Zagrebačka banka se, prihvaćajući svoju odgovornost i ulogu, ove godine fokusirala na projekt uvođenja eura - kako bi svi građani i pravne osobe prvog dana 2023. imali na raspolaganju likvidna sredstva u novoj valuti.
S Jasnom Mandac, članicom Uprave zaduženom za financije Zagrebačke banke, razgovaramo o izazovnoj godini koja je pred njima, načinima upravljanja timovima i važnosti brige za zaposlenike. Pridružila se Zagrebačkoj banci 1997., a nakon nekoliko specijalističkih i rukovodećih pozicija 2005. je postala direktorica financija. U idućih dvanaest godina bila je na rukovodećim pozicijama kao direktorica nekoliko sektora u banci - od Strategija planiranja, proračuna i kontrolinga, Upravljanja aktivom i pasivom do Tržišnih i operativnih rizika. Prilika za stjecanje međunarodnog radnog iskustva ukazala joj se 2017., kada je u rujnu imenovana članicom Uprave za financije u UniCredit Bulbank, najvećoj banci u Bugarskoj. Nakon gotovo četiri godine rada u Bugarskoj vratila se u Hrvatsku, gdje od 2021. obnaša funkciju članice Uprave zadužene za financije Zagrebačke banke. Studirala je i diplomirala na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, a tijekom karijere se dodatno usavršavala te posjeduje i CFA® charter (Chartered Financial Analyst).
Na što ste trenutačno fokusirani u poslu?
Iako su pripremne faze počele već u prošloj godini, Zagrebačka banka fokusirana je na projekt uvođenja eura. Proces uvođenja eura istovremeno je jedan od najzahtjevnijih projekata s kojima su se banke u Hrvatskoj dosad susrele. Nacionalni je to projekt u kojem postoji velika uloga i odgovornost banaka. Prvog siječnja 2023. svim građanima i pravnim osobama na raspolaganju trebaju biti njihova likvidna sredstva u eurima, a platni promet i svakodnevno poslovanje trebaju nastaviti funkcionirati u novoj valuti. Shvaćajući svoju odgovornost i ulogu, Zagrebačka banka je projekt uvođenja eura stavila na primarno mjesto, odvojivši velike tehničke, ljudske i financijske resurse kako bi projekt bio uspješno završen, a Hrvatska postala 20. članica eurozone.
Koji je vaš recept za uspješno upravljanje timovima?
Uspješno upravljanje timovima bitno je za postizanje rezultata i uspješno poslovanje tvrtke. Da biste uspješno upravljali timom, potrebno je imati hrabrost i sposobnost za donošenje prave odluke u pravo vrijeme. Naravno, morate imati strast prema poslu koji obavljate i dozu kreativnosti za stvaranje novih rješenja ili donošenje novih ideja. Istaknula bih tri karakteristike koje su bitne u upravljanju timovima: integritet, odgovornost i brižnost. Integritet se ogleda u transparentnom, iskrenom i poštenom pristupu članovima tima. Sve što radimo i kako djelujemo mora biti u interesu naših kolega i naših klijenata. Za sve što radimo moramo preuzeti odgovornost, kako u donošenju odluka tako i u učenju na vlastitim pogreškama. Jednako vrijedna karakteristika je i brižnost. Brižnost se ogleda u prihvaćanju različitosti, poštovanju drugih te pomaganju i poticanju kolega da napreduju. To su ujedno vrijednosti koje Zagrebačka banka potiče kroz svoju korporativnu kulturu.
U Zagrebačkoj banci dvije trećine zaposlenika su žene. Kako se to odražava na njezin rad i uspjeh?
Uspjehu banke pridonose svi njezini zaposlenici koji svojim radom i predanošću u svakodnevnom poslu ostvaruju ciljeve banke i omogućuju kvalitetna poslovna rješenja za naše klijente. Kako je u našoj banci još uvijek više žena nego muškaraca, i njihov je utjecaj na poslovanje znatan te posebno cijenimo ulogu žene u poslovnom svijetu, svjesni snage i vrijednosti svake naše zaposlenice ponaosob. Žene su po prirodi predane, organizirane, usredotočene na detalje i sklone pažljivo sagledavati prilike, predlagati sveobuhvatna rješenja. Takav pristup radu osigurava kvalitetu i predanost pronalaženju najboljih rješenja za naše klijente, izgradnji dobrih međuljudskih odnosa unutar timova i pozitivnoj radnoj atmosferi u banci. Danas je također omjer žena i muškaraca na rukovodećim pozicijama u banci gotovo izjednačen, što govori o tome da smo kao društvo i kao organizacija zreliji, svjesniji važnosti ravnopravnosti i svih benefita koje ona donosi poslovanju, a vjerujemo da će se u godinama koje dolaze taj omjer kretati još više u korist žena. U svakodnevnom poslovanju razumijemo i cijenimo ulogu žene i očekujemo da će u budućnosti njezina važnost sve više dolaziti do izražaja.
Na koji način banka izlazi ususret svojim zaposlenicama?
U Zagrebačkoj banci predano se brinemo o zaposlenicima i njihovoj dobrobiti, uz razne wellbeing inicijative našeg tima Ljudski potencijali i korporativna kultura. Brojne pogodnosti i aktivnosti posvećene su ostvarenju, ravnoteži privatnog i poslovnog života, fizičkom i mentalnom zdravlju, dobrobitima za obiteljski život i slično. Te su pogodnosti namijenjene i dostupne svima, no kao banka s većinom zaposlenica svjesni smo da su žene te koje u najvećoj mjeri koriste te benefite. Imamo tako slobodan dan za prvi dan polaska djeteta u školu ili vrtić, opsežan program za mame (i tate) prilikom trudnoće i prvih godina djetetova života, slobodan dan za rođendan, klizno radno vrijeme te mogućnost rada u nepunom radnom vremenu za zaposlenike koji to žele. Isto tako, našim su zaposlenicima na raspolaganju psihološka savjetovanja u okviru programa mentalnog zdravlja i teretana u prostoru Kampusa Jankomir, a jednom godišnje obilježavamo mjesec sporta i rekreacije tradicionalnim sportskim programom u kojem mogu sudjelovati svi zaposlenici i timovi. Zaposlenici imaju pravo na besplatne sistematske preglede, dobrovoljno mirovinsko osiguranje, kao i prigodne godišnje nagrade za djecu, a ove smo godine prvi put organizirali i Kids Week, edukativno-zabavni tjedan za djecu zaposlenika banke u našem Kampusu Jankomir.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....