Sredinom prošlog stoljeća jedna je rastuća tvornica igračaka došla na ideju da na tržište izbaci proizvod koji je mogao biti i golemi promašaj. No zahvaljujući maštovitim i zaigranim djevojčicama postigao je (s vremenom) globalan uspjeh. Sjećate li se i vi svoje prve 'barbike'?
Sredinom dvadesetog stoljeća suvlasnica rastuće tvornice igračaka putovala je Europom i naišla na minijaturu žene u obliku lutke. Ta se lutka zvala Bild Lilli, a bila je namijenjena odraslima. Naime, ta je lutka bila moderno (i oskudnije) odjevena, imala je jači make up, a i pušila je cigarete.
Do tog je zaključka došla nakon što je promatrala svoju vlastitu kćer kako se igra s lutkama od papira, kojima je dala osobine odraslih osoba. Ruth je tada shvatila kako su dosadašnje lutke na tržištu, mahom bebe ili malena djeca, nedovoljni da bi razvijali želje i snove djevojčica koje su se s lutkama igrale.
RIJEŠITE I OVE KVIZOVE ZNANJA:
Koja je predivna glumica bila sestra Olivije de Havilland, a koje je bilo pravo ime Judy Garland? Riješite kviz i pokažite znanje!
Nisu uvijek bili u fokusu radnje, ali smo ih obožavali: Sjećate li se ljubavnih parova iz hit serija?
Hrvatski 'Prijatelji' vladali su malim ekranima godinama - Koliko se dobro sjećate likova iz 'Bitangi i princezi'?
Ruth je jedva supruga Elliota i suosnivača tvrtke Harolda Matsona uvjerila u potencijal proizvoda, no uspjela je. Za dizajn lutke unajmili su dizajnera i inženjera Jacka Ryana kojemu je prijašnji opis posla bio dizajn raketa. Zajedno su razvili igračku koja isprva nije pokorila tržište, no pravim brendingom i oglašavanjem usmjerenim direktno na djecu uspjeli su lutku Barbie pretvoriti u najpoželjniju igračku za djevojčice. I tako je bilo desetljećima, a njezina popularnost širila se svijetom.
Barbie (punim imenom Barbara Millicent Roberts) predstavljena je javnosti na Međunarodnom sajmu igračaka u New Yorku 9. ožujka 1959., što je i lutkin službeni rođendan. Prva Barbie nosila je prugasti crno-bijeli jednodijelni kupaći kostim i imala je kosu podignutu u konjski rep. U ponudi su bile plavuša i brineta, tržišno ime bilo je “Teen-age Fashion Model”. Odjeću je kreirala Mattelova modna dizajnerica Charlotte Johnson, a izrađena je ručno u Japanu.
Lutka Barbie bila je predmet želja generacija i generacija djevojčica, a gotovo svatko se sjeća svoje prve igračke. Jednako kao što djevojke i žene postaju sve osnaženije, neovisnije, pune ambicija i energije za nove izazove, tako se i sam brend Mattel morao prilagođavati s novim verzijama lutke. I naučili su to na teži način. Naime, često su ih kritizirali zbog nerealnih proporcija same lutke koje u djevojčicama izazivaju manjak samopouzdanja i lažnu sliku stvarnosti, a dugo nisu uključivali ni brojne različitosti.
Situacija je sada itekako drugačija, pa gotovo svaka djevojčica može pronaći lutku koja vjerno prikazuje baš nju. I dati joj zanimanje i život o kojem i sama sanja.
Koliko zanimljivih činjenica znate o povijesti omiljene lutke djevojčica diljem planeta?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....