Zaustavimo eufemizme o menstruaciji

Pravi soboslikar, znanstvenik za morske pse, teta iz Rusije i uzgajivač jagoda samo su neki od "predstavnika eufemizama o menstruaciji" koji su udružili snage kako bi okončali korištenje štetnog žargona o toj prirodnoj ljudskoj funkciji

Pravi soboslikar, znanstvenik za morske pse, teta iz Rusije i uzgajivač jagoda samo su neki od "predstavnika eufemizama o menstruaciji" koji su udružili snage kako bi okončali korištenje štetnog žargona o toj prirodnoj ljudskoj funkciji

• Na globalnoj razini postoji više od 5000 eufemizama o menstruaciji, uključujući "imam stvari", “stigao je soboslikar”, "tjedan morskih pasa", “tetka Flo (aunt Flo)” i "surfanje na grimiznom valu"

• No, eufemizmi za menstruaciju su uvredljivi, problematični i pridonose stalnoj stigmi oko menstruacije (1)

• Zahvaljujući brendu INTIMINA, posvećenom intimnom zdravlju, vrlo neobična grupa ljudi, koja predstavlja eufemizme menstruacije diljem planeta, okupila se kako bi potaknula ljude da samo kažu riječ Menstruacija

• Zbirka “eufemizama menstruacije” uključuje pravog soboslikara, stručnjake za morske pse, surfera, povjesničarku, proizvođačicu džema od brusnica, kolekcionara stvari i uzgajivača jagoda

• Skupina hodajućih, pričajućih termina menstrualnog žargona glumi u upečatljivom kratkom filmu, izgovarajući eufemizam koji predstavljaju te pozivajući na promjenu. Pogledajte film ovdje.

Što je zajedničko soboslikaru, kolekcionaru, uzgajivaču jagoda, proučavatelju morskih pasa, teti Flo, proizvođačici džema od brusnica, surferu i povjesničarki? Sve su to “eufemizmi o menstruaciji”. U partnerstvu s brendom INTIMINA, ova nevjerojatna skupina utjelovljenog menstrualnog žargona okupila se diljem svijeta kako bi pozvala na ukidanje štetnih eufemizama za menstruaciju.

Iako se oni mogu činiti bezopasnima, korištenje eufemizama za opisivanje menstruacije obeshrabruje otvoren razgovor i potiče postojeću stigmu i tabu oko menstruacije. Mnogi eufemizmi koji se koriste u svijetu imaju negativne konotacije koje menstruaciju povezuju sa sramom, zbog čega se generacije žena osjećaju kao da trebaju skrivati ​​svoje menstruacije i izbjegavati razgovore o intimnom zdravlju.

Kao dio svoje stalne misije normalizacije menstruacije, brend INTIMINA smatra da su najbolji ljudi za borbu protiv eufemizama za menstruaciju upravo - eufemizmi za menstruaciju. Tako su u ovoj kampanji lica globalnog pokreta koji poziva sve da menstruaciju nazivaju menstruacijom, zbirka stvarnih ljudi koji utjelovljuju menstrualne eufemizme.

Neobičnu skupinu utjelovljenih eufemizama i žargon koji oni simboliziraju čine (puni životopisi su u bilješkama na kraju priopćenja):

• Justin Bowen, britanski soboslikar, je “Stigao je soboslikar/Got the painters in” (popularan u Ujedinjenom Kraljevstvu)

• Florence Deniau, američka teta, je eufemizam "Teta Flo je u gradu" (popularan u SAD-u)

• Liv Palmblad, švedska proizvođačica džema od brusnica, je “Tjedan brusnica” (popularno u Švedskoj)

• Nate Sutton, australski surfer, "Surfa grimiznim valom" (popularno u zemljama engleskog govornog područja)

• Iris Pupella-Noguès, francuska povjesničarka, je eufemizam "Englezi su se iskrcali" (popularan u Francuskoj i referenca na bitku kod Waterlooa te boju britanskih vojnih odora)

• Sophumelela Qoma i Nico Booyens, južnoafrički znanstvenici za morske pse, su “Shark week” (popularan u zemljama engleskog govornog područja)

• Alessandro Sesini, talijanski kolekcionar sa strašću prema finim vinima, je "Imam svoje stvari" (popularno u Italiji)

• Phil Boddington, uzgajivač jagoda, je “Tjedan jagoda” (popularno u Njemačkoj)

Ova globalna skupina glumi u upečatljivom kratkom filmu, gdje se svaki “ljudski eufemizam” uključuje u aktivnost povezanu s eufemizmom koji predstavlja, prije nego izgovori žargon na svom jeziku. Film završava snažnim pozivom na promjenu, kada INTIMININA zbirka “ljudskih eufemizama” kaže da je vrijeme da se zaustavi pogrdni žargon te poziva sve da menstruaciju nazivaju menstruacijom.

Eufemizam za menstruaciju Justin Bowen, soboslikar u tvrtki Justincredible Plastering, rekao je: “U mojoj industriji ljudi ne govore o menstruaciji. Tek kad je moja partnerica preminula, a ja ostao sam brinuti o maloj kćeri, shvatio sam važnost otvorenog razgovora o menstruaciji. Sada, kao suprug i otac, osjećam odgovornost pomoći u razbijanju stigme. Ponosan sam što sam dio ove kampanje za INTIMINU – čiji je cilj blizak mom srcu.”

Dunja Kokotović, Global Brand Manager INTIMINA, dodaje: “Menstruacija je normalna, ali s više od 5000 eufemizama koji se koriste u cijelom svijetu, još uvijek moramo prijeći dug put kako bismo normalizirali otvoreni razgovor o menstruaciji. INTIMINA je stvorila kampanju “Zaustavimo eufemizme o menstruaciji” kako bi rasvijetlila ovo pitanje i pomogla u iskorijenjivanju stigme poticanjem otvorenog dijaloga o menstruaciji.”

Ginekologinja brenda INTIMINA, dr. Susanna Unsworth, komentira: “Drago mi je što INTIMINA zauzima stav o tako važnoj temi jer korištenje eufemizama za opisivanje menstruacije održava dugogodišnju stigma. Mnogi eufemizmi imaju vrlo negativne konotacije koje proizlaze iz patrijarhalne ideologije koja povezuje menstruaciju sa sramom. Kontinuirano korištenje takvih eufemizama rezultira novim generacijama žena koje se osjećaju nesposobnima otvoreno razgovarati o svojim menstrualnim ciklusima, a to često može uzrokovati kašnjenje u traženju pomoći kod zdravstvenih poteškoća. Ne treba se sramiti koristiti izraze ‘menstruacija’ ili ‘mjesečnica’ jer će ih doživjeti preko 50% populacije, a preostalih 50% ne bi bilo ovdje bez njih!”

INTIMINA je kreirala kampanju “Zaustavimo eufemizme o menstruaciji” kao dio svoje postojeće Seen + Heard kampanje koja ima za cilj povećati svijest o važnosti menstrualnog blagostanja diljem svijeta, normalizirati razgovore o menstrualnom zdravlju, uhvatiti se u koštac sa stigmom i predrasudama te podići svijest o intimnim zdravstvenim stanjima.

***

23. prosinac 2024 15:51