Nakon radnog iskustva u atelieru dizajnera Borisa Pavlina, Ivona Šorša pokrenula je vlastiti brend odjeće koji se zasniva na održivosti i etičnosti.
Bilo da je riječ o udobnoj pamučnoj majici ili kompleksnom kaputu s mnoštvom detalja, dizajnerica Ivona Šorša (29) svim idejama pristupa s jednakom strašću.
"Volim kombinirati različite stilove i izričaje, no ne volim kombinirati boje tako da je vizualni identitet brenda relativno monokroman. Crna je ipak kraljica stila!", govori Ivona. Za sebe kaže da je oduvijek htjela stvarati odjeću, to je počela i raditi s 15 kao učenica Škole za modu i dizajn, nakon čega je diplomirala modni dizjan na Tekstilno tehnološkom fakultetu.
Unikatnost joj je vrlo važan aspekt, no svjesna je da je teško zadovoljiti potrebe čitavog tržišta. "Budući da su moje odjevne ideje često nekonvencionalne i primjerenije za izlaske ili tematske evente nego za svakodnevno nošenje, osmislila sam koncept 'One-of-a-kind' i 'Three-of-a-kind' ponude - kojima otvaram ponudu širem krugu ljudi dok istovremeno ostajem vjerna sebi", kaže dizajnerica.
“One-of-a-kind” komadi su unikatni, izrađen je jedan jedini takav odjevni komad, koji je često ekstravagantniji od ostatka kolekcije. “Three-of-a-kind” ponuda se odnosi na jedan dizajn izrađen u tri različite veličine.
Iza brenda stoje snažna etička i moralna načela kojih se drži. Podržava tzv. slow fashion pokret - izrada odjevnih komada u manjim serijama, u adekvatnim radnim uvjetima, od kvalitetnih materijala, s ciljem da odjeća potraje i postane gotovo nezamijenjiva u ormaru. Darkona će uvijek biti cruelty-free, etički nastrojen brend, a objasnila je i što to znači.
"Trudim se uključiti čim više različitih odjevnih veličina u svoje kolekcije, jer mi je inkluzivnost modela od jednake važnosti kao i unikatnost. Cilj mi je stvoriti ponešto za svakoga. U izradi odjeće ne koristim materijale životinjskog porijekla (kožu, svilu, vunu i ostale dlake). Zalažem se za smanjenje tekstilnog otpada i second-hand kupovinu", tvrdi Ivona.
Koncept mikro-kolekcija
Nove kolekcije izlaze jednom do dvaput mjesečno i nisu nužno vezane za standardnu proljeće/ljeto, jesen/zima modnu doktrinu. Materijale pretežno kupuje u zagrebačkim trgovinama tkaninama. Darkona nastaje u kućnom radnom prostoru, a kompletan proces izrade svakog komada, od ideje do realizacije, radi sama.
"Naravno, nadam se da ću u budućnosti moći imati pomoć, no trenutno sam one-woman brand", kazala je mlada dizajnerica i dodala kako je vlastiti brand htjela pokrenuti oduvijek. Za vrijeme fakulteta također je radila odjeću i asesoare, izlagala je na različitim klupskim događanjima, za grupne i samostalne revije bila je i nagrađivana. Nakon diplome godinu je dana brusila zanat u ateljeu Borisa Pavlina, nakon čega se odvažila pokrenuti vlastiti brend. Sve njezine kreacije mogu se vidjeti na društvenim mrežama i webshopu.
Koncept Dark-ona, Dark-on i Dark-ono je igra riječima koja sugerira opis brenda - mračna estetika za žene i muškarce.
"Odjeća koju danas kupujemo trebala biti kombinacija potrebe, kvalitete i estetike, te da bi trebala sadržavati najbolje od svega; biti izdržljiva i trajna, ali također i (nama) privlačna. Darkona nudi komadić mračne elegancije i drugačijeg pogleda na odijevanje. Kada dođe do savršene fuzije odjevnog komada i osobe koja ga nosi, na način da jedno drugo nadopunjuju, moj cilj je ostvaren", zaključila je Ivona.
Čitajte i:
Hrabrim korakom naprijed: Otvoren salon dizajnerice koju godinama obožavaju domaće glumice
Tri Zagrepčanke u četrdesetima udružile kreativne snage i pokrenule modni brand
Holi Coast: 'Ne želimo se zatrpavati balama materijala, ulažemo u fine tkanine iz lokalnih dućana'
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....