Unatoč pandemiji koronavirusa te potresu i poplavi u Zagrebu, troje domaćih dizajnera, Ivan Alduk, Nataša Mihaljčišin i Aleksandra Dojčinović otvorilo je trgovine koje, osim ponudom atraktivnih kolekcija, mame i vrhunskim uređenjem.
Oaza luksuza u centru metropole
Dizajner Ivan Alduk (34) priznaje da je imao sreću u nesreći. Iz poslovnog prostora u Palmotićevoj ulici iselio se samo nekoliko dana prije potresa te tako sačuvao svu sašivenu robu jer je dućan, kao i cijela zgrada, teško stradao.
'Neizvjesnost izazivaju i najave za tešku jesen, no, nema predaje', kaže poduzetni Drnišanin.

No salon na Trgu kralja Tomislava ipak nije otvorio kako je planirao, sredinom ožujka, već dva mjeseca poslije. Planove mu je poremetila pandemija koronavirusa, no čim su popustile epidemiološke mjere, počeo je raditi.
U prostoru dominira zlatna i siva, zidovi su prekriveni dekorima, a namještaj je pročišćenog dizajna

Dapače, mali ali agilni šesteročlani tim dobio je još jednog pripadnika - voditelja dućana. A odmah po otvorenju, u minimalistički uređen prostor koji je osmislio bjeloruski arhitekt Alexandr Aranovich pohrlile su klijentice željne glamuroznih večernjih haljina pa je prodaja u lipnju i srpnju bila čak i veća nego u istom razdoblju lani. No Alduk je oprezan u optimizmu jer svaka nova mjera stožera direktno utječe na posao.
Vjenčanice čekaju bolja vremena...

"Neizvjesnost izazivaju i najave za tešku jesen, no, nema predaje", kaže poduzetni Drnišanin, koji unatoč tome, za sljedeću sezonu priprema čak tri kolekcije. Umjesto jedne velike jesenske, svaki mjesec će predstaviti limitiranu, capsule liniju, u kojoj će naglasak biti na dnevnim i multifunkcionalnim komadima koji se mogu nositi u različitim prilikama.
Mali prostor za velike ideje
U malenoj kreativnoj radionici dizajnerice Nataše Mihaljčišin (54) u zagrebačkoj Bauerovoj ulici posao nije stao ni u vrijeme “lockdowna”.
Dizajnerica Nataša Mihaljčišin pred ulazom svog dućana...

U 16 četvornih metara smješteni su i dućan i atelijer pa je Nataša karantenu provela okružena tkaninama, krojevima, vunom i pletaćim iglama osmišljavajući nove modele. Nije ju pokolebala ni neizvjesnost prouzročena potresom i pandemijom jer, kako kaže, biti kreator znači biti spreman na nesigurnost zanimanja, posebno u Hrvatskoj. A opet, ne boji se da neće biti posla jer su njezine klijentice dokaz da moda pruža veselje.
Takva poslovna odluka ima i praktičnu stranu - primjerice, u vrijeme karantene nije imala problema s nabavom materijala jer je riječ o malim količinama, a pritom joj je osigurala daleko veću slobodu u oblikovanju modela nego što bi bio slučaj u masovnoj proizvodnji.
Nataša je karantenu provela okružena tkaninama, krojevima, vunom i pletaćim iglama osmišljavajući nove modele.

Nedavno je predstavila pet modela ljetnih haljina sašivenih od ručno tkanih stolnjaka, ručnika i plahti.
Kraljevski tretman za klijentice
Nakon potresa u ožujku, dizajnerici Aleksandri Dojčinović (39) nije preostalo drugo nego preseliti dućan iz zgrade u Frankopanskoj koja je proglašena neuporabljivom na novu adresu. Sto pedeset kvadratnih metara prodajnog prostora u Strojarskoj ulici nalazi se u sklopu ureda i proizvodnog pogona, što se pokazalo kao neočekivano dobra poslovna odluka.
Aleksandra Dojčinović zadovoljna je godinom, potres i preseljenje nisu naštetili njezinom poslovanju koje je i bolje od očekivanog.

A potres i preseljenje nisu naštetili njezinom poslovanju koje je i bolje od očekivanog. Za to, ističe, treba zahvaliti izvanrednom trudu cijelog tima koji je za vrijeme karantene plasirao čak pedesetak novih modela. A kako je zamijetila da se skupocjene haljine kupuju u zadnji čas jer klijentice do posljednjeg trenutka ne znaju hoće li biti vjenčanja ili drugog dogovorenog svečanog događaja, odlučili su odmah po završetku lockdowna na popust staviti najprodavanije komade, što je oduševilo kupce.
Leilou, novi showroom poznate modne kreatorice Aleksandre Dojcinovic u Strojarskoj ulici.

Svakodnevno razgovaram s prijateljima i suradnicima iz cijelog svijeta koji se puno teže snalaze u ovom kaosu nego ja. Ja sam već naviknula raditi u nepovoljnim uvjetima i trudim se poslovati što kvalitetnije u novonormalnim okvirima - govori Aleksandra koja smatra da kriza neće naškoditi brendovima koji nisu orijentirani na “brzu modu”.
Njezine haljine vole i poznata lica, ali i one djevojke koje se žele osjećati posebno
Čitajte i:

Novi početak Aleksandre Dojčinović: Dugogodišnji butik oštećen u potresu, no to je nije zaustavilo
Poznati dizajner predstavio novi dućan: Evo kako izgleda nova Alduk oaza u središtu Zagreba
Domaća dizajnerica pokazala nam je svoj ormar od 20 kvadrata: 'Neke stvari imam više od 20 godina'
Komentari
0