TANJA BALAŽEC
ženska snaga

Renata Matusinović: ‘Ključ uspjeha tima je u poštovanju različitosti‘

Za zapošljavanje, prema riječima Renate Matusinović, nisu bitni spol i kvota, već stručnost, ekspertiza i vještine vođenja tima uz još snažniji naglasak na solidarnosti.

Za zapošljavanje, prema riječima Renate Matusinović, nisu bitni spol i kvota, već stručnost, ekspertiza i vještine vođenja tima uz još snažniji naglasak na solidarnosti.

Renata Matusinović je danas izvršna direktorica kategorije hrane za kulinarske brendove Maggi, Thomy, C, Buitoni i Garden Gourmet za Nestlé tržište Jugoistočne Europe. Više od deset godina članica je Nestlé upravljačkog tima. Ova rođena Vrgorčanka s diplomom Ekonomskog fakulteta u Zagrebu sedamnaest godina zaposlena je u Nestléu, nekoliko posljednjih godina živi i radi u Beogradu. Prije dolaska na sadašnju funkciju Renata Matusinović je unutar svoje iznimno bogate karijere u najvećoj svjetskoj prehrambenoj kompaniji Nestlé obnašala niz vodećih funkcija u kategorijama kave i pića te hrane.

Dala je izniman doprinos pozicioniranju robne marke Nescafé, danas vodećeg brenda u kategoriji instant-kave, na tržištima regije. Karijeru je gradila i u Nestlé Češka i Slovačka na poziciji izvršne direktorice kategorije napitaka. Matusinović smatra da za zapošljavanje nisu bitni spol i kvota, već su bitni stručnost, ekspertiza i vještine vođenja tima uz još snažniji naglasak na solidarnosti, razumijevanju, poštovanju, podršci i međusobnom učenju. Ključ uspjeha tima je u raznolikosti i poštovanju različitosti.

image
Renata Matusinović, izvršna direktorica kategorije hrane i članicu upravljačkog tima Nestle za tržište jugoistočne Europe
MARKO TODOROV/CROPIX

- Dokazano je da kompanije koje imaju više od 30 posto žena u upravi postižu bolje rezultate od onih s 30 i manje posto. Kompanije trebaju podržavati žene i omogućiti im da se ostvare i privatno i poslovno. Žene danas balansiraju više nego ikad. Balansiraju između karijere i napredovanja s jedne te obiteljskog života i majčinstva s druge strane. Na kraju ostaje malo prostora za brigu o sebi, svome zdravlju, upravljanju stresom. Pogotovo je izazovno razdoblje između 30. i 45. godine - ističe Renata Matusinović te poručuje da ne treba odustati.

Današnji sustav nije prilagođen potrebama tržišta. Da bi postao, nužno je osigurati cjelodnevni boravak, bolje aktivnosti djece unutar školskog sustava, treba educirati nastavnike kako bi to podržali, što podrazumijeva i mogućnost dodatne zarade za nastavnike.

U tom dijelu postoje mogućnosti sinergije s privatnim sektorom jer je društvena odgovornost kompanija da pomognu segmentima poput obrazovanja. Sve to omogućava ženama da se ostvare i da imaju sretne obitelji.

- Svi zajedno trebamo pridonijeti odgoju zdravijih i sretnijih generacija, spremnih za budućnost, te trebamo težiti skladu i uspjeh će doći. Ključno je povezivanje s vrijednostima i svrhom kompanije i ostalim kolegama. Poslovne lidere krasi emotivna inteligencija, autentična komunikacija, samosvijest i samokritičnost, odgovornost i briga za druge, aktivno slušanje, fokus na ono što je doista važno, uz dozu zabave i davanja podrške ljudima - ističe Renata Matusinović. Nestlé svoja poslovna načela, naglašava Matusinović, veže uz UN-ove Ciljeve održivog razvoja - fokus na smanjenje siromaštva, jednakost spolova, dostupnost čiste vode, zadovoljavajuće radno mjesto i mogućnost napretka, smanjenje nejednakosti, razvoj industrije i inovacija, pravednost.

image
Lada Tedeschi Fiorio, Renata Matusinović, Anita Letica i Ivan Vukušić.
MARKO TODOROV/CROPIX

Postignut je, kaže Matusinović, značajan napredak u zadnjih deset godina. Nestlé želi pomoći u rješavanju globalnih javnozdravstvenih problema i udovoljiti preferencijama potrošača. U 2019. godini 38 milijuna djece mlađe od 5 godina imalo je prekomjernu težinu, a u isto vrijeme hrana je neravnomjerno raspoređena po cijelom svijetu. Nutritivna vrijednost konzumirane hrane nije uvijek dobro uravnotežena, što dovodi do nedostatka vitalnih vitamina i minerala.

Čitajte i: Gloria Business Talk s hrvatskim lidericama: ‘U tvrtki ne radimo razliku između žena i muškaraca. Plaćamo osobu, a ne spol‘

- Iz tog razloga Nestlé proizvodi hranjiviju hranu i pića. Kako bismo pomogli smanjenju siromaštva, predani smo izgradnji otpornih zajednica. Usredotočeni smo na podršku mladim ljudima u prevladavanju zapreka pri zapošljavanju, kao i na poboljšanje životnih uvjeta poljoprivrednika i ruralnih zajednica koje nam osiguravaju sirovine. Promičemo ljudska prava u svim područjima našeg djelovanja - pojašnjava Matusinović. Iz Nestléa naglašavaju da kao najveći proizvođač hrane na svijetu imaju veliku odgovornost - moraju odgovorno koristiti sirovine, čuvajući te zajedničke resurse za budućnost. Da bi se to postiglo, potrebno je riješiti provedbu regenerativne poljoprivrede te primjenjivati rješenja temeljena na prirodnim procesima. U sljedećih pet godina Nestlé globalno ulaže 3,2 milijarde CHF u inicijative za okoliš.

Čitajte i: Poslovna žena godine proglašena na Gloria Business Talku: ‘Nit vodilja nam je da nemoguće ne postoji‘

Čitajte i: Gordana Kovačević: U kriznoj 2020. tvrtka Ericsson Tesla zaposlila više od 200 ljudi

image
Renata Matusinović u društvu Ivana Vukušića na panelu Gloria Business Talk&Party.
TOMISLAV KRISTO/CROPIX
Linker
25. studeni 2024 01:08