Zamjetna je povezanost između porasta broja selfija i zahtjeva za estetskom operacijom nosa, posebno među mlađim pacijentima.
Selfiji i društvene mreže u velikoj mjeri pridonose porastu zanimanja za estetske kirurške zahvate. Utjecaj je toliki da je primijećena povezanost između porasta broja selfija i zahtjeva za estetskom operacijom nosa (rinoplastikom), posebno među mlađim pacijentima, navodi se u studiji Medicinskog centra Southwestern Sveučilišta Texas u Dallasu.
Rinoplastika je u SAD-u i najtraženija kozmetička procedura, s više od 352.000 izvedenih zahvata u 2020. godini, podaci su Američkog udruženja plastičnih kirurga (ASPS).
Izobličene crte lica
No, ljudi se ne bi trebali odlučivati na operativni zahvat na temelju selfija, s obzirom na to da takve fotografije izobličuju crte lica i utječu na njihovu percepciju, poručuju znanstvenici, a taj je utjecaj toliko velik da se može i izmjeriti, pokazala je nova studija objavljena u publikaciji Plastic and Reconstructive Surgery, službenom stručnom glasilu ASPS-a. "Konkretno, nos na selfijima izgleda duži i širi nego na standardnim kliničkim fotografijama", rekao je član istraživačkog tima kirurg dr. Bardia Amirlak.
Tri fotografije
Studija je procjenjivala kako selfiji utječu na izgled crta lica. Trideset je dobrovoljaca fotografirano po tri puta. Prve dvije fotografije snimljene su prednjom kamerom pametnog telefona s udaljenosti od 30 i od 45 centimetara, što je otprilike udaljenost kod snimanja selfija sa savijenim laktom, odnosno sa savijenim ručnim zglobom. Treća fotografija snimljena je digitalnom refleksnom kamerom s jednom lećom s udaljenosti od 150 centimetara. Takve se standardizirane kliničke fotografije snimaju tijekom razgovora pacijenta i liječnika o ciljevima i ishodima estetskog zahvata prije operacije. Sve fotografije za potrebe studije snimljene su na istom sjedalu i pod jednakim, standardnim uvjetima rasvjete.
Veliki postoci
Znanstvenici su potom usporedili mjere orijentira na licu (nos, usnice, brada i širina lica) na fotografijama kako bi procijenili izobličenja, a pacijenti su u upitniku ocijenili zadovoljstvo vlastitim izgledom na bližem selfiju i na kliničkoj fotografiji.
Rezultati su pokazali značajna izobličenja na fotografijama snimljenima prednjom kamerom pametnog telefona; u odnosu na kliničku fotografiju nos je na bližem selfiju u prosjeku bio duži 6,4 posto, a na udaljenijem selfiju 4,3 posto. Uz to, na bližim se selfijima brada "skratila" za 12 posto, što je dovelo do značajnog povećanja omjera dužine nosa i brade od 17 posto. Na selfijima je također baza nosa izgledala šire u odnosu na lice.
Čitajte i: Devet od deset mladih žena uljepšava svoje fotografije prije objavljivanja
Utjecaj na sliku o sebi
Ta su izobličenja utjecala na zadovoljstvo sudionika izgledom na fotografijama, a bila su itekako vidljiva kada bi se tri fotografije gledale u nizu.
"Popularnost selfija raste, pa je nužno razumjeti kako iskrivljuju lice i kako ih pacijenti koriste za komunikaciju. Brine nas što izobličena lica na selfijima i utjecaj društvenih mreža mogu utjecati na mentalno zdravlje, osobito u vrijeme rastuće stope depresije među tinejdžerima. Naša studija dodatno skreće pozornost na to da selfiji mogu negativno utjecati na doživljaj vlastitog lica, stoga moramo podizati svijest o tome kako pogrešna percepcija lica na selfijima može utjecati na zahtjeve za rinoplastikom, na sliku o sebi i na mogući razvoj depresije i tjeskobnosti”, upozorio je dr. Amirlak. Dodao je kako ovi podaci još više naglašavaju važnost preciznog razgovora između estetskog kirurga i pacijenta prije zahvata.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....