Nije rijetkost da poneka lokacija doživi ‘boom‘ isključivo zbog toga što je dio radnje neke serije ili filma smješten u tom gradu, kafiću, zgradi, parku. To smo s Dubrovnikom osjetili i na vlastitoj koži, a slično sada proživljava i Francuska zbog najnovijih serija na Netflixu. U fokusu mnogih turista više nije, primjerice, Eiffelov toranj već omiljeni kafić propošne Emily iz serije "Emily u Parizu".
Svjesni smo utjecaja koji je serija "Igra prijestolja" učinila za hrvatski jug, popularizirajući ga globalno te pritom omogućila da Dubrovnik od svoje povijesne jezgre napravi i pravu meku za ljubitelje Kraljevog grudobrana. Novu ulogu u popularizaciji drevnih gradova sad imaju serije Netflixove produkcije koje su svoje radnje smjestile i u francuske gradove. Serija "Emily u Parizu", u kojoj glumica Lily Collins tumači mladu i perspektivnu Amerikanku koja je svoj ured morala premjestiti u francusku prijestolnicu i pritom zbog svojeg karaktera i identiteta nailazi na mnoge prepreke, jedna je od onih koja se najviše gledala tijekom pandemije.
Za neke je ta serija pružila onaj eskapizam za kojim smo svi tragali, ali je naišla i na mnogo kritika zbog iskrivljene prezentacije francuske kulture koja samo dodatno produbljuju predrasude, primjerice one da Francuzi nisu baš previše radišni ljudi, da su zarobljeni u nekim prošlim vremenima te da ne vole Amerikance. No, serija je svakako popularizirala neke nove lokacije u gradu.
Primjerice, Emily je često u "Café de l'Homme", a kafić i restoran na Trocaderu sada u ponudi ima i "Emily Menu", dok je povećan interes i za knjižarom koja se često pojavljuje u seriji.
Čitajte i: Zvijezda serije o kojoj bruji cijeli svijet: Odjenite se po uzoru na 'Emily u Parizu'!
Osim "guilty pleasure" serije smještene u francuskoj prijestolnici, još jedna Netflixova produkcija postigla je ogromnu popularnost kod publike. Serija "Lupin", koja prati pothvate džentlmenskog lopova, učinila je uslugu Normandiji i gradovima poput primorskog Étretata u kojem je snimljena jedna od ključnih scena u drugoj sezoni.
Glasnogovornik lokalnog turističkog ureda Eric Baudet rekao je da sve više stranih novinara i gledatelja dolazi otkad se serija pojavila na Netflixovoj platformi.
"Čak i kad to ne bismo mogli brojčano iskazati, ne možemo poreći utjecaj koji Netflix ima na Etretat", rekao je Baudet.
No, nisu svi sretni. Zagovornici zaštite okoliša kažu kako bi rast turizma mogao loše utjecati na visoke bijele litice u toj regiji.
Turizmu pridonose i obožavatelji još jedne poznate serije. L'Express je izvijestio kako "Marseille", koji je prikazan 2016. godine, i dalje čini svoje, u ovom slučaju privlačeći obožavatelje u taj lučki grad.
Čitajte i: Što gledati za vikend? Pronašli smo najbolje serije i filmove uz koje se možete opustiti
Francuski centar za film CNF je 2018. godine proveo istraživanje kojim je dokazano da filmovi i serije potiču turizam. U istraživanju je 74 posto ispitanih turista koji su gledali film ili seriju postavljenu u Francuskoj reklo da ih je to potaknulo na posjet toj zemlji.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....