Kao i svake godine, kako nam se 2019. bliži svome kraju, rade se veliki pregledi. Prvi od njih je onaj modni platforme Lyst s velikom godišnjom analizom svih trendova koji su nas ove godine više ili manje oduševljavali.
Modna održivost provlači se kao lajtmotiv 2019. godine. Naime, modna industrija je jedan od najvećih zagađivača okoliša, a ove godine to smo konačno i osvijestili. Dizajneri su u novim kolekcijama obraćali pažnju na materijale, reciklažu i izbacivanje plastike, a promjene usvajaju i kupci - na platformi Lyst za 102 posto porasla je potražnja za materijalom Econyl, 52 posto za organskim pamukom, 130 posto za reprevom te 42 posto za Tencelom.
Osim modne održivosti, govorilo se i o jednakostima, odnosno nejednakostima u industriji kojima treba stati na kraj. Porasla je potražnja za pojmovima kao što je "rodna neutralnost", a kupcima je važna i moda prilagođena za svaku zajednicu. Neki od najmoćnijih brendova na svijetu pokrenuli su kampanje koje promiču različitost, ponajviše izborom modela koji predstavljaju stvarne osobe, a ne nedostižne ideale ljepote. Svjedočili smo tako i svojevrsnom padu najpoznatijeg brenda donjeg rublja Victoria's Secreta, koji se dugo opirao promjenama te su se na njih odlučili tek kada su se našli ispred bankrota i propasti.
Kada su modni trendovi u pitanju, 2019. su obilježili povratnici iz prošlih godina, osobito 80-ih i 90-ih godina. Jedan od vodećih je romantika bez zadrške - torbice ukrašene perlicama, ukrasi za kosu, haljine od tila...Brendovi kao što su Ganni, Cecilie Bahnsen, Rotate i Jacquemus (za čiji su rast ponajviše zaslužne društvene mreže) predvodili su ovaj trend. Poigravanje s proporcijama također je bilo zanimljivo vidjeti, pa su nam se vratile minijaturne torbice i maksimalni puf rukavi.
Dizajneri su nas katapultirali u modne 90-e godine, pa u 2019. dominira streetwear u vidu tenisica, biciklističkih tajica i shapeweara te kričavih neonskih boja za kojima je porasla potražnja, kao i za trendom tye-dyea s prizvukom psihodelije. Staru popularnost vratili su neki zaboravljeni komadi i modna imena, kao što je vintage Dior Saddle torbica, a iskazao se i Fendi uz spretnu marketinšku kampanju za kultnu Baguette torbicu. Za njom je potražnja porasla za 164 posto, a na vrijednosti su ponovno dobili brendovi poput Jean Paul Gaultier, Thierry Mugler i Versace.
NEPOPRAVLJIVA ROMANTIKA
PSIHODELIJA
AMERICAN SUMMER DREAM
CARGO I MILITARY
POVRATAK U 90-E
STREETWEAR DOMINACIJA
SHAPEWEAR ODJEĆA
ODIJELA ZA SVE
Kao obilježje modnih 90-ih i početka 2000. godina, vratio se military trend, nosile su se cargo hlače, maslinaste i neutralne boje te frajerski look koji ide ruku pod ruku s ovim pokretom. Za combat čizmama u rujnu je potražnja porasla za 73 posto, navodi Lyst. Također, obožavali smo odijela i stroge krojeve. Potražnja za kratkim bermudama i sakoima počela je rasti u ožujku, a dosegla je vrhunac nakon Tjedna mode u Kopenhagenu kada su se skandinavske djevojke istaknule kao nove modne ikone street stylea. Porastao je interes za oversized sakoima za 55 posto, a najpretraživaniji pojmovi uz to su bili "živost" i "svijetao".
Suprotnost ovim trendovima koji ne promiču ženstveni look je sanjivi ljetni stajling koji je obilježio sredinu godine i ljeto - romantične, prerijske haljine, školjke kao modni dodatak i cvijeće kao motiv su dominirali.
Ipak, ova godina će ostati u modnom svijetu upamćena i po odlascima. Početkom godine izgubili smo velikog francuskog dizajnera, obožavanog Karla Lagerfelda koji je vodio Chanel, a njegovo mjesto zauzela je njegova desna ruka, Virginie Viard. Dizajner je preminuo u veljači, u 86. godini života i zavio modni svijet u crno.
--> Pogledajte posljednju kolekciju Karla Lagerfelda za Chanel
Pjevačica Rihanna ispisala je povijest svojim brendom Fenty i pokazala da je nakon beauty revolucije spremna za modnu te je postala prva žena koja je stvorila originalni brend pod okriljem LVMH koncerna, ali i kao prva Afroamerikanka koja će voditi modnu kuću u sklopu istoga.
--> Posljednji udarac Victoria's Secretu: Kako je pjevačica s Barbadosa nadmašila kultni brend donjeg rublja
Uz one koji njeguju dugogodišnju tradiciju, na scenu su stupila nova imena i povratnici. U prvom redu tu je modna kuća Bottega Veneta koju je iz pepela podignuo dizajner Daniel Lee i učinio ovu talijansku modnu kuću s dugom tradicijom ponovno poželjnom.
--> Buđenje uspavanog modnog diva: Zaboravite na Gucci, ovo su novi hit komadi koje će svi željeti
O brendu Bottega Veneta se najviše govorilo ove godine, a za njihovim modnim dodacima potražnja je porasla za 53 posto. Pokazuje to i popis najtraženijih proizvoda godine - Pouch model torbice i Strech sandale nalaze se na prva dva mjesta "Most wanted" liste.
Bottega Veneta
Pyer Moss
Jacquemus
Paco Rabane
Molly Roddard
Richard Quinn
Saks Potts
Telfar
--> Novi predmet žudnje: Poznate Hrvatice lude su za najpopularnijom torbicom sezone
Uz talijanskog povratnika, francuski dizajner Jacquemus našao je svoje mjesto pod suncem i naišao na odobravanje modnih urednika, celebova i street style zvijezda koje su rado prihvatile njegovu estetiku, no najviše pažnje privukao je najmanji komad u njegovom asortimanu - Chiquito torbica - potpuno nepraktična i potpuno šik. Koliko je svježi pogled, kreativnost i drugačiji pristup poželjan u modnoj industriji, pokazuju rezultati nakon jedinstvene modne revije u polju lavande u Provansi. Potražnja za Jacquemusom tada je porasla za 761 posto na društvenim mrežama i stavila ga na treće mjesto Lystovih najpopularnijih brendova godine.
Bottega Veneta The Pouch
Bottega Veneta Strech sandale
Gucci remen s GG logom
Jacquemus Le Chiquito torbica
Prada Bucket šešir
Louis Vuitton Pochette torbica
Ganni midi karirana haljina Seersucker
Neki brendovi i modna imena ne bi "postojali" da nema slavnih i poznatih. Dovoljno je da jednom prošetaju u nekom od modnih komada kako bi on postao planetarno popularan, a to najbolje dokazuje efekt Meghan Markle. Brojni dizajneri molili su se da vojvotkinja odjene baš njihovu kreaciju jer bi se gotovo svaki put sve što Meghan stavi na sebe rasprodalo u kratkom roku, nekad i u 24 sata. Lyst je zato Meghan smjestio na prvo mjesto najutjecajnijih osoba u 2019. godini. Prate je 23-godišnji glumac Timothée Chalamet, glumica Zendaya, a na listi su se našli i pjevač Harry Styles te Billy Porter, Cardi B te Kyle Jenner.
'The Dress' - Zara haljina na točkice
Alexandar McQueen oversized bijele tenisice
Off White x Ikea suradnja
Teva sandale
Dr. Martens čizme
J.Lo dominacija - Povratak kultne Versace haljine
Iza sebe ćemo ostaviti bogatu godinu, no u susret nam dolazi 2020. godina, nova dekada koju će, po predviđanju modne platforme Lyst obilježiti intergalaktički stil, prepun holografskih tkanina, sjajnih materijala i "svemirske" mode, što su dale naslutiti i kolekcije za proljeće/ljeto 2020. godine. Sve će oči biti uprte i na Japan, gdje se 2020. godine održavaju Olimpijske igre, a već ove godine potražnja za japanskim brendovima porasla je za 8 posto.
Nakon što su nam se torbice smanjile ove godine, novi modeli se vraćaju u XXL obliku, inspirirane modom s početka tisućljeća. Modna održivost nastavit će rasti pa ćemo usporedno s time još više no ove godine kupovati rabljeno, reciklirati, obraćati pažnju na second-hand i smanjiti potrošnju i kozumaciju brze mode.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....