Međunarodna britanska srednja škola u Zagrebu upisuje učenike u prvi razred, a mi smo razgovarali s osnivačicom Milenom Prodanić Tišma koja je prije deset godina pokrenula Međunarodnu osnovnu britansku školu “Vedri obzori”. Nakon desetljeća uspješnog rada došlo je vrijeme za novi izazov pa će tako srednjoškolci učiti i raditi po svjetski priznatom Cambridge programu.
Na radost brojnih učenika i roditelja Zagreb ove jeseni dobiva novu obrazovnu ustanovu. Međunarodna britanska srednja škola otvara svoja vrata. Prirodna je to ekstenzija osnovne britanske škole "Vedri obzori" koju je prije deset godina osnovala Milena Prodanić Tišma. Posebnost škole najviše se očituje u korelaciji različitih predmeta pa tako polaznici imaju mogućnost dobiti širu sliku područja kojeg uče, kaže osnivačica škole.
"Primjerice, ako im je tema neki povijesni događaj ili kultura, učenici će se upoznati osim povijesnog dijela i s geografskim kontekstom, likovnom umjetnošću, znanstvenom pozadinom, povezati s istraživanjem, samostalnim zaključivanjem te će na kraju svake cjeline imati testiranje koje su vještine usvojili kroz navedenu temu. To je značajka IPC programa, tj. Međunarodnog kurikuluma za osnovne škole", objašnjava Prodanić Tišma. Privatna osnovna škola ove je godine proslavila desetljeće postojanja, period je to u kojem su kao ustanova rasli, ali i sretali se s brojnim izazovima poput pandemije COVID-a.
"Tada smo pokazali spremnost na prilagodbu i ponudili neprekidnu uslugu odgoja i obrazovanja kako bismo našim učenicima omogućili neometan proces školovanja, koliko god je to bilo moguće u zadanim uvjetima", govori Prodanić Tišma koja, kaže, kako su dugo tražili adekvatan prostor, program, odgovarajući kadar za srednju školu. No, sve to, nastavlja Prodanić Tišma, bilo je puno lakše nego kod otvaranja osnovne škole s obzirom na bogatstvo kontakata koje su kao škola stekli s drugim britanskim školama u svijetu, većinu njih kroz zajednicu COBIS.
"Puno je lakše kada niste sami i kada se ljudima svidi priča kako smo krenuli sa svega nekoliko učenika, a danas smo postali jedna uspješna škola.Lijepo je vidjeti da ljudi žele biti dio jedne lijepe priče u interesu odgoja i obrazovanja djece i mladih", kaže Prodanić Tišma. Cambridge program po kojem će škola raditi poznat je po svojim visokim akademskim standardima i globalnom priznanju. Široko je prihvaćen na sveučilištima i obrazovnim institucijama diljem svijeta. To omogućuje veću fleksibilnost i mogućnosti za studente koji planiraju nastaviti visoko obrazovanje u različitim zemljama. A koja je najveća razlika u britanskom i hrvatskom sustavu školovanja?
"Najveća razlika u srednjoškolskom obrazovanju je ta što posljednje dvije godine srednjoškolskog obrazovanja učenici izabiru tri predmeta iz kojih će polagati međunarodne ispite. Njih polažu u sklopu svog "A levels" izbora. Uz njih obavezni su im predmeti hrvatski jezik i književnost i nacionalni predmet koji sadržava povijest i zemljopis. To učenicima pruža priliku da dublje uđu u predmete koji ih zanimaju u sklopu njihovog izbora za buduće fakultete", pojašnjava Prodanić Tišma. Jako je bitno, ističe, i što su kroz godine uspjeli formirati zajednicu učitelja i stručnih suradnika koji njeguju iste vrijednosti.
"Jako me veseli kao osnivača škole to što vidim kako učitelji i stručni suradnici prepoznaju moju ideju i dijele istu viziju odgoja i obrazovanja. Za mene je škola mjesto odrastanja i drugi dom učenika. Mjesto gdje osim dobivenih znanja, učenici stječu vještine koje će im pomoći u savladavanju svih njihovih budućih izazova. Važno je da mi, koji smo na neki način suputnici u učeničkim životima, budemo kontinuirana podrška i čvrst oslonac za učenike, ako im je to potrebno", govori Prodanić Tišma. Polaznici škole su, kaže, strani državljani ali i učenici iz Republike Hrvatske. Kod upisa u prvi razred osnovne škole, učenici prolaze standardnu proceduru upisa, za ostale razrede imaju testiranje iz engleskog jezika i matematike te za upis u srednju školu i dodatni intervju. No, nakon upisa učenici neće samo sjediti u klupama i slušati profesore već će aktivno sudjelovati u svakom predmetu.
"Aktivno sudjelovanje učenika na nastavi potiče njihovo neprestano promišljanje, uključivanje u raspravu, sagledavanje činjenica iz više kuteva, postavljanje teza i njihovo propitivanje. U takvoj dinamici poučavanja, koja je na suprotnoj strani od tradicionalnog frontalnog poučavanja, učenici imaju priliku aktivno sudjelovati u cjelinama te stjecati nova znanja kroz dinamičan tijek nastave koja zahtjeva njihovo sudjelovanje te ih se tako motivira za učenje", objašnjava Prodanić Tišma. Polazak u srednju školu je prilično stresan, no ne mora uvijek biti tako.
"Jedna od glavnih premisa zašto smo se odlučili za otvaranje škole je bio umanjiti stres polaska i samog upisa u srednju školu. Veseli me da će naši učenici biti oslobođeni tog stresa i da će im to biti jedan novi početak kojem se vesele. To su velike promjene za djecu i cijelu obitelj. Naši učenici biti će oslobođeni tog stresa i to će im biti jedan novi početak koje se vesele.To nam je pokazatelj da je naš program i pristup prepoznat i izvan naše škole. Važno je da u početku omogućimo svima međusobno upoznavanje i upoznavanje s mogućnostima koje će im se nuditi. Vjerujem da će sve posebno veseliti činjenica, da će imati mogućnost ići u aktivnu posjetu u jednu srednju školu u Londonu, kako bi što bolje stekli dojam britanskog obrazovanja", kaže Prodanić Tišma. Naglasak u srednjoj školi bit će prvenstveno na znanju i pripremi za međunarodne IGSCE ispite koje će učenici imati nakon 2. razreda srednje škole. Nastava će uključivati i praktični dio. No, to sve, kaže Tišma, ne umanjuje ulogu važnosti života učenika unutar škole u kojem će se graditi nova prijateljstva i stjecati nove vještine. Naglasak će također biti i na mentalnom zdravlju, a predstavit će se i predmet Global perspectives, tijekom kojeg će se učenici pripremati za budući svijet rada i željenih budućih aktivnosti kojima će se baviti.
"Namjera nam je i podržati naše učenike koji se aktivno bave sportom jer cijenimo njihov rad, trud i zalaganje te im želimo omogućiti maksimalnu podršku kako bi nastavili sa svojim sportskim angažmanima, ali isto tako uspješno savladavali školske obaveze", kaže Prodanić Tišma. Nakon završetka privatne britanske srednje škole učenicima se otvaraju razne mogućnosti. Između ostalog, steći će međunarodne "A levels" diplome, a predmeti koje će polagati pod "A levels" će im se priznati kao položeni predmeti iz mature. Tako će se učenicima omogućiti i upisi na fakultete u Republici Hrvatskoj.
"Veseli me vidjeti kada učenici izađu iz svoje zone komfora i suoče se sa situacijama koje im možda nisu prirodno lake, ali ih uspješno svladaju i imaju osjećaj zadovoljstva svojim trudom. To mogu biti neke naizgled jednostavne situacije, gdje imate učenika ili učenicu koji je godinama sramežljiv i nije uspio ostvariti komunikaciju ili bliska prijateljstva i onda odjednom vidite promjenu i sretni ste vidjeti zadovoljnog učenika koji komunicira i dijeli svoje ideje s vršnjacima. To su velike stvari za učenike u tom dijelu njihova života koji im ukazuju koliko su zapravo sposobni promijeniti tijek stvari", govori Prodanić Tišma koja je za svoj rad dobila i brojna priznanja.
"Svaka nova nagrada je zapravo jedan poticaj za dalje, ali i dodatna odgovornost. Kroz našu školu prošlo je puno učenika i obitelji i najponosnija sam kada nam oni sami daju povratnu informaciju da ono što su dobili kod nas je upravo ono što jedna škola treba pružiti svojim učenicima. Škola je živi organizam, generacije se mijenjaju i mi kao škole neprestano trebamo biti skloni prilagoditi se izazovima koji se stavljanju pred nas kako bi omogućili suvremeni pristup odgoju i obrazovanju koji svoje učenike priprema za život", govori Prodanić Tišma. Punjenje baterija u prirodi, provođenje vremena s obitelji i na putovanjima također je važan dio njezina života, a u školi je svoje mjesto pronašao i wellbeing.
"Wellbeing treba biti dio učeničkog života unutar škole. Djeca tijekom svog odrastanje, kao i mi odrasli nailaze na različite izvore stresa i svi trebamo raditi na tehnikama kako si pomoći. Mindfulness je samo jedna od tehnika koje smo provodili. Pokazalo se vrlo zanimljivim kako mlađi učenici kroz igru uče vježbe disanja i vole aktivnosti koje im pomažu da se opuste prije nastave kada se očekuje njihova pažnja", zaključuje Prodanić Tišma.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji suradnji s British school
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....