Tko su žene koje upravljaju najuspješnijim domaćim tvrtkama prema prihodu i rezultatima u 2021. godini donosi specijalno izdanje magazina Gloria, u čijoj su organizaciji dodijeljene i nagrade najuspješnijima lidericama.
Dodjelom nagrada najuspješnijim ženama hrvatskog businessa u Smaragdnoj dvorani hotela Esplanade Zagreb svečano je završena konferencija Gloria Business Talks na kojoj se ove godine govorilo o empatiji kao najvažnijoj vrlini lidera novog doba.
Nagrade za poslovanje u 2021. osvojile su: Nagradu za najuspješniju kompaniju kojom upravlja žena u IT & Tech segmentu osvojio je Ericsson Nikola Tesla na čelu s Gordanom Kovačević. Najuspješnija u financijama bila je Raiffeisenbank Hrvatska, a nagradu je preuzela Liana Keserić, predsjednica Uprave. U kategoriji proizvodne i uslužne djelatnosti nagradu je osvojio Philip Morris na čelu s predsjednicom uprave Anitom Leticom, dok je nagradu u kategoriji održivost osvojila Energia naturalis, a nagradu je preuzela Sabina Škrtić, članica uprave. Uredništvo magazina Gloria dodijelilo je i dvije posebne nagrade na temelju cjelokupnog doprinosa hrvatskom gospodarstvu. Posebnu nagradu za promicanje žena u businessu dobila je Vedrana Jelušić Kašić, članica uprave Privredne banke Zagreb, a poslovnom ženom godine proglašena je Martina Dalić, predsjednica Uprave Podravke.
A zašto empatija? Ne pretjerujemo ako kažemo da su svjetsko, pa tako i hrvatsko gospodarstvo, suočeni su s najvećim izazovima u posljednjih nekoliko desetljeća, a pronalazak izlaska iz ove krize ovisit će o nizu globalnih faktora na koje malo tko može utjecati. "Ljudi više nego ikad žele osjećati da pripadaju, da su cijenjeni, da se njihove potrebe uvažavaju i da ih se čuje i razumije. Empatija utječe na zadovoljstvo ljudi, a zadovoljniji ljudi su produktivniji, a produktivniji ljudi znače bolje uspjehe i rezultate kompanija". Složile su se oko ovog zaključka sudionice panela "Snaga je u empatiji - leadership novog doba" te predavačice na konferenciji.
Glorijinu konferenciju otvorila je predsjednica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić.
"Gloria Business Talks okuplja najbolje i najuspješnije žene hrvatskog biznisa. Voditi velike i najveće kompanije svakodnevni je izazov, ali i prilika za rast i razvoj. Moram reći da me uvijek ponovno iznenadi podatak kako od 1500 hrvatskih kompanije, samo njih 48 vode žene. Udio žena u hrvatskom biznisu tema je koja će nas dugo pratiti". Govoreći o temi Glorijine konferencije, predsjednica Uprave komentirala je: "Po meni je empatija osobina lidera, bez obzira na spol. Želim da budemo međusobna podrška jedna drugoj".
A prije svečanog proglašenja najuspješnijih poslovnih žena, svoje inspirativne priče ispričale su okupljenima Glorijine panelistice.
Monika Mikac, CEO investicijskog fonda NAD CAPITAL sa sjedištem u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao žena u vrlo kompetitivnoj industriji otkrila je koliko je empatija važna u takvom okruženju.
"Ovo bih izlaganje željela otvoriti tako da vam kažem da sam introvert, a neki kažu da imam i pomalo naređivački stav. Karijeru sam započela još 2010. u garaži u Rimac automobilima. Kroz karijeru naučila sam važnu pouku: ‘Jedino što možemo promijeniti je - promijeniti sebe‘, ali i da edukacije nikad nije dosta", rekla je Mikac naglasivši kako gledajući stvari iz tuđe perspektive može izvući najbolje iz svojih zaposlenika, ali i da ljudi prepoznaju empatiju.
Govoreći ostvaruju li empatični lideri bolje rezultate dodala je kako oni "sigurno nose boljitak, jer kad su tvoji zaposlenici zadovoljniji, onda oni i daju puno više".
Ivana Grbavac, menadžerica odjela strategije i operacija u Googleu za srednju, jugoistočnu i sjevernu Europu, otkrila je koliko Google kao kompanija u kojoj je korporativna sloboda, kreativnost i diverzifikacija jako važna sustavno radi na empatiji, a koliko vremena provodi baveći se svojim timom.
"Sustavno radimo na tome i transparentno govorimo o tome jesmo li napravili pomak, koji nam je fokus i slično. Radimo i godišnji diversity report. Ipak, sasvim iskreno moram priznati kako nismo došli gdje želimo i da još uvijek nismo napravili sve što možemo. Google puno ulaže u tim, u menadžment i kako bismo stvorili psihološku sigurnost u timovima", rekla je Grbavac.
"Empatija je temelj boljeg svijeta u kojem možemo izgraditi i postići svoj puni potencijal. Jedino što to može promijeniti je kontinuirano djelovanje na tom planu. Uostalom, i istraživanja pokazuju kako su timovi empatičnih vođa bolji, sretniji i produktivniji", dodala je.
Katia Murmann Amirhosseini, suosnivačica međunarodne inicijative Equal Voice, dala je savjet njezinim hrvatskim kolegama i izdavačima: "Budite otvoreni, ne bojte se i vaše će novine biti bolje".
Svoje je izlaganje započela brojkama, koje su neumoljive.
"Znate li koliko je članaka o ženama - 20, 30 ili možda 50 posto? 20? Ne, 18 posto. A slično je i na Wikipediji, zapravo samo 17 posto je posvećeno biografijama žena. U sportu je nešto drugačije i, iako će se neki začuditi - mnogo lošije, tek 4 posto novinskih članaka posvećeno je sportašicama", istaknula je suosnivačica Equal Voicea.
Glavna urednica magazina Blick zaključila je i kako "ako želimo promjene, tada moramo mijenjati percepciju u javnosti", ali i kako samo zajedno možemo raditi na promjenama.
Najavivši panel raspravu u kojoj su sudjelovale Anita Letica, predsjednica Uprave Philip Morris Zagreb te prošlogodišnja dobitnica nagrade za poslovnu ženu godine, zatim Irena Weber, glavna direktorica Hrvatske udruge poslodavaca i Ivana Marković, glavna direktorica za segment privatnih korisnika teleoperatera A1, moderatorica Ana Brdarić Boljat, naglasila je kako joj je i samoj velika čast biti u društvu snažnih i uspješnih žena koje je okupila Gloria, vodeći ženski magazin u Hrvatskoj, koji slavi ženske uspjehe.
Prošlogodišnja dobitnica Glorijine nagrade za najuspješniju poslovnu ženu govorila je o tome postoji li razlika između nekadašnjeg načina vođenja kompanije u odnosu na danas, a također je dodala i kako i gdje povući granice u odnosu na privatnu sferu zaposlenika i trebamo li ih uopće imati.
"Bitno je razumjeti koja je granica onog drugog i da tu granicu poštujemo. Također, balans je jako bitan. Nekad nas previše empatije dovodi do bournouta i da izgubimo sebe. Zato treba znati povući granice", istaknula je.
Irena Weber složila se s našim panelisticama kako empatičan pristup utječe na atmosferu u radnom okruženju i na produktivnost zaposlenika.
"U tome nema nikakve dileme. Poistovjetila bih je s emotivnom inteligencijom, empatija u menadžmentu podrazumijeva uočavanje kad netko ima problem, kad mu treba dati prostora.… sve to utječe na tim i produktivnost. I ne mislim da je netko može zloupotrijebiti, ona je izrazito pozitivna, pomoći će vam prepoznati probleme, ali i prilike u timu", naglasila je Weber.
"Moj stil vođenja je uglavnom participativan što znači da uključuje članove tima intenzivno i računa na njihovu suradnju. Jesam li empatična ili nisam, zapravo, složila bih se s jednom studenticom koja je rekla da je ženama empatija prirodnija, nama je to urođeno pa imamo više problema s tim gdje su granice", složila se i Ivana Marković.
Dodjelom nagrada najuspješnijima, u organizaciji magazina Gloria i FINA-e, završen ja Gloria Business Talks, a nagrade su dodijeljene u čak šest kategorija, koje su uzele u obzir rezultate i financijske pokazatelje kompanija u 2021. godini, upravljačku strukturu istih te posebna napore i doprinos u osnaživanju žena u poslovnoj zajednici. Ovom je prilikom predstavljen i poseban magazin Ženska snaga hrvatskog biznisa koji je od ovog četvrtka u prodaji uz tjednik Gloria.
Partneri konferencije Gloria Business Talks su A1, FINA, INA, La Piel, Hrvatska pošta, Podravka, PPD, Philip Morris Zagreb, BMW Tomić&Co., i Zagrebačka banka.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....