MARKO TODOROV CROPIX
NOVI STANDARDI

Pametna kupnja, zdrave navike i društvena odgovornost u fokusu jedne od vodećih kompanija

Konzum postavlja nove standarde u svijetu maloprodaje, ne samo svojom bogatom ponudom i pametnom kupnjom već i kroz posvećenost smanjenju bacanja hrane te očuvanju okoliša, o čemu govori Dunja Delić, direktorica Sektora marketinga u Konzumu i članica Uprave MultiPlusCarda.

Konzum postavlja nove standarde u svijetu maloprodaje, ne samo svojom bogatom ponudom i pametnom kupnjom već i kroz posvećenost smanjenju bacanja hrane te očuvanju okoliša, o čemu govori Dunja Delić, direktorica Sektora marketinga u Konzumu i članica Uprave MultiPlusCarda.

Kao jedna od vodećih hrvatskih kompanija, Konzum je ujedno i predvodnik trendova, pa nije ni čudo da im je društveno odgovorno poslovanje jedna od najvažnijih komponenti. Dunja Delić, direktorica Sektora marketinga u Konzumu i članica Uprave MultiPlusCarda i otkriva ključne strategije tvrtke za poboljšanje iskustva kupaca i doprinos društvu. Konzum, osim što promiče pametnu kupnju, također usmjerava svoje poruke prema poticanju zdravih životnih navika, smanjenju bacanja hrane i odgovornom postupanju prema okolišu. Osim toga, kako bi ostvario svoje ciljeve, Konzum radi na edukaciji svojih zaposlenika te potiče razvoj talentiranih profesionalaca usprkos izazovima povezanima s nedostatkom radne snage.

Kroz svoje komunikacijske aktivnosti Konzum dopire do široke publike, koje su to poruke koje šaljete svojim kupcima, a da doprinose kvaliteti njihovog života, ne samo kad je u pitanju pametna kupnja?

- U Konzumu svakodnevno kupuje pola milijuna ljudi, a mi se, kao vodeći domaći maloprodajni lanac, trudimo opravdati njihovo povjerenje: kako kroz kvalitetnu ponudu u prodavaonicama, tako i kroz naše marketinške aktivnosti kojima ih nastojimo inspirirati da kupuju domaće, svježe, lokalno, uz brojne pogodnosti. Istovremeno, kad imate priliku doprijeti do tako velikog broja ljudi, imate odgovornost svojim porukama pridonijeti tome da se hrane zdravije, kreću više ili budu odgovorni prema zajednici i okolišu. Tu na scenu stupaju naši programi vjernosti i razne inicijative koje, svaka na svoj način, predstavljaju iskorak i trude se educirati. Naši Zdravoljupci nisu tu bili samo da bi razveselili najmlađe nego da ih potaknu da jedu voće i povrće, Morsovci, Zumići i Zvjerići imali su komponentu brige o okolišu, a Lukin izazov promovirao je bavljenje sportom. Kad je u pitanju aktualna inicijativa Mali veliki talenti, tu smo kreirali sustav koji omogućava čitavim zajednicama da se aktiviraju i pomognu školama. Na taj način kupac ima satisfakciju da čini nešto dobro, škole dobivaju opremu po izboru, mali talenti priliku da postanu veliki - Konzum je tu samo kao posrednik i, naravno, da osigura uistinu bogat fond opreme.

Konzum ima razgranatu maloprodajnu mrežu diljem Hrvatske - kako pridonosite lokalnoj zajednici?

- Tako je, s više od 600 prodavaonica prisutni smo u svakom dijelu Hrvatske, ali isto tako smo prisutni i kroz čitav niz sponzorstava i donacija lokalnim organizacijama za koje ocijenimo da rade vrijedne stvari i da će uz našu pomoć imati još bolje rezultate. Podržavamo sport, kulturu, odgovoran pristup okolišu, edukaciju djece i mladih, kad god smo to u mogućnosti. Neki projekti već su postali tradicionalni, kao što je naša božićna donacija udrugama fokusiranima na potrebite koju zajednički provode Konzum, MultiPlusCard i naši zajednički korisnici te koja iz godine u godinu ostvaruje sve bolje rezultate, ali pripremamo i nove. Iskoristila bih priliku da najavim natječaj za dodjelu novčanih sredstava Najbolje iz Hrvatske, kojim ćemo pomoći realizaciju projekata namijenjenih onima koji rade svoje prve sportske korake.

Vaša tvrtka već godinama provodi aktivnosti kojima ne samo da doprinosi smanjenju bacanja hrane već i da se pomogne potrebitima. Koje su to aktivnosti?

- S jedne strane kontinuirano radimo na tome da poboljšamo procese naručivanja robe i upravljanja zalihama, s ciljem smanjenja količine preostale hrane, no ono što ipak ostane ne bacamo, već doniramo onima kojima je to najpotrebnije. To je nešto što radimo još od 2016. i do danas smo donirali više od 1300 tona hrane, za što smo čak pet godina zaredom proglašeni Najdonatorom, čime se jako ponosimo. Osim toga, kako bismo educirali naše kupce i osvijestili ih o problemu bacanja hrane, 2022. pokrenuli smo Reciklopediju, platformu kroz koju kupcima pružamo praktične savjete koje baš svatko može primijeniti i na taj način smanjiti količine hrane koju baca te tako pozitivno utjecati na zajednicu i okoliš.

Smanjenje otpada od hrane je na neki način i briga o okolišu, koje još inicijative provodite u tom području?

- Sve naše poslovne aktivnosti provodimo nastojeći sačuvati i zaštititi prirodu koja nas okružuje. Na taj način donosimo poslovne odluke, ali i potičemo zaposlenike i kupce da osvijeste na koji način sami mogu pridonijeti tom cilju - primjerice smanjenjem plastične ambalaže, korištenjem višekratnih vrećica prilikom kupnje, vodeći brigu o energetskoj učinkovitosti, kako u prodavaonicama, tako i u uredskim prostorima, pravilno odvajajući otpad, ali i suradnjom s domaćim dobavljačima, što čini naše lance nabave kraćima i efikasnijima. Činjenica je da ljudi žele pridonijeti zdravijem i čišćem okolišu, no nisu uvijek sigurni kako - naš je zadatak, među ostalim, da im ponudimo načine da to ostvare pa smo tako nedavno, kroz još jednu zajedničku inicijativu Konzuma i MultiPlusCarda, kupcima omogućili da prilikom kupnje u Konzumu prime samo elektronski račun, bez papirnatoga. Odaziv je izvrstan, što nas jako veseli i motivira.

Uz to što dugi niz godina vodite Konzumov marketinški tim, odnedavno ste i članica Uprave MultiPlusCarda - kako se te dvije važne pozicije poslovno nadopunjuju?

- Izvrsno! Konzum i MultiPlusCard idu zajedno otkad je taj, danas najveći u Hrvatskoj, program vjernosti pokrenut još 2010. godine. Naime, MultiPlusCard važan je dio Konzumovog marketinškog miksa jer njime nagrađujemo vjernost kupaca, njihovo zadovoljstvo nam je na prvome mjestu, a samo zadovoljan kupac je i vjeran kupac. Stoga se bliska suradnja, iz moje perspektive, samo nastavlja i veselim se radu s oba moja tima. Danas program ima više od milijun članova i brojne partnerske pogodnosti koje kontinuirano razvijamo kako bi bile još zanimljivije i korisnije. Ne samo pogodnosti, već i način na koji koristimo aplikaciju, s fokusom na personalizaciju, korištenje opcija koje nudi umjetna inteligencija, ali i zabavne sadržaje. Sve te digitalne mogućnosti ubrzano mijenjaju marketinšku industriju, a mi ih rado koristimo, na veselje kupaca.

image

"Zajedničkom inicijativom Konzuma i MultiPlusCarda kupcima smo omogućili da prilikom kupnje u Konzumu prime samo elektronski račun, bez papirnatoga, i odaziv je izvrstan", kaže Dunja Delić

MARKO TODOROV CROPIX

Često se Konzum spominje kao predvodnik trendova, netko tko dovodi novosti na naše maloprodajno tržište - kakav tim je potreban da bi se bilo uvijek korak ispred?

- Potreban je izvrstan tim, a ja imam sreću da upravo s takvim radim. Ljudi u koje imam apsolutno povjerenje, profesionalni i stručni svatko u svome području, inspirativni i entuzijastični, s kojima je super raditi, ali i zabavljati se kad nam se za to pruži prilika. Industrija u kojoj radimo je brza i dinamična, a da bismo ostali prvi izbor kupcima moramo se itekako potruditi. Pritisak je velik, no radimo sa srcem, a kada treba reagirati brzo i odraditi “nemoguće”, tada smo majstori.

Konzum je jedna od vodećih hrvatskih kompanija i često ističete kako su za rezultate koje ostvarujete ključni zaposlenici. Kako se nosite s izazovima vezanima uz nedostatak radne snage, na koji način zadržavate postojeće i privlačite nove kolege?

- U Konzumu radi više od 10 tisuća kolegica i kolega, prosječan radni staž je 11 godina, dok gotovo 600 zaposlenika ima 30 i više godina radnog staža provedenog upravo ovdje. Rekla bih da te brojke mnogo govore. Kompanija kontinuirano radi na tome da osigura bolje uvjete rada zaposlenicima, a naša korporativna kultura takva je da se smatramo dijelom jedne velike obitelji, i to nije floskula, već se njeguje na svim razinama i potiče u cijelom kolektivu. Nagrade, brojni dodatni benefiti, razvoj i edukacije, otvaranje novih kanala komunikacije, sve to pridonosi motivaciji i zadovoljstvu svih nas te ćemo na tome raditi i ubuduće.

Linker
22. studeni 2024 01:28