ZELJKO PUHOVSKI/CROPIX
INSTALACIJA ZA PAMĆENJE

Fascinantna izložba dubrovačke umjetnice ‘odjenula‘ Umjetnički paviljon u novo ruho

Iris Lobaš Kukavičić u svom je radu ‘Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?‘ spojila skulpturu, video animaciju i japanske perkusionistice.

Iris Lobaš Kukavičić u svom je radu ‘Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?‘ spojila skulpturu, video animaciju i japanske perkusionistice.

Ambijentalna multimedijalna instalacija "Odakle dolazimo? Što smo mi? Kamo idemo?" dubrovačke umjetnice Iris Lobaš Kukavičić koja se do 26. ožujka može razgledati ispred ulaza u zagrebački Umjetnički paviljon ujedno i posljednja izložba prije početka konstrukcijske obnove te iznimno važne institucije, teško oštećene u potresu 2020.

Otvorena je u utorak navečer, upravo na drugu godišnjicu zagrebačkog potresa, svojevrsna refleksija i preispitivanje vlastitog identiteta u aktualnom vremenu. "Sastoji se od dvanaest stiliziranih figura izrađenih u drvu, video animacije Nikole Kapidžića koja se projicira na pročelje zgrade, te skladbe 'Pjesma Japana' Srđana Berdovića, dubrovačkog glazbenika s pariškom adresom koju izvode japanske perkusionistice iz trija Fujii", kaže Iris Lobaš Kukavičić i dodaje kako se glazba izvodi s posebnim kamenim udaraljkama kakve se koriste samo na sjeveru Japana, a skupinu je osnovala Haruka Fujii dobitnica Grammyja sa skupinom Silk Road Ensemble.

image

Autorica Iris Lobaš Kukavičić u svom je radu spojila skulpture, videoanimaciju i glazbu

ZELJKO PUHOVSKI/CROPIX

Naslov njezina rada referenca je na poznatu sliku francuskog umjetnika Paula Gauguina, nastalu na Tahitiju 1897., gdje se pariški umjetnik nastanio u prirodnoj idili bježeći od zagađenosti velegrada i lažnog buržoaskog sjaja.

"Za instalaciju me nadahnuo sindrom bezličnih masa kruzerskog i masovnog turizma, a u pandemiji i pod prijetnjom nuklearnog uništenja u kontekstu rata u Ukrajini dobila je novo značenje, te početna pitanja postaju ključna za pojedinca i društvo u cjelini u posvemašnjem ludilu i kaotičnosti aktualnog povijesnog trenutka", govori Iris.

image

Ambijentalna Instalacija je lanjskog lipnja predstavljena u Dubrovniku

ZELJKO PUHOVSKI/CROPIX

Zahvaljujući njezinom radu reprezentativna fasada Umjetničkog paviljona oživljena je naizgled opuštenim plesom stiliziranih figura koje zapravo prikrivaju stvarnost zidova teško oštećenih u potresu.

Njezin rad originalno je lanjskog lipnja bio postavljen u rodnom Dubrovniku, u ambijentu tzv. Meštrovićevih skala, između unutarnjih i vanjskih vrata od Pila.

Čitajte i: NEVIĐENO PREDSTAVLJANJE NA 59. VENECIJANSKOM BIJENALU! OTKRIVAMO ŠTO SPREMA HRVATSKI TIM

image

Dubrovačka umjetnica Iris Lobaš Kukavičić, Renato Petek, Jasminka Poklečki Stošić i Ivo Josipović

ZELJKO PUHOVSKI/CROPIX

Na otvorenje svoje zagrebačke izložbe umjetnica je stigla sa suprugom Brankom Kukavičićem, voditeljem marine u Gružu, i 10-godišnjom kćeri Marinom, a na nju je osobno pozvala i svoje prijateljice Mirnu Zidarić, Jasnu Coce, Zrinku Turaliju i mnoge druge.

Linker
05. studeni 2024 09:30