ZVONIMIR FERINA
Održiva moda

Domaće dizajnerice i prijateljice udružile snage i lansirale predivnu kolekciju za ekološki osviještene žene

Na velikoj modnoj reviji koja se u sklopu festivala klasične glazbe Opera Selecta održava 19. srpnja na glavnom gradskom trgu u Trogiru predstavit će se domaće modne dizajnerice Katarina Jurčević i Mirijam Martić udružene u novo ime - KOTERRA.

Na velikoj modnoj reviji koja se u sklopu festivala klasične glazbe Opera Selecta održava 19. srpnja na glavnom gradskom trgu u Trogiru predstavit će se domaće modne dizajnerice Katarina Jurčević i Mirijam Martić udružene u novo ime - KOTERRA.

Modne dizajnerice Katarina Jurčević i Mirijam Martić odlučile su udružiti snage te pod imenom KOTERRA domaćoj javnosti ponuditi elegantnu ženstvenu odjeću za poslovne i večernje prilike. Mlade modne stručnjakinje teže korištenju visokokvalitetnih prirodnih materijala kao što su lan, pamuk vuna, viskoza i svila, a sve u bojama koje se lako kombiniraju i nose sa stilom. Predanost održivoj modi kod Katarine i Mirijam ide do apsolutnih detalja tako da su u njihovim kreacijama biorazgradivi čak i konac, dugmad ili naramenice. U to će se prvi uvjeriti Trogirani i njihovi gosti jer će se Koterra, uz etablirane hrvatske brendove Krie i Elfs, premijerno predstaviti na velikoj modnoj reviji koja se u sklopu festivala klasične glazbe Opera Selecta održava 19. srpnja na glavnom gradskom trgu.

image
DANIEL GJURČEK
image
DANIEL GJURČEK
image
DANIEL GJURČEK

“Prirodni materijali imaju tu prednost da se u njima manje znojimo te ih osjećamo puno ugodnije na koži. No najvažnije, naši proizvodi ne otpuštaju mikroplastiku, a na to smo posebno ponosne. K tome, načela poput upcycling-a te EPR-a (extended producer responsibility) neizostavan su dio našeg poslovanja. Ona se odnose na oslanjanje na EU legislativu o održivoj proizvodnji i odgovornom gospodarenju otpadom što u našem slučaju znači da našu odjeću, uslugom redizajniranja i prekrajanja, možemo ponovno osuvremeniti. Nadalje, za vraćene komade koji više nisu upotrebljivi, garantiramo sigurno recikliranje uz popust pri sljedećoj kupnji”, pojasnila je dizajnerica Katarina Jurčević koja je nakon dvogodišnjeg programa na Školi za modu i dizajn Profokus uspješno završila poslovnu školu za održivi modni menadžment SUMAS u švicarskom Glandu.

image

Katarina Jurčević

DANIEL GJURČEK

Navedenu želju za stvaranjem drugačijim od šablona brze mode potvrđuje i Mirijam Martić koja se u šivanje i konstrukciju zaljubila kao djevojčica. Prve modne korake učila je od majke, a u konstrukciji, ključnoj disciplini modno - tekstilne struke, postala je toliko vična da ju je po završetku studija podučavala na Profokusu. U radu s mlađim kolegama postala je svjesna važnosti borbe za novo promišljanje o modi kao industriji pa je danas sigurna kako ona i Katarina mogu ponuditi idealan spoj znanja, kreativnosti i upornosti. “Jako nam je važno obratiti se ženama koje ne teže slijepom praćenju trendova i koje traže više od odjevnog komada. Takve klijentice zanima ima li njihova odjeća certifikate o podrijetlu materijala te žele znati kako proizvođači tretiraju svoje djelatnike. Mi želimo raditi s takvim dobavljačima. Cilj nam je stvarati kolekcije koje traju, čiji se komadi nasljeđuju. S našom prvom kolekcijom prozračnih košulja, lepršavih haljina, koži ugodnih hlača visokog struka i univerzalnih odijela koja dišu zacrtale smo put po kojem ćemo, nadamo se, biti prepoznatljive. Treba naglasiti i da smo posebno ponosne što, u skladu s rečenim, u Koterrinoj prvoj kolekciji predstavljamo nesvakidašnji modni komad, odnosno prelijepu lanenu košulju s izvezenim stihovima pjesme Plava košulja vječnog hita Novih fosila", rekla je Martić.

image

Mirijam Martić

DANIEL GJURČEK

Mlade i predane dizajnerice, isprva kolegice i prijateljice sa studija, a danas poslovne partnerice, u rujnu otvaraju i trgovinu u središtu Zagreba. I na taj način žele zaokružiti svoju priču o održivosti jer smatraju kako je poslovanjem važno vratiti život na mjesta koja zbog ubrzanog ritma sve više gube utrku s velikim trgovačkim centrima. Njihov prostor bit će stoga mjesto ne samo kupnje, nego i predaha, malih ženskih razgovora te popijene kave s klijenticama. Na taj način, na licu mjesta moći će se napraviti prepravci ili udovoljiti modnim željama kakve je nemoguće postići u velikim modnim lancima. I baš zato, Plava košulja najbolje zrcali smjer koji su sebi zadale - stvarati s ljubavlju i trajati generacijama, na korist ljudima, ali i planetu kojeg smo dužni poštivati i čuvati jer ga ne posjedujemo, već ga samo posuđujemo od naše djece.

image
ZVONIMIR FERINA
image
ZVONIMIR FERINA
image
ZVONIMIR FERINA
image
ZVONIMIR FERINA
Linker
03. studeni 2024 01:07