radni dan počinje glazbom, svojevrsnim okidačem za početak ili nastavak procesa, a završi, kaže, ponekad manje, nekad više uspješno. U procesu su joj najvažniji taktilnost, senzibilnost, želi da radovi budu organički, biomorfni. Ako je predmet uporabni, ide dva puta u peć, najprije na takozvano biskvitno pečenje, a drugi put ako se nanosi glazura, i cijeli proces završi za desetak dana. Za masivnije i veće skulpture potrebno je i mjesec dana.
- Za rukovanje glinom uvijek kažem da treba biti nježan i strpljiv, svaka faza je zahtjevna, pa i otvaranje peći u točno određenom trenutku - objašnjava Nataša, koja je zbog potresa ostala bez radnog prostora i privremeno ga je našla u jednoj tvornici pokraj Zagreba.
Osim online, njezini se predmeti mogu kupiti na nekoliko mjesta u Zagrebu, Rovinju, Šibeniku, Hvaru pa čak u Baselu i Münchenu. Skulpture se pak nalaze diljem Europe, od Danske, Norveške i Francuske, a putovale su, kaže, i do New Yorka, San Francisca pa čak i Konga. Svoju ponudu planira uskoro proširiti i “pozabaviti se”, ističe, staklenim skulpturama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....