IMPALA STUDIO, PLANINA STUDIO PRESS, STELA KOVAČIĆ
Umjetnost

Unikati od gline savršeno osvježavaju svaki prostor: Izrađuju ih talentirane keramičarke ‘novog doba‘

Uporabnim detaljima za dom Stela Kovačić, Martina Martin i Filipa Sorko prkose masovnoj proizvodnji i skreću pozornost na vrijednost domaćih rukotvorina.

Uporabnim detaljima za dom Stela Kovačić, Martina Martin i Filipa Sorko prkose masovnoj proizvodnji i skreću pozornost na vrijednost domaćih rukotvorina.

Zagrebačku grafičku dizajnericu Stelu Kovačić (30) keramici je trajno privukao osjećaj opuštenosti u radu s glinom na lončarskom kolu. Spontanost, prirodna nesavršenost, jednostavnost i autentičnost kvalitete su kojima teži sa svojim brendom Bréza Ceramics, prkoseći jednoličnosti i masovnoj proizvodnji.

image
Kupci su, kaže, najzainteresiraniji za “lisnate” desertne tanjuriće.
STELA KOVAČIĆ
image
Stela Kovačić - Bréza Ceramics.
STELA KOVAČIĆ

Stelini prvi “ozbiljniji” kontakti s glinom dogodili su se krajem 2016. kada je upisala radionicu izrade keramike.

- Nakon oblikovanja forme na lončarskom kolu, slijedi meni najdraži dio - tokarenje, čime se oblikuje dno predmeta. Zatim utiskujem logo brenda, ponekad rezbarim razne teksture na šalice, stavljam ručkice... Raduje me što je keramika postala jako popularna u svijetu, pa tako i kod nas. Ljudi cijene ručno rađenu keramiku i tako podržavaju male lokalne proizvođače - kaže Stela.

image
Bréza Ceramics.
STELA KOVAČIĆ
image
Bréza Ceramics tanjuri prkose jednoličnosti i masovnoj proizvodnji.
STELA KOVAČIĆ

Kupci su, kaže, najzainteresiraniji za “lisnate” desertne tanjuriće, ali uskoro bi ih mogla prestići u popularnosti nova šalica za kavu Quail Egg, koja izgledom podsjeća na prepeličje jaje.

Šalice sa ženskim grudima

Brend ručno rađenog posuđa Planina ideja je grafičke dizajnerice Martine Martin (29) iz Iloka koja je svoj hobi lani pretvorila u posao. Osnovna misao joj je, kaže, ljudima približiti ručnu izradu. Stoga ljepotu, ali i kompleksnost radnog procesa redovito prikazuje pratiteljima na društvenim mrežama, koji tako dobivaju cjelovitu sliku, a ne samo fotografiju gotovog proizvoda.

image
Martina Martin - Planina.
PLANINA STUDIO PRESS

- Sve izrađujem od gline koja se peče na visokim temperaturama, a za jednu šalicu treba mi oko dva tjedna. Gotov predmet pečen na temperaturi od 1250 Celzijevih stupnjeva naziva se kamenina (engl. stoneware), vrlo je otporan i moguće ga je prati u perilici posuđa. Čudesno je kako se keramika ponaša, a tek nakon vađenja iz peći mogu vidjeti kako će predmet na kraju izgledati, jesu li na visokoj temperaturi nastale neke pukotine... - opisuje Martina.

image
Svaka Planinina šalica je jedinstvena, baš kao i svaka žena.
PLANINA STUDIO PRESS
image
Šalice s motivom grudi posveta su ženskoj ljepoti.
PLANINA STUDIO PRESS

Njeni najpopularniji proizvodi su šalice sa ženskim grudima koje slave ljepotu ženskog tijela. A kako je svaka žena posebna, tako je, kaže Martina, i svaka Planinina šalica jedinstvena. Proizvodi se mogu naručiti putem Instagram i Facebook profila Planina Studio ili mailom na Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite..

Šarmantne točkice

Pobjedom u showu “Tri, dva, jedan - kuhaj” 2016. Vinkovčanka Filipa Sorko (28) dokazala se kao kuharica, a svojim šalicama Chia Cups na Instagramu se istaknula i kao maštovita - keramičarka. Posljednje dvije godine izrađuje ih u svom domu u Triblju, mjestu pokraj Crikvenice, gdje živi s dečkom Antunom Ružolčićem.

image
Filipa Sorko - Chia Cups.
IMPALA STUDIO
image
Svaka šalica pažljivo je zapakirana u šarmantnu kutijicu.
PAVLE KAPLANEC

- Prvih šest modela zapravo je napravio Antun, inače akademski kipar, ali po mojoj narudžbi i uputama. Nakon što su naišle na dobre reakcije na društvenim mrežama, krenule su narudžbe i upiti pa je pala odluka da se “za ozbiljno” okušamo u njihovoj izradi - govori Filipa.

image
Filipa šalice izrađuje ih u svom domu u Triblju.
PAVLE KAPLANEC
image
Chia šalice savršene su za bilo koji napitak.
PAVLE KAPLANEC

Točkice koje podsjećaju na chia sjemenke i zlatna boja pokazali su se kao dobitna kombinacija za privlačenje pažnje, dok naziv brenda - povezan s gastronomijom - odražava Filipinu drugu ljubav, a uskoro će svoje šalice prodavati u vlastitom web shopu.

Linker
05. studeni 2024 16:45