Saša Zalepugin i njegova supruga Tihana Harapin Zalepugin.

 ZELJKO PUHOVSKI/CROPIX
Vozi i s 90

Saša Zalepugin otkriva tko mu je najdraže društvo u autu, što ga ljuti u prometu te kakva je njegova supruga za volanom

Umirovljeni televizijski voditelj i urednik ni nakon 90. rođendana ne odustaje od limenog ljubimca: priznaje da je kao mlađi volio brzu vožnju, dok danas izbjegava takve vozače, ali i one prespore, te svake dvije godine polaže vozački ispit.

Umirovljeni televizijski voditelj i urednik ni nakon 90. rođendana ne odustaje od limenog ljubimca: priznaje da je kao mlađi volio brzu vožnju, dok danas izbjegava takve vozače, ali i one prespore, te svake dvije godine polaže vozački ispit.

Ako itko ima što ispripovijedati na temu “šoferskih priča”, to je legendarni televizijski voditelj Saša Zalepugin, koji je u srpnju proslavio 90. rođendan. Prvi je put za volan sjeo 1966., a iako je u visokoj životnoj dobi, i dalje vozi. Nekoć omiljeno lice HRT-a samo je ljetos u dva navrata odvozio četiristo kilometara između Zagreba i Splita.

Kako reagiraju drugi vozači kad vas prepoznaju za volanom?

- Gotovo da ne prođe mjesec a da me netko u koloni na semaforu ne priupita: “Saša, je li moguće da ste to vi?” Znam da je mnogima čudno što vozim u ovim godinama, no ne postoji dobno ograničenje. Svake dvije godine iznova polažem vozački ispit.

Tko vam je najdraže društvo u automobilu?

- Moja desetogodišnja kujica Mini. Ona me pratila i kad sam ljetos vozio za Split i dalje na Hvar, gdje ljetujem.

Kako se nosite s vožnjom po autocesti koja je priličan izazov i za mlađe vozače?

- Već godinama ne vozim brže od 130 kilometara na sat. A čim osjetim lagani umor, stanem na nekoj benzinskoj pumpi. Od Zagreba do Splita mi treba oko četiri sata.

Što biste rado zaboravili iz svog vozačkog staža?

- Kao mlađi sam znao voziti brzo. Jednom sam se s pjevačem Džoom Maračićem Makijem utrkivao na cesti između Zagreba i Beograda, što je bilo vrlo nepromišljeno. A kao student sam autostopirao sve do Engleske.

Čitajte i: Pravi paket inovacija: Opel Grandland, perjanica među SUV-ovima s inovativnom prednjom maskom

image

Saša Zalepugin sa svojim automobilom Alfa Romeo.

MARKO TODOROV/CROPIX

Jeste li se ikada na cesti našli u životnoj opasnosti?

- Samo jednom, i to ne mojom krivnjom. Automobil koji je išao u suprotnom smjeru najednom je ušao u moju traku. Da bih ga izbjegao, morao sam skrenuti u obližnji jarak. Srećom, prošao sam bez ogrebotine, kao i taj drugi vozač.

Što uvijek imate sa sobom u automobilu?

- Vodu. A kad idem na dulji put, ponesem i neko gazirano piće, da me drži budnim. Obavezno stanem popiti i kavu, iako je inače ne volim.

Kamo ste najdalje putovali automobilom?

- Dok sam još radio na televiziji u nekoliko sam navrata išao do Cannesa na filmski festival. U to sam vrijeme znao u jednom danu odvoziti put od Zagreba do Milana i natrag.

Koliko ste imali godina kad ste kupili svoj prvi automobil?

- Oko 35. Iste godine sam položio i vozački ispit. Za današnje pojmove sam bio star početnik, no tada je malo tko imao dozvolu prije tridesete. Moj prvi limeni ljubimac je bio fićo s crvenim kožnim sjedalima koja su bila prava atrakcija. Do 2002., kada sam kupio svoj sadašnji automobil, promijenio sam ih pet, šest. Najviše volim talijanska vozila. No, ne tipa Lamborghinija. Luksuzni automobili su po meni samo statusni simbol.

Znate li popraviti nešto na automobilu?

- Dok se nisu počela proizvoditi vozila s kompletnom elektronikom, mogao sam popraviti većinu kvarova. Izučio sam se na fići, kojeg nisam štedio na cesti. Jedne zime sam gotovo svaki vikend išao s njim u Sarajevo. Vozio sam po snijegu i ledu.

Što vas najviše ljuti u prometu?

- Kad netko ne otpušta papučicu za gas. Iskustvo me naučilo da se držim podalje od takvih vozača jer to ludovanje nikada ne završi dobro. No, moram priznati da me znaju iživcirati i prespori vozači, zbog kojih se nepotrebno stvaraju kolone.

Kakva je vozačica vaša supruga, modna menadžerica Tihana Harapin Zalepugin?

- Odlična. Nemam predrasuda o ženama za volanom. Kad idemo zajedno na put, ja vozim po danu, a ona po noći. No, rijetko se skupa vozimo, s obzirom na to da imamo dva automobila.

Čitajte i: Ovako to izgleda kad dame biraju: Zajedničko modno putovanje dvaju moćnih brendova

image
MARKO TODOROV/CROPIX

Je li istina da dulje od pola stoljeća na cesti niste napravili nijedan prometni prekršaj?

- Jedine kazne sam dobio za nepropisno parkiranje, što i nije grijeh jer u Zagrebu kronično nedostaje parkirališnih mjesta na javnim površinama. Doduše, nekoliko puta su mi prometni policajci pogledali kroz prste. No, nikada se nije radilo o nekom ozbiljnijem prekršaju.

Što biste savjetovali mladim vozačima?

- Trebaju u svakom trenutku voditi računa o tome da nisu sami na cesti.

Sašini automobili

  • FIAT 500 Popularni fićo bio mu je prvi auto, kojeg nije štedio na cesti i na njemu je naučio popraviti većinu kvarova.
  • PRINZ NSU Vozi Prinza i bit ćeš kralj, bio je marketinški slogan za zapadnonjemački automobil, koji se nekoć proizvodio i u Sarajevu, a kupio ga je na preporuku legendarnog automobilskog asa Gorana Štroka.
  • ALFA ROMEO 1600 Sedamdesetih godina prošlog stoljeća Saša je vozio talijansku jurilicu, koja je u to vrijeme bila rijetko viđeno vozilo na našim cestama.
  • ALFA ROMEO 2000 Novog talijanskog ljubimca priuštio si je početkom devedesetih, no ubrzo je ostao bez njega: ukraden je s parkirališta ispred njegove zgrade.
Linker
20. studeni 2024 13:41