Željka Molnar
Osobno iskustvo

Dijagnoza endometrioze donijela joj je jake bolove, ali i odluku koja joj je promijenila život

Zagrepčanka Nika Bašić Bunić otkriva kako ju je jedna aromamasaža dovela do ideje o osnivanju vlastitog brenda ‘čiste‘ kozmetike - sa sirovinama iz etičkog uzgoja, bez parabena i sintetičkih kemijskih spojeva.

Zagrepčanka Nika Bašić Bunić otkriva kako ju je jedna aromamasaža dovela do ideje o osnivanju vlastitog brenda ‘čiste‘ kozmetike - sa sirovinama iz etičkog uzgoja, bez parabena i sintetičkih kemijskih spojeva.

Točno je sedam godina prošlo otkako je Zagrepčanka Nika Bašić Bunić (34), osnivačica novog "clean" brenda Basic Botanikals - čiji proizvodi ne sadrže parabene, umjetna bojila i mirise, a sirovine su iz etičkog uzgoja - doznala da pati od endometrioze. Riječ je o kroničnoj bolesti u kojoj se tkivo sluznice maternice stvara na organima unutar zdjelice te trbušne šupljine, odnosno na mjestima na kojima ne bi trebalo biti i, među ostalim, izaziva jake bolove.

Posve izbezumljena dijagnozom i s pitanjima u glavi kako i što dalje, Nika je prvo odlučila srediti prehranu te "očistiti" kupaonicu od kozmetike koju je dotad koristila. Proces je, kaže, bio konfuzan - jer nije znala koje sastojke treba izbjegavati.

"Prvo bih potrošila svaki proizvod do kraja, a onda bih kupila njegovu ‘clean‘ verziju. Financijski nisam mogla drugačije, a smatrala sam suludim sve odjednom baciti", govori Nika, dodajući da je sve što je nalazila na tržištu bilo kvalitetno, ali nije sasvim zadovoljavalo sve njene kriterije. U potrazi za "melemom" za vlastiti duh i tijelo u tom je razdoblju isprobala i aromamasažu i to ju je, kaže, iz temelja prodrmalo.

image
Dijagnoza endometrioze prije sedam godina označila je za Niku svojevrsnu prekretnicu. Odlučila je pridavati više pozornosti onome što konzumira i koristi u svakodnevnom životu. Rodila se tako ideja o Basic Botanicals.
Željka Molnar

Naime, tijekom prve masaže, njezina prvog uopće kontakta s eteričnim uljima, ispod stola je ostala, kaže, lokva njenih suza i sluzi koje su nezaustavljivo curile tijekom 90 minuta tretmana. Kasnije te večeri, kaže, nije mogla prestati povraćati. Iduća masaža, koja je bila nakon tri dana, rezultirala je istim scenarijem, a treću je morala prekidati svakih 10 minuta kako bi otišla na toalet.

"Bez obzira na to što te reakcije nisu bile ugodne, bila sam svjesna da nikada ništa nije tako potaknulo moje tijelo na reakciju. Instinkt mi je govorio da je sve to izbacivanje ipak dobro za mene", ističe Nika, koju je upravo to iskustvo potaknulo na razmišljanje o proizvodnji vlastite kozmetike. Dotad je bila čista konzumeristica gotovih proizvoda i nikad samoj sebi ništa nije smućkala, no krenula je na raznorazne tečajeve, a najviše je naučila od stručnjaka fitoaromaterapije Mirele Ilenić i Stribora Markovića.

image
Prvi proizvod brenda Basic Botanikals je balzam za usne Lip Pomade u četiri nijanse (343,75 kn), a Nika je sama osmislila njegovu recepturu i na sebi ga testirala mjesecima.
Željka Molnar

Na nju su formativno utjecala i putovanja u Indiju, na Bali, Mauricijus, Sejšele, u Tajland, Maroko, Iran..

"Na svim tim dalekim putovanjima primijetila sam istu stvar - svijest o povezanosti tijela, uma, duše i prirode. Što istočnije ili što južnije kreneš, te su stvari jasnije izražene. Mislim da nas je naš Zapad, uz sve prednosti koje je donio, jako odvojio od prirode i prirodnih ciklusa", kaže Nika, koja je prije četiri godine počela raditi na razvoju svog Basic Botanikalsa. Kako je zaposlena u marketingu jedne veterinarsko-farmaceutske tvrtke, u njihovom proizvodnom pogonu naučila je mnogo o važnosti kontrole kvalitete i standardima proizvodnje.

image
Proizvode prije puštanja u tvorničku izradu dugo su, osim Nike, isprobavale i njezine prijateljice.
Željka Molnar

U Italiji stoga nabavlja staklenke, sirovine su s područja EU, a kartonska kutija i pamučna organska vrećica su hrvatski elementi. Nika sama osmišljava recepture.

"Krećem uglavnom od vlastitih potreba, a onda to mjesecima samo ja koristim. Kad budem zadovoljna, ponudim mužu ili prijateljicama na testiranje. Tek nakon njihova suda proizvod dajem u tvornicu na izradu", otkriva Nika, koja je ovih dana pokrenula i vlastiti web shop i predstavila balzam za usne Lip Pomade. I na privatnom planu mnogo je uzbuđenja: u prosincu će postati mama djevojčice, kojoj se veseli jednog dana prenijeti znanja. Ulazak u svijet "clean" ljepote osvijestio ju je u mnogočemu, poput recikliranja ambalaže. No, dopušta si, kaže, povremeno pokoju "grešku" ili "staru naviku", uz misao da osviještenost mora biti trajno stanje uma, a ne pomodarski izlet.

Čitajte i:

Gloria Dubelj zna trik za spas problematične kože: Ovaj korak često preskačemo, a vrlo je bitan

Obojite hladnu jesen moćnom bojom fuksije: Najbolji ruževi, sjenila i tuševi podići će vam raspoloženje

Kako ukloniti pigmentacijske mrlje? Laserima, posvjetljivačima, ali i posebno učinkovitim tretmanom

Tako nosivi, tako chic: Najveći make up trendovi jeseni 2020. naprosto će vas oduševiti

24. prosinac 2024 15:00