Osim što svoje poslovanje sve više okreće prema obnovljivim izvorima energije, Ina je prepoznata i kao tvrtka predvodnica korporativnog volontiranja u Hrvatskoj.
Tamara Karagity, direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga u Ini, na čelu je tima od 19 predanih i iznimnih profesionalaca s kojima, oslanjajući se na vlastito znanje i iskustvo, planira i provodi brojne komunikacijske i marketinške aktivnosti, uključujući sponzorstva, donacije i korporativna volontiranja te programe kao što su Zeleni pojas, kojim je zazelenjeno 90 tisuća četvornih metara Hrvatske, kao i pomoć SOS Dječjem selu.
Kakav je bio vaš poslovni put u Ini?
Nakon završetka studija marketinga na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta Pecs u Mađarskoj, 2008. pridružila sam se MOL Grupi u Budimpešti kao pripravnica, da bih nakon godinu dana postala stručnjak za odnose s javnošću i marketing i koordinirala komunikacijske aktivnosti grupe u Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini te Srbiji. U rujnu 2012. postala sam glasnogovornicom za aktivnosti grupe u Hrvatskoj. U Inu sam došla 2013. na mjesto direktorice Odnosa s javnošću. U osam godina na toj zahtjevnoj poziciji moj tim i ja definirali smo i provodili komunikacijsku strategiju i pritom uspješno prevladali nekoliko značajnih komunikacijskih kriza. Pritom smo odradili dvjestotinjak intervjua, oko 800 objava za medije, odgovorili na otprilike 2600 novinarskih upita i proizveli stotine članaka za naše interne komunikacijske kanale. Istovremeno smo modernizirali i digitalizirali naše online platforme i časopis za radnike. Slijedeći suvremene komunikacijske trendove značajno smo unaprijedili našu poziciju na društvenim mrežama. Bio je to vrlo dinamično razdoblje, s obzirom na to da sam se uz sve poslovne izazove susrela i s izazovima majčinstva te mogu reći da nijedan poslovni uspjeh nije mjerljiv s radošću osnivanja obitelji i rođenjem kćeri i sina. U međuvremenu sam u Ini preuzela još odgovorniju dužnost, onu direktorice Korporativnih komunikacija i marketinga. Danas moj tim čini 19 predanih i iznimnih profesionalaca. Ono što je specifično za Inu jest da se oslanjamo na svoje znanje i iskustvo pa moj tim interno planira i provodi veliku većinu komunikacijskih i marketinških aktivnosti, uključujući i aktivnosti sponzorstava i donacija te korporativnog volontiranja.
Koliko kao direktorica Korporativnih komunikacija i marketinga polažete na snagu empatije kao jednu od najvažnijih osobina lidera?
Složila bih se sa stručnjacima koji za empatiju kao vrlinu spoznaje tuđih razmišljanja i osjećaja kažu da je ključna vještina 21. stoljeća i jedna od najvažnijih osobina dobrih lidera. Iz desetogodišnjeg menadžerskog iskustva mogu zaključiti da se na razvoju empatije kao socijalne vještine može i treba kontinuirano raditi. Osobno se trudim razumjeti svoje kolegice i kolege te stvoriti radno okruženje koje će im omogućiti da ostvare puni potencijal u svim životnim ulogama.
Što je prema vašem mišljenju bitno kod stvaranja optimalnog okružja za rad?
Prije svega kvalitetno strukturirano poslovno okruženje, u kojem je jasno definirana uloga svih članova tima i način njihove međusobne suradnje, a zatim i stvaranje ugodne radne atmosfere, njegovanje dobrog timskog duha i nagrađivanje uspjeha.
I vi osobno, a i Ina u cjelini, aktivno sudjelujete u društveno korisnim akcijama, primjerice, pomažete SOS Dječje selo i imate program Zeleni pojas, da spomenemo samo u javnosti najpoznatije. Koliko vam je važna podrška društvene zajednice i na što ste najviše ponosni?
Kompanija smo s dugom tradicijom dobre suradnje sa zajednicama u kojima poslujemo. Iznimno sam ponosna na mnoštvo projekata i sponzorsko-donacijskih aktivnosti koje smo udruženim snagama proveli posljednjih godina. I sami pokrećemo zajedničke projekte s lokalnim zajednicama, poput spomenutog Zelenog pojasa čiji deseti rođendan slavimo nagodinu, a dosad smo zazelenjeli 90 tisuća četvornih metara Hrvatske. Prijateljstvo i potpora Ine SOS Dječjem selu Hrvatska traju dulje od desetljeća, a tu su i naše godišnje donacije dječjim odjelima bolnica diljem Hrvatske. U većini naših akcija svojim vremenom, radom i trudom najviše doprinose naši radnici, Inini volonteri. I osobno volontiram nekoliko puta godišnje jer mi je važno da dam vlastiti doprinos. Gotovo 400 volonterskih akcija, više od 40 tisuća sati korporativnog volontiranja i 4803 volontera koji su dosad dali svoj obol široj društvenoj zajednici proizišlo je iz Ina Kluba volontera, koji je u rujnu obilježio 11. rođendan. Ina je prepoznata kao predvodnica korporativnog volontiranja u Hrvatskoj te je ta aktivnost jedna od ključnih sastavnica korporativne kulture kompanije.
Na koje sve načine ulažete u zdravlje, znanje i dobrobit zaposlenika?
Naš beneFIT je strategija cjelovite dobrobiti kojom radnicima pružamo podršku u svim životnim ulogama. Podrazumijeva cijeli niz aktivnosti, od fleksibilnih oblika rada i dvjestotinjak materijalnih pogodnosti u dvadeset kategorija, do naše biciklističke zone, online učenja i usavršavanja putem Ina Akademije te kulturnih i sportskih događanja koje organiziraju naši ambasadori. S druge strane, kolege iz naše službe za zaštitu zdravlja i zaštitu na radu već desetu godinu provode projekt Zdravlje+, koji radnicima omogućava niz aktivnosti za očuvanje njihova zdravlja, poput savjeta o zdravoj prehrani, vježbanja s poznatim kineziolozima i online edukacija o različitim temama. Upravo smo prije nekoliko dana povodom Svjetskog dana mentalnog zdravlja radnicima predstavili vlastitu brošuru o mentalnom zdravlju djece i mladih, koju smo svjesni važnosti ove teme rado podijelili s javnošću putem našeg LinkedIn kanala.
Koliko kao tvrtka vodite računa o ekologiji i o održivom razvoju? Zašto je to važno za tvrtku, ali i za pojedinca te za društvo uopće?
Održivost je jedna od temeljnih odrednica Ininog poslovanja. Ona je utkana u sve što radimo, od digitalizacije poslovnih procesa, pri čemu smo značajno smanjili količine papirnatog i plastičnog otpada, provođenja politike učinkovitog upravljanja energijom, do inovativnih i nagrađivanih projekata poput EOR-a u kojem trajno skladištimo ugljični dioksid u iscrpljena naftna ležišta. Isto tako, diversificiramo portfelj i okrećemo se i obnovljivim izvorima energije. U Sisku i Molvama gradimo solarne elektrane, ispitujemo potencijal za izgradnju vjetroparka na plinskim platformama u Jadranu, a zainteresirani smo i za potencijale korištenja geotermalne energije i proizvodnju zelenog vodika. Naš dugoročni poslovni uspjeh moguć je samo u uvjetima društveno odgovornog poslovanja, zaštite zdravlja i sigurnosti naših radnika te brige prema okolišu u kojem radimo i živimo.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....