Kod nas, kao i u svijetu, popularna je premium craft kozmetika koja se temelji na načelu manje je više, a ova tri domaća brenda povezuje to što su njihove osnivačice napravile životne zaokrete u potrazi za prirodnošću i izvornošću.
U svijetu ljepote dogodio se bum neovisnih brendova iza kojih stoje pojedinci ili male tvrtke, jer moderni potrošači žele nešto prisnije i autentičnije od masovnih proizvoda golemih korporacija. Osobito je cijenjena takozvana premium craft kozmetika, koja se odlikuje majstorskom izradom u probranim serijama vrhunske kvalitete: takav način proizvodnje usko je povezan s trendom poznatim kao skinimalism (složenica engleskih izraza skin - koža i minimalism - minimalizam) koji zagovara što jednostavniju i pročišćeniju njegu. I na hrvatskoj kozmetičkoj sceni pojavio se niz novih brendova koji polaze od načela manje je više, a povezuje ih i to što su njihove osnivačice, svaka na svoj način, napravile životni zaokret u potrazi za prirodnošću i izvornošću.
Osječka ekonomistica Dajana Grgić godinama je radila kao projektna menadžerica u velikim tvrtkama, a onda je osjetila potrebu za nečim posve drukčijim.
"Osim što uživam u plesu i umjetničkom izražavanju, osobito me fascinira iscjeljujuća moć prirode. Dok sam još radila kao projektna menadžerica, godinu dana sam svaki vikend putovala u Zagreb na intenzivnu edukaciju iz fitoaromaterapije. Učenje o ljekovitim i njegujućim biljnim pripravcima u meni je "otključalo" kreativnost u kojoj sam pronašla svoj novi poziv. Dala sam otkaz i počela izrađivati kozmetiku od prirodnih sastojaka te ubrzo, nakon što je porastao interes za moje proizvode, odlučila pokrenuti vlastiti brend", kaže Dajana, koja je izašla na tržište s organskom i veganskom linijom za njegu lica u tri jednostavna koraka: hidratantni serum, hranjiva krema, pomlađujući uljni serum sa sastojcima strogo provjerene kvalitete, poput hijaluronske kiseline, niacinamida, bakuchiola (biljne alternative retinolu) i spilanthola (takozvanog biljnog botoksa). Linija je prožeta i brojnim drugim biljnim esencijama, počevši od domaće lavande po kojoj je Dajana nazvala svoj brend - La La Vanda.
"Lavanda je doista posebna, jer je i nježna i moćna. Općenito volim mediteransko bilje, među ostalim i zato što mi blagotvorno djeluje na dišni sustav - kad sam na moru, nemam problema s alergijama i lakše dišem. Takav osjećaj želim prenijeti i putem svoje kozmetike, koja je pogodna i za vrlo osjetljivu i reaktivnu kožu", objašnjava Dajana, ističući da njezini proizvodi imaju sinergijski učinak koji kožu vraća u prirodnu ravnotežu. Dočarala je to i kampanjom u kojoj utjelovljuje sklad plešući s još dvoje kreativaca koje je upoznala na edukaciji u Španjolskoj. Nakon početne linije za lice Dajana već osmišljava nove sinergijske proizvode, otkrivajući da joj je najveća želja kreirati prirodan parfem.
I Zagrepčanka Đina Erceg također je napustila korporativni svijet kako bi se bavila prirodnom kozmetikom. Po struci inženjerka građevine, radila je u velikoj građevinskoj tvrtki kao projekt menadžerica, a kad je drugi put zatrudnjela, shvatila je da joj uz takav posao ostaje premalo vremena za djecu te dala otkaz.
"Oduvijek sam strastvena ljubiteljica kozmetike, no kad je moj mlađi sin dobio dermatitis, počela sam sustavno istraživati kakva njega bi bila najpogodnija za osjetljivu kožu. Najprije sam izrađivala prirodne kreme za vlastitu djecu, potom su moje prijateljice počele tražiti kreme i za svoju djecu, a nakon toga sam počela izrađivati kreme i serume za sebe i svoje poznanike... Što god sam napravila, govorili su mi: "Ja bih još". Uvidjela sam da mi se otvara novi put i pokrenula brend BiYosh", kaže Đina, dodajući da su joj u tome dobro došla prethodna iskustva.
"U građevinskom sektoru navikla sam biti "ziherašica", a takav pristup pokazao se vrlo korisnim u proizvodnji kozmetike. Moja linija je "skinimalistička" od sastava do ambalaže, što zahtijeva izvrsnost do najsitnijeg detalja", napominje Đina, koja je proizvode razvila u suradnji s poznatom zagrebačkom formulatoricom kozmetike Mirelom Ilenić. BiYosh se temelji na prirodnim sastojcima koji potiču sposobnost kože da dugoročno samoodrživo funkcionira. Đina posebno ističe fermentirani med crnih pčela, koji harmonizira prirodni mikrobiom kože.
Harmonizirajuće proizvode osmišljava i Zagrepčanka Ana Lilly, kreatorica istoimene nove kozmetike na bazi iscjeljujućih prirodnih sastojaka.
"U djetinjstvu sam provodila ljeta kod bake podno Velebita. Sakupljale smo bilje i izrađivale ljekovite pripravke. Odrastajući u gradu, više nisam bila u izravnom kontaktu s prirodom i koža mi je postala problematična. Počela sam pohađati radionice prirodne kozmetike i uskoro mi se koža oporavila. Nedugo nakon toga preselila sam se u Los Angeles, gdje sam otvorila mali kozmetički studio i nastavila se educirati. Tako sam otkrila snježnu gljivu (Tremella fuciformis) koja je svjetski hit zbog superhidratantnog i pomlađujućeg učinka", kaže Ana, koja je snježnu gljivu "zadržala" i nakon što se vratila iz Kalifornije, zaželjevši se doma.
"Već sam imala razrađenu ideju, pa sam napravila poslovni plan i uspjela dobiti potporu za poduzetništvo. Nakon godinu i pol istraživanja i razvoja, ljetos sam krenula sa serumima koji dubinski regeneriraju i osnažuju kožu. Reakcije su odlične", otkriva Ana, kojoj su omiljeni sastojci i ulje sjemenki krastavca, hidrolat ruže, pulpa vučjeg trna...
"Nije potrebna rutina njege u deset koraka, već minimalan broj pomno formuliranih proizvoda. Birani sastojci u odgovarajućim koncentracijama mogu napraviti sve", zaključuje Ana Lilly.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....