Prije trideset godina Nizozemci Viktor Horsting i Rolf Snoeren osnovali su modnu kuću nazvanu prema njihovim imenima, koja danas slovi za najavangardniju i najoriginalniju među luksuznim brendovima.
Premda je 54-godišnjim nizozemskim dizajnerima Viktoru Horstingu i Rolfu Snoerenu stalo do prodaje kao i svim drugim kreatorima, vlasnici kuće Viktor&Rolf, koja ove godine slavi trideseti rođendan, u modnom su se svijetu nametnuli kao kreativni i zabavni umjetnički projekt. Za njih je modna pista mjesto testiranja ideja više nego njihove prezentacije, dok su im revije kombinacija spektakla i eksperimenta. Njihove kreacije su nadahnute umjetničkim pravcem nadrealizma i ne nalaze se samo u ormarima obožavateljica, glumica Winone Ryder, Hailee Steinfeld i Lily Collins, pjevačica Jennifer Lopez, Lady Gage, Due Lipe i Gwen Stefani te nizozemske princeze Mabel od Orange-Nassaua već i u muzejima i galerijama u Francuskoj, Japanu, Nizozemskoj i Sjedinjenim Državama.
Kreiraju kolekcije visoke mode koje već više od dvadeset godina prikazuju u Parizu, a dizajniraju još i vjenčanice u liniji Mariage (Brak), kao i večernju odjeću u liniji Soir (Večer). Njihovi luksuzni proizvodi obuhvaćaju i liniju ženske i muške dnevne odjeće Tulle, kolekcije sunčanih naočala i dioptrijskih okvira Viktor&Rolf Vision te parfemsku kolekciju s mirisnim bestsellerima: Flowerbomb, Spicebomb, Bonbon i Magic, te muškim Antidote.
"Imamo četvere oči, a jednu viziju", našalio se Viktor u jednom intervjuu, dodajući da su u svakom pogledu savršen poslovni par. Obojica potječu iz prosječne građanske obitelji, isto razmišljaju, imaju iste ideje i isti stav prema modi i nikad im nije palo na pamet da se razdvoje - a pritom nisu, niti su ikad bili, u ljubavnoj vezi.
Udružili su se 1993., godinu dana nakon što su obojica diplomirali na umjetničkoj akademiji u Arnhemu, te se preselili u Pariz. Već su sa svojom prvom kolekcijom predstavljenom iste te godine na međunarodnom modnom festivalu u Hyeresu u Provansi osvojili tri nagrade, a kreirali su oversized kapute i krinoline od raščinjenog pletiva. No, nisu se žurili biti dijelom sezonskih Tjedana mode. Umjesto toga su radije odabrali izložbene prostore, pa su kolekciju za ljeto 1996. nazvanu L‘apparence du Vide (Pojava praznine) predstavili u pariškoj galeriji suvremene umjetnosti.
Haljine zlatne boje bile su povješane u prostoru poput umjetničkih instalacija, a na podu su bile razbacane crne haljine koje su djelovale kao sjena zlatnima. Zidovi galerije bili su ispisani imenima supermodela čija je imena izgovarao glas koji se čuo iz zvučnika. Te su godine predstavili i prvi parfem, Launch, pakiran u bočicu koja se ne može otvoriti, pa nitko nikad nije saznao kako taj parfem miriše, i je li uopće postoji. Odjeća i parfem najavljeni su plakatima koje su Viktor i Rolf kreirali sami, a njima su oblijepili Pariz u maniri gerila marketinga: na plakatima je bila obavijest o njihovom štrajku zbog ustaljene dizajnerske prakse kreiranja i prikazivanja kolekcija svakih šest mjeseci.
Stoga su tada odustali od sezonskih, proljetno-ljetnih i jesensko-zimskih kolekcija te u biznis krenuli s kolekcijom visoke mode - za razliku od većine svojih kolega koji takve modele kreiraju tek kada se afirmiraju kao dizajneri ready-to-wear odjeće (tu su liniju Viktor i Rolf ipak pokrenuli 2000., no obustavili su je 2015.).
Kolekciju s kojom su 1998. debitirali na pariškom Tjednu visoke mode nazvali su "Atomska bomba", a sastojala se od klasičnih komada kao što su smoking i mala crna haljina, koji su bili voluminozni poput balona te prekriveni ukrasima za rođendanske proslave; ispod tih komada su se krile elegantne drapirane haljine.
Za sezonu jesen/zima 1999./2000. manekenku Maggie Rizer su odjenuli u deset raskošnih haljina jednu povrh druge, a kolekciju su nazvali Babuška, prema tradicionalnoj ruskoj lutki. Na reviji jesen/zima 2007./2008. odjeća je bila montirana na manekenke pomoću držača, za ljeto 2008. kreirali su haljine s 3D ukrasima u obliku glazbenih instrumenata - ideja koju je za ljeto 2020. "reciklirao" Jeremy Scott za Moschino.
Kreativni dvojac je tijekom trideset godina karijere nanizao još mnoštvo sličnih, otkačenih i naprednih ideja koje je rekreirao u slavljeničkoj kolekciji za jesen/zimu 2023./2024.: haljina koja izgleda poput kreveta s posteljinom, krinoline od tila s velikim rupama, suknje nalik na umjetničke slike s okvirom, sako s nekoliko ovratnika, odijelo prekriveno golemim mašnama, badiće s 3D slovima kojima su ispisani duhoviti ili provokativni natpisi... Pa sve do kolekcije za ovo ljeto u kojoj su predstavili klasične korzet haljine, no koje se nose poprijeko tijela, uz tijelo ili pak obrnute na glavi. No, bez obzira na sve te avangardne zamisli koje su rezultirale više-manje nenosivom odjećom, brend Viktor & Rolf svom vlasniku - OTB grupi talijanskog poduzetnika Renza Rossija koji ga je kupio 2008., godišnje donese respektabilnih deset milijuna eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....