UNSPLASH
Nova era

Država krenula u obračun s nerealnim standardima ljepote: Influenceri će morati priznati da su ‘uredili‘ fotke

Novi zakon zahtjeva da sve reklame u kojima je izmijenjena veličina, oblik tijela ili kože budu jasno naznačene kao nerealne.

Novi zakon zahtjeva da sve reklame u kojima je izmijenjena veličina, oblik tijela ili kože budu jasno naznačene kao nerealne.

Norveški zakonodavci odlučili su se obračunati s nerealnim standardima ljepote i to putem propisa koje su nedavno donijeli, a koji od influencera i svih profila koji reklamiraju neke proizvode zahtijevaju da jasno naznače koje su fotografije obrađene.

Ova je odluka donesena kao amandman zakona kojime se uređuje marketing, premoćnim brojem glasova u parlamentu 72 je bilo za, a samo 15 protiv, kralj Norveške kasnije će odlučiti kada će zakon stupiti na snagu, piše Vice. Prema novoj regulativi u Norveškoj će svi oni koji nešto reklamiraju morat će jasno naznačiti da je fotografija obrađena pa čak i ako je u pitanju 'običan' filter. Oznake koje će se koristiti dizajniralo je Ministarstvo za djecu i obiteljska pitanja.

image
Svi koji zarađuju od oglašavanja u Norveškoj strogo će morati naglašavati koje fotke su 'obrađene'.
UNSPLASH

Primjeri obrađenih fotografija koje zahtijevaju oznaku su one na kojima se vide uvećane usne, mišići ili primjerice sužen struk, još uvijek nejasno hoće li se morati označavati fotografije na kojima je primjerice mijenjano svjetlo.

Čitajte i: Bunt protiv lažne savršenosti: Instagram je preplavio val 'loših' fotografija

Ovaj zakon će se primjenjivati i na influencere i poznate osobe zato što oni zarađuju od tih objava te imaju i odgovornost zbog sadržaja koji objavljuju na društvenim mrežama kao što su Facebook, Instagram, Snapchat, TikTok i Twitter. U slučaju kršenja zakona propisane su stroge novčane kazne, a u ekstremnim slučajevima čak i zatvor.

Pobuna javnosti

Da se norveški zakonodavci uopće bave ovim pitanjem došlo je nakon što se javnost u zemlji pobunila protiv “kroppspress” (u doslovnom prijevodu “pritisak tijela”), što bi se moglo prevesti kao - standardi ljepote. Nadležno ministarstvo u svom je prijedlogu u parlamentu citiralo istraživanja koja su pokazala da "kroppspress" odnosno standardi ljepote, predstavljaju konstantan problem u formiranju niskog samopouzdanja kod mladih.

image
Zakon će se primjenjivati i na influencere i na poznate osobe.
UNSPLASH

“Pritisak tijela je prisutan na radnom mjestu, na javnom mjestu, kod kuće, u različitim medijima, itd... Postoji oduvijek i često je borba protiv njega teška. Zahtjev da se jasno naznače fotografije koje su obrađene samo je jedan od načina u borbi protiv pritiska tijela", piše u prijedlogu amandmana.

“Ova mjera će, nadamo se, značajno doprinijeti umanjenju štete koju čine ovakve reklame, posebno djeci i mladima”, dodali su iz Ministarstva Norveške za djecu i obiteljska pitanja. Kako tvrde svjesni su da će ovaj zakon biti teško provediv, jer u nekim će slučajevima biti teško dokazivo je li do izmjena došlo, a moguće je da neki influenceri posegnu za estetskim operacijama. No reakcija norveških influencera za sada je uglavnom pozitivna.

25. prosinac 2024 01:37