Zagrebačka dizajnerica Mirjam Krajina nastoji se u svom radu pridržavati ekoloških principa, pa umjesto od plastičnih masa, torbe kreira od prave kože obrađene organskim preparatima koje se mogu nositi vječno.
Kožnate torbe dizajnerice i kostimografkinje Mirjam Krajina (30) su upravo takve kakav im je i naziv - Raw Bag - sirovog izgleda, zgužvane poput papirnate vrećice. Diplomantica zagrebačkog Tekstilno-tehnološkog fakulteta pogužvala ih je i fiksirala uz pomoć vode, posebnom tehnikom koju je naučila kad je radila kao kostimograf na britanskoj seriji o kromanjoncima koja se snimala na Velebitu. Stoga kolekciju prati kampanja pod sloganom "Shaped by Water/Formed by Sun" jer, kako je riječ o pravoj koži, svakom od sedam modela iz kolekcije vrijeme će dati patinu, zbog čega će postati još posebniji i unikatniji. Ta je kolekcija torbi različita od onih koje je dizajnerica kreirala posljednje tri godine.
Mirjam je, naime, pobornica ekološkog načina života i dizajna pa je dosad torbe oblikovala od korištenih plastičnih vrećica koje je talila i oblikovala u kalupima. No, onda je shvatila da rješenje za plastični otpad ne leži u recikliranju, već u potpunom prestanku korištenja plastike.
"U redu je reciklirati, no time se nećemo riješiti plastike koja je zatrovala cijeli okoliš, već je treba prestati proizvoditi i koristiti", rekla je Mirjam, koja se na fakultetu upoznala i s "prljavom" industrijom proizvodnje torbi i drugih modnih dodataka od takozvane umjetne kože koja je, u biti, polimerna, plastična masa. Stoga je ekološki prihvatljivije izrađivati ih od životinjske kože koja se tretira kao otpad mesne industrije. Takva se može tretirati s kemikalijama, no dizajnerica koristi kožu koja je prirodno štavljena te obrađena kemikalijama i premazima na biološkoj bazi.
Na taj način rada i djelovanja potaknuo ju je i rad na filmskim setovima zbog kojih je često obilazila dućane s rabljenom robom koju je prepravljala i prekrajala osmišljavajući kostime.
"Oblikovanost odjeće i dodataka nošenjem ne može se usporediti ni s čim, pa mi je to dalo ideju za moju kolekciju", govori Mirjam, koja je prije gotovo deset godina s kolegicom Ana-Marijom Kralj osnovala brend Kralj&Krajina. Dizajnerice su 2013., dok su još bile studentice, pobijedile na natjecanju za mlade dizajnere Dreft Next Generation što im je donijelo mogućnost da svoju kolekciju predstave pred publikom na modnom događanju Zagreb Fashion Week, a 2015. su izlagale u sklopu modne manifestacije Fashion.hr. No, putevi su im se prijateljski razišli, pa Ana-Marija danas kreira nakit i namještaj, dok je Mirjam završila studij kostimografije.
"Nakon fakulteta prvo sam radila kao asistentica u HNK-u kod kostimografkinje Ane Savić Gecan, a potom sam brzo počela raditi i na filmovima. Prvi set mi je bio na seriji "Crno-bijeli svijet" Gorana Kulenovića, gdje sam shvatila da nemam dovoljno prakse. I onda sam krenula volontirati", kaže Mirjam, koja se dvoumila oko upisa na TTF i Glazbenu akademiju jer je dugi niz godina vježbala klavir. Nakon što je na taj način ispekla kostimografski zanat, radila je na projektima redatelja Dalibora Matanića "Novine", "Zora" i "Šutnja", kao i na raznim predstavama u Maloj sceni, Komediji i HNK-u. Posljednji projekt na kojem je radila, ovaj put kao glavna kostimografkinja, film je "Adam" redatelja Renea Galla, a trenutačno se priprema za jedan inozemni projekt.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....