Dizajner namještaja Zoran Jedrejčić suorganizator je zagrebačkog Design Weeka i gost predavač na 7. sajmu interijera InDesign, a tim povodom otkrio nam je sve o svojim profesionalnim uspjesima i progovorio o obitelji - supruzi Ani, sinu Jugu i kćeri Laviniji.
Splitski dizajner s beogradskom adresom 54-godišnji Zoran Jedrejčić potkraj rujna se na par tjedana seli u Zagreb. Autor sedamstotinjak dizajnerskih komada za najveće svjetske brendove kao što su Molteni&C, Dada Cucine, 3M, Fratelli Guzzini, Zumtobel... suorganizator je showa namještaja na Design Weeku, koji se od 25. do 29. rujna održava u studiju Jadran filma u Dubravi. A bit će i glavni predavač na 7. sajmu interijera InDizajn, koji se od 4. do 6. listopada održava u zagrebačkoj Areni. Dizajner neiscrpne energije smatra se kozmopolitom dalmatinskog temperamenta i posljednjih se godina posvetio razvoju regionalnih brendova u proizvodnji namještaja.
"Tema mog zagrebačkog predavanja je važnost stvaranja brenda uz sveobuhvatnu dizajnersku strategiju koja u idealnim uvjetima ne pridonosi samo razvoju proizvoda, nego i poslovanja. Dosta se brendova u Hrvatskoj, BiH, Srbiji i Makedoniji diže, a definitivno najbolje priče iz regije su hrvatska Prostoria i Artisan iz Tešnja, koji su krenuli od nule i u tom smislu predstavljaju svjetionik za druge. Zadnja dobra priča je, pak, banjalučki Volumen, na njihovom primjeru ću pokazati kako se od loan poslova i rada za druge stiže do izgradnje vlastitog brenda i njegovog plasmana na europsko tržište", priča Zoran Jedrejčić, koji je kao konzultant i art direktor prije svega psihijatar, jer prije svega želi osnažiti svoje klijente i potaknuti ih da pokušaju ispričati vlastitu priču.
"Svijetu novi brendovi ne trebaju, ali se uvijek možete izdvojiti kvalitetom, tematikom i nišnom proizvodnjom. Uspjeli ste kad vas počnu kopirati, a do tada vam treba barem deset godina ulaganja i rasta", priča Jedrejčić, koji se nakon studija u Zagrebu i Firenci zaposlio u milanskom studiju Ettorea Sottsassa, jednog od najvažnijih arhitekata i dizajnera druge polovice 20. stoljeća.
"U njegovom studiju sam na kraju bio glavni projektant industrijskog dizajna, a otišao sam kad su mi ponudili partnerstvo, jer je meni to značilo da sam spreman za samostalni studio. Krenuo sam od nule i platio, hvala Bogu, punu cijenu svoje sulude odluke, ali nikad nisam zbog nje zažalio", priča Jedrejčić. Dobitnik je najvažnijih dizajnerskih nagrada kao što su Red Dot – Best of the Best, IF Design, Compasso d’Oro, German Design i BIG SEE, a njegovi radovi bili su izlagani u i muzejima. U njujorškoj MoMA-i mjesto je tako našao njegov set poslužavnika Goccia od nehrđajućeg čelika koji je dizajnirao za indijsku tvrtku Magppie.
"Svidjelo im se što se pretvara u skulpturu kad se ne koristi, a prodan je u šezdesetak tisuća primjeraka", priča Jedrejčić, čiji je najprodavaniji komad kada od nehrđajućeg čelika za njemački brend Kaldewei koju su je Kinezi iskoristili kao kalup za "svoju" plastičnu inačicu.
"Brutalno su je iskopirali i prodali u milijunima primjeraka, ali mogu im staviti soli na rep jer Kina nije potpisnica sporazuma o intelektualnom vlasništvu", kaže splitski dizajner koji se zbog ljubavi 2012. na kraju skrasio u Beogradu.
"Došao sam na proslavu Nove godine i upoznao svoju buduću suprugu Anu, dizajnericu tekstila, s kojom sad, kad se moji vršnjaci bave unucima, podižem sina šestogodišnjeg Juga i dvije godine mlađu kći Laviniju", priča Jedrejčić koji je danas one man team u svom Design Studiju od 150 kvadrata u beogradskom naselju Vračar.
Svakodnevicu si je uredio tako da su mu stan, ured i suprugin ured smješteni u radijusu od stotinjak metara. Dizajnerska oaza je Zoranov studio, u kojem se okružio prototipima svojih proizvoda, rasvjetnim tijelima Enza Maria, Gaetana Pescea, Achillea Castiglionija, keramikom Ettorea Sottsassa za Alessija Sarrija...
"Radikalni talijanski dizajn je okosnica mog načina razmišljanja", kaže Jedrejčić koji si želi još i Carlton, policu za knjige Ettorea Sottsassa. Visoka cijena za ikonički dizajnerski komad ne predstavlja mu problem, ali uz nju ide i novi veći stan, jer Carltonu za dostojno pozicioniranje u prostoru treba barem 40-50 kvadrata da se u njemu možete uživati u pogledu sa svih strana. Zato je to na kraju, ipak, odluka koju mora donijeti zajedno sa suprugom Anom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....