vedran peteh
Snaga hrvatskih polja

Nema odustajanja! Veliki domaći brend pametnim je potezima od početka prkosio krizi

Ekstremni uvjeti potaknuli su najveću prehrambenu tvrtku u ovom dijelu Europe da još više aktivira domaću proizvodnju, a njihova direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Marinka Akrap i sama se okušala u radu na zemlji te jedva čeka ovogodišnju berbu krastavaca.

Ekstremni uvjeti potaknuli su najveću prehrambenu tvrtku u ovom dijelu Europe da još više aktivira domaću proizvodnju, a njihova direktorica korporativnog marketinga i komunikacija Marinka Akrap i sama se okušala u radu na zemlji te jedva čeka ovogodišnju berbu krastavaca.

U gotovo dvadeset godina menad­­žerske­ karijere­ Marinka­ Akrap (51)­ prošla­ je­ kroz­ brojne izazove,­ ali ništa­ se­ ne­ može­ mjeriti­ s­ pandemijom­ koronavirusa­ koja­ je­ izbezumila,­ paralizirala­ i­ na­ koljena bacila mnoge­ tvrtke­ i­ pojedince.

No, s direktoricom korporativnog marketinga i komunikacija u Podravki to nije bio slučaj. Štoviše, ekstremni uvjeti života i rada nju i njene suradnike potaknuli su da još brže razmišljaju, zbiju redove te nađu rješenje za nestvarnu situaciju koju je uzrokovao Covid-19, a dodatno poremetio potres u Zagrebu.

"Povlačenje­ nije­ dolazilo­ u­ obzir,­ tako­ da ni­ u­ jednom­ trenutku­ nije­ bilo­ upitno­ možemo li­ nešto riješiti,­ već samo­ na­ koji­ način­ ćemo to­ učiniti.­ Kao­ jedna­ od­ strateški­ važnih­ industrija­ u­ ovoj­ situaciji, trebali­ smo­ se prilagoditi novim­ okolnostima­ te­ pod­ svaku­ cijenu­ nastaviti proizvodnju­ i­ osigurati­ što­ bolji­ sustav logistike­ i­ distribucije,­ unatoč­ otežanom­ protoku­ roba preko­ granice­ i­ uz­ pridržavanje­ strogih epidemioloških­ mjera. Imamo­ kvalitetan­ IT­ sektor pa­ smo­ administrativne i­ korporativne­ funkcije­ u­ najkraćem­ mogućem­ roku organizirali za­ rad­ od­ kuće,­ a­ virtualna­ komunikacija­ nami onako­ nije­ bila­ nepoznanica.­ Budući­ da smo međunarodna­ kompanija­ koja­ ima­ poduzeća u­ 25­ zemalja­ svijeta,­ za komunikaciju­ na­ daljinu već smo­ koristili­ platforme­ kao­ što­ su­ Microsoft Teams­ ili­ Skype­ for business", objašnjava Marinka­ Akrap, ponosna­ što­ je­ posao­ u­ najvećoj­ prehrambenoj­ tvrtki u­ ovom­ dijelu­ Europe cijelo­ vrijeme funkcionirao besprijekorno.

Radilo se i u četiri smjene

Zbog povećane potražnje pojačana je proizvodnja upravo onog za čime je na početku stroge karantene bio najveći interes kao što je brašno, kvasac, dječja hrana i konzerve pa se radilo i u četiri smjene, a ubrzo je omogućena i dostava tih proizvoda na kućna vrata.

koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap 
foto vedran peteh
vedran peteh
Marinka redovito obilazi polja i provjerava kako rastu biljke, a s kolegama ide i u berbu.

Podravka nije imala razvijenu internetsku prodaju pa je u rekordnom roku udružila snage s Hrvatskom poštom i omogućila da čak šest vrsta prehrambenih paketa stigne u svaki dio Hrvatske.

"Našu kampanju "Pošiljka sa srcem" i komunikacijski smo odlično odradili. U uvjetima kad se nove reklame nisu mogle snimati producirali smo vrhunski materijal zajedno s našim partnerima, agencijom Bruketa&Žinić&Grey i Val produkcijom, koristeći i postojeće materijale. Zahvalni smo Petru Graši, s kojim i inače često surađujemo, na korištenju glazbe iz pjesme "Ljubav sve pozlati (Sve dobro u ljudima)", a odlično smo iskoristili i snagu naših online mreža. Inače, u slaganju paketa sudjelovalo je mnogo ljudi iz raznih sektora koji u tom trenutku nisu mogli obavljati svoje redovne poslove, uz veliku solidarnost i zaštitu onih koji spadaju u rizičnu skupinu ili im nema tko čuvati djecu. U svakom paketu bila je i besplatna teglica Lino Lade da si kupci zaslade gorke životne trenutke - govori Marinka koja je i sama cijelo to vrijeme radila od kuće (inače bi iz Zagreba u Koprivnicu putovala do četiri puta tjedno), ne kukajući što kao netko tko voli druženja mora biti u karanteni.

Bila je zahvalna što nema zdravstvenih problema, što joj stan gdje živi s mlađom kćeri Andreom (23) nije stradao u potresu i što može zaraditi plaću u trenucima kad je egzistencija mnogima dovedena u pitanje. Osim toga, navikla je biti razdvojena od obitelji jer je njezin suprug Željko Akrap vojni ataše u Rusiji, a starija kći Ines (29), informatičarka, živi u Njemačkoj.

Prkosi kreativnim idejama

Kao temperamentna i "dišpetna" Dalmatinka teškim vremenima prkosi kreativnim idejama. Tako se, primjerice, Podravkina internetska stranica Coolinarika u vrijeme krize prilagodila i objavljivala ne samo recepte prikladne situaciji, primjerice one za kruh i pecivo bez kvasca, već i ostale korisne sadržaje. Bildali su i druge digitalne platforme i podržavali brojne online projekte i humanitarne aktivnosti, ali ova kriza je, prije svega, Podravku potaknula da još više osvijesti naše građane koliko je važno da što više sirovina bude iz domaćih polja i vrtova.

Već godinama ostvaruju suradnju s brojnim domaćim poljoprivrednicima, među kojima su odličan primjer istarski proizvođači rajčice, a sada žele dodatno potaknuti sadašnje i buduće uzgajivače ostalih poljoprivrednih kultura - kao što su krastavci, paprike, feferoni... - da im se pridruže.

koprivnica 11.05.2020
Marinka Akrap 
foto vedran peteh
vedran peteh
Marinka je dobila i svoju personaliziranu teglu krastavaca.

Pripremili su i komunikaciju u kojoj pozivaju ljude da im budu partneri koje će pratiti i pomagati im tijekom cijelog procesa uzgoja, a kasnije i otkupiti njihov proizvod.

- Nisam imala nikakvo iskustvo u poljoprivredi pa je za mene pravo otkriće bio uzgoj krastavaca za koje je specifično da se beru nekoliko puta dnevno jer brzo rastu, a za ekstra klasu trebaju biti mali. Prošle sam godine u srpnju s kolegama iz menadžmenta išla u berbu u šest ujutro. Uz nezaboravno iskustvo, razveselilo nas je i to što su nam kolege personalizirali teglice pa sam i ja dobila "Marinkine krastavce". Jedva čekam ovogodišnju berbu - kaže Marinka Akrap.

Čitajte i:

Proizvodnja kultnog domaćeg brenda ni u krizi nije stala: 'Improvizacija nam je spasila poslovanje'

Nema straha od listanja knjiga! 'Promet nam je pao za više od pedeset posto, bilo je očekivano'

Tajne biznisa vlasnice Martimexa: 'Tata me još kao tinejdžericu odveo na sastanak marketinškog tima'

Zagrebačkom estetskom kirurgu posao cvjeta unatoč krizi: 'Ljepota ženama daje samopouzdanje'

Život u vazi: Vodič za sve one koji dosad nisu imali 'sreće' s biljkama niti mnogo prostora za njihov uzgoj

Linker
22. studeni 2024 06:11