GORAN SALETTO
Ukorak s trendovima

Ivana Mrkonjić: ‘Zaposlenika treba znati usmjeriti prema onome u čemu je najjači‘

Članica Uprave Hrvatske pošte otkriva kako je kupnja preko interneta danas standard, a kompanija u kojoj radi se s obzirom na svoju veličinu i mrežu vrlo brzo uključila u takav preokret u navikama kupaca i raste s tržištem.

Članica Uprave Hrvatske pošte otkriva kako je kupnja preko interneta danas standard, a kompanija u kojoj radi se s obzirom na svoju veličinu i mrežu vrlo brzo uključila u takav preokret u navikama kupaca i raste s tržištem.

U peteročlanoj Upravi Hrvatske pošte samo je jedna žena, ali nije spol jedino što je razlikuje od kolega. Ivana Mrkonjić upućena je ne samo u tajne dobrog poslovanja nego i u najdublje tajne prirode kao što su visokotemperaturna supravodljivost ili nelinearna dinamika. Po obrazovanju je teorijska fizičarka, doktorica znanosti iz teorijske fizike čvrstog stanja, no nije se čvrsto držala znanstvene karijere. Predavala je nekoliko godina na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, potom je radila u Ministarstvu vanjskih poslova, među ostalim i na pristupnim pregovorima za članstvo RH u EU, obnašala je i dužnost državne tajnice u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa, skoro pet godina provela je u bankarskom sektoru, u svibnju 2017. dolazi u Hrvatsku poštu, a od proljetos je članica Uprave tog poslovnog giganta koji zapošljava više od 9000 ljudi. Ujedno je i predsjednica Upravnog odbora Zaklade Vaša pošta.

Po čemu se Hrvatska pošta najviše razlikuje od drugih institucija i tvrtki gdje ste radili?

Poštanski sektor, kako u svijetu pa tako i u Hrvatskoj, već se neko vrijeme nalazi na svojevrsnoj prekretnici balansirajući između onoga što su pošte bile nekada i onoga što nužno moraju postati kako bi opstale u novom digitalnom svijetu, a ta transformacija nosi sa sobom mnoge izazove i prilike za naše društvo. Možda upravo ta okolnost predstavlja najveću razliku u odnosu na mjesta gdje sam prije radila, uzevši u obzir dugu povijest i specifičnosti poštanskog sektora. Hrvatska pošta tek treba ostvariti svoj puni potencijal na brzorastućem tržištu logističkih usluga.

Kupujete li putem interneta i jeste li zadovoljni kako to funkcionira?

Internetska trgovina je još od početaka korona krize zabilježila znatan rast. Kupnja putem interneta je danas praktički standard, a Hrvatska pošta se s obzirom na svoju veličinu i mrežu vrlo brzo uključila u takav preokret u navikama kupaca i raste s tržištem, u nekim segmentima čak i brže. Kao kompanija surađujemo s brojnim globalnim web igračima i imamo strateška partnerstva, što je jako važno za cijelo naše tržište internetske trgovine, ali i za korisnike.

image
DARKO TOMAS/CROPIX

Gdje vi vidite prostor za unapređenje poslovanja Hrvatske pošte?

U logistici i dostavi paketa. Tradicionalni način poslovanja je u padu, a tržište paketa raste. Potencijal vidim u daljnjem poboljšanju usluga u smislu kvalitete i interaktivne komunikacije s korisnikom. Vidim Poštu kao servis građanima u širem smislu, poštanski ured kao središte društvenog života, mjesto susreta na kojem ljudi mogu obaviti što više javnih usluga.

Kako biste opisali svoj stil upravljanja?

Volim poticati svoje suradnike na kreativan način rada i svatko od nas može dati svoj doprinos. Naravno da je tu važna empatija, koja je izraz poštovanja prema drugome, i ako zaposlenik osjeti da ga se poštuje, onda je ne samo produktivniji i kreativniji, nego se osjeća i zadovoljno, jer zadovoljstvo radnika ima izravan utjecaj na financije kompanije, ali i na cijelo društvo. Ljude gledam u njihovu punom potencijalu i volim kad to dođe do izražaja. Zaposlenika treba znati usmjeriti prema onome u čemu je najjači i najproduktivniji jer onda ljudi vide da daju doprinos i da mogu. To s jedne strane generira osobno zadovoljstvo, a s druge strane je benefit za kompaniju.

Možete li nam reći nešto više o djelatnostima Zaklade Vaša pošta?

Zaklada Vaša pošta je kroz 12 godina predanog rada postala sinonim za trajnu i sigurnu pomoć djeci i mladima iz sustava socijalne skrbi i temelj je društveno odgovornog poslovanja Hrvatske pošte. U suradnji s partnerima dajemo konkretnu i dugoročnu novčanu i društvenu potporu djeci koja izlaze iz domova u samostalan život. Dosad smo policama životnog osiguranja pomogli više od 500 djece. Hrvatska pošta, osim fokusa na uslugu građanima, osjeća potrebu kontinuirano doprinositi zajednici u cjelini i to mi je i osobno jako važno.

Imate li vremena baviti se znanstvenim radom, pratiti što se događa na polju teorijske fizike?

Znanstveni rad zahtijeva punu posvećenost, a moja karijera je otišla u drugom smjeru. Naravno da i dalje općenito pratim znanstvena postignuća jer me to oduvijek zanimalo.

image

Ivana Mrkonjić, članica je Uprave Hrvatske pošte gdje je došla 2017. godine

GORAN SALETTO

Skupljate li marke ili imate neki drugi hobi?

Muzika i čitanje. Stvarno aktivno slušam glazbu. Volim otići i van na dobar koncert, a kad je lijepo vrijeme, svakako odem u prirodu. Poštanske marke i filatelija su jedan fascinantan svijet. Marke nas lijepo predstavljaju i kao zemlju u cijelom svijetu. To je cijeli sklop i tradicije, kulture, ali i emocija.

Najbolji poslovni savjet što ste ga dobili u životu?

Samo je nebo granica.

Linker
05. studeni 2024 13:05