Poduzetnice Ivana Fakin i Tajana Knez u poslu se oslanjaju jedna na drugu, slušaju vlastite poduzetničke instinkte i potrebe koje im nameće vlastita svakodnevnica. Tako je nastala ideja i potreba za 'Mama Marketom', koja se rodila usred zagrebačkog kaosa početkom 2020. godine.
Kada su poduzetnice Tajana Knez i Ivana Fakin odlučile pokrenuti platformu "Mama Market", nisu ni slutile da će njihova priča imati prilično brz proboj. Platformom pomažu kreativnim ljudima, većinski upravo majkama, da svoje proizvode plasiraju što lakše na tržište. Upravo želja da pomognu vodila je ove dvije dame i onda kada su donijele odluku da u suradnji s Centrom za rehabilitaciju Zagreb plasiraju njihove proizvode na vlastitu platformu. Ubrzo je nastao "Poklon s pričom", hvalevrijedan i društveno koristan projekt na kojeg su Ivana i Tajana iznimno ponosne.
Kad se male ruke slože - "Poklon s pričom" pomaže Centru za rehabilitaciju
"Poklon s pričom nastaje na inkluzivnim radionicama Centra za rehabilitaciju Zagreb gdje korisnici centra, osobe s invaliditetom, u sklopu radne terapije sudjeluju u izradi proizvoda za djecu. To znači da iza svakog proizvoda stoji priča o osobi s invaliditetom, njenom trudu da unatoč invaliditetu bude društveno korisna, priča o trudu asistenata koji im pomažu izrađivati proizvode, nabavljati materijale i na koncu prodati taj proizvod kako bi se štićeniku isplatila naknada za njegov rad, te nabavili repromaterijali za daljnji rad".
"Kada nas je gđa Katarina Solaković, jedna od asistentica na radionicama, kontaktirala sa željom da i njihovi proizvodi budu dio "Mama Marketa" Ivana i ja zaključile smo odmah da Centar za rehabilitaciju neće plaćati naknadu za naše usluge. Zapravo, bile smo sretne da smo stvorile projekt koji ima priliku djelovati društveno korisno", priča Tajana Knez u razgovoru za Gloria.hr.
"Smatramo da je cijeli 'Mama Market' upravo tako i posložen, pa ako Ivanu i mene pitate za onaj dublji smisao koji nas gura naprijed, onda je to želja da ovim projektom koji se zalaže za male proizvođače pokažemo da zajedništvo malih donosi snagu kojom se mogu činiti pozitivne promjene. U tom smislu izuzetno smo ponosne na suradnju s CERZE-om koja nas ispunjava na više razina".
S radom su Ivana i Tajana krenule u ožujku 2020., u vremenu kada se cijeli svijet suočio s pandemijom koronavirusa, a Zagreb i s razornim potresom. Ipak, nisu se obeshrabrile okolnostima na koje nisu mogle utjecati. "Kao i ostali, u vrlo smo kratkom periodu morali prilagoditi strategiju nastupa na tržištu, s tom razlikom da smo mi bile na samom početku. No, ponekad su upravo ovakvi izazovi ti koji pokažu koliko sama ideja ima smisla. U našem slučaju, ispala je pun pogodak jer je porasla i online kupnja, a što se tiče nagle prilagodbe, kako se ono kaže? 'Pressure makes diamonds'", kroz smijeh objašnjava Ivana Fakin.
Apokalipsa u kojoj je nastala ova platforma dala im je, kažu, dodatne ideje pa su od najteže situacije iskoristile ono što se može da stvari okrenu u korist svog projekta. "Sve je to jako utjecalo na naše poslovanje, neke jako dobre ideje u našem projektu nastale su kao odgovor na te nezgodne situacije. Po uzrečici u svakom zlu nešto dobro, doista smo uspjele sve prebroditi, ali i naučiti da nas svakog dana čeka neki novi izazov na koji jednostavno treba gledati kao putokaz u poslovanju. Mislim da snaga djelovanja proizlazi i iz dobrog partnerstva. Naime kad "zapnem" ja, leđa podmetne Ivana, ali i obrnuto. Imati povjerenja jedna u drugu ključ je koji otvara vrata koja iz nesigurnosti vode u stabilnost i napredak", nadovezuje se Tajana.
Njihova suradnja i rad dovele su ih do toga da su u kratkom periodu na platformi okupile šesnaest malih proizvođača te danas kupcima nude preko dvjesto proizvoda proizvedenih u Hrvatskoj
Ideja da okupe kreativce koji proizvode za najmlađe došla im je kada su shvatile da se i hrvatski potrošači okreću funkcionalnim i ekološki orijentiranim proizvodima za najmlađe. "Brojni mali proizvođači iza kojih su stajale, zanimljivo je spomenuti, većinom mame, pokrenuli su proizvodnju prekrasnih proizvoda za bebe, djecu i majke. Na dječjim sajmovima imala sam prilike vidjeti brojne hrvatske proizvode i oduševila se kvalitetom tih proizvoda te primjenom znanja i kreativnosti u službi njihove funkcionalnosti".
Temeljem vlastitog iskustva jasno im je bilo da svi ti mali proizvođači uz proizvodnju kao "core" svoga posla velik dio energije moraju ulagati u samostalnu borbu za svoje mjesto na tržištu.
"Svaki mali proizvođač razumije se u proizvodnju svojih proizvoda, no plasman proizvoda na tržište iziskuje dodatna prodajna, marketinška i digitalna znanja. Postavljala sam si pitanje što bi bilo kada bi sve male proizvođače ujedinili na jednoj digitalnoj platformi tvoreći jedno prodajno mjesto na kojem kupac s povjerenjem može kupiti kvalitetne hrvatske proizvode za bebe, djecu i majke", objašnjava Tajana samu ideju koja se krije iza "Mama Marketa" i dodaje da s Ivanom razvija zajednicu koja ima za cilj podržati male hrvatske proizvođače".
Ivana i Tajana su svojim projektom osigurale svojim klijentima zaprimanje narudžbe, uslugu podrške kupcima prije i nakon kupnje, oglašavanje i edukativna druženja te sudjelovanje na domaćim sajmovima i konferencijama dječje tematike. Pritom, kvaliteta im je na prvom mjestu pa neke ponude za suradnju nisu prihvatile.
U ostvarenju njihovih snova, Ivanu i Tajanu podržavali su njihovi bližnji. No, bez vjere u vlastite sposobnosti nema ništa, kažu poduzetnice i poručuju svim ženama da osvijeste vlastitu inteligenciju i snagu. "Mnogo žena nije svjesno svoje inteligencije, snage i unutarnje ljepote. Žene previše sumnjaju u sebe i svoj ženski način. Živimo u vremenu kada se to mijenja i promijeniti mora. Zato bi rado svim ženama i majkama poduzetnicama poručile da prvo povjeruju u sebe, ostalo će onda doći s lakoćom".
Čitajte i:
Potresna priča sa sretnim završetkom: Mali borac iz Petrove sada je vesela i zdrava beba
Bez obzira na pobjedu, oni su naš superpar: 'Želimo svojoj djeci pružiti dom kakav mi nismo imali'
Ginekolog u malom selu podigao natalitet: 'Prognozirali su mi neuspjeh, ali sve mi cvjeta'
Čudo od djeteta! 15-godišnja riječka ilustratorica već broji prve angažmane
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....