Kreativni direktor linije muške odjeće Louis Vuitton i vlasnik ikonske urbane marke Off-White bio je jedan od najznačajnijih dizajnera 21. stoljeća koji je osmislio suvremeni ‘‘New Look‘‘ kombinacijom sportskih i hip-hop elemenata te inovativnih krojeva i formi.
Modnu javnost ovoga je vikenda šokirala vijest da je u 42. godini preminuo Virgil Abloh, kreativni direktor linije muške odjeće luksuzne francuske kuće Louis Vuitton, i vlasnik vlastitog modnog brenda Off-White. Američki dizajner je bio jedan od najkreativnijih i najprogresivnijih dizajnera današnjice, modni vizionar koji je osmislio ''New Look'' suvremenog doba - njegova silueta naglašenih kontura i volumena prisutna je u aktualnim muškim, ali i ženskim kolekcijama mnogih svjetskih dizajnera i high street brendova.
Čitajte i: Bolest je bila jača: Nakon godina borbe s rakom, preminula dizajnerska zvijezda Louis Vuittona
Novi stil sagradio je na elementima američke ulične mode, no ne na način da je s njima visoku modu profanizirao, već je s njima taj pojam redefinirao. To je odmah pokazao u prvoj kolekciji za kuću Vuitton za proljeće 2019., čije je predstavljanje održano u vrtu pariške Kraljevske palače u lipnju 2018., tri mjeseca nakon njegovog imenovanja.
Najiščekivanija revija
Bila je to najiščekivanija revija pariškog tjedna muške mode koju su popratili svi svjetski mediji, što je kuriozitet budući da ne izazivaju toliko pažnje kao prezentacija kolekcija ženske odjeće. Dizajner je publici pokazao nove konstrukcije krojeva muške garderobe: hlače širokih nogavica, oversize sakoe i ogrtače, pelerine, korzete koji podsjećaju na neprobojni prsluk i jakne s našivenim džepovima. Odjevni setovi su bili monokromni i grupirani po bojama, od optički bijele preko svijetlih nijansi do intenzivno crvene, zelene, plave i ljubičaste, pa je defile izgledao poput duge.
Bila je to spektakularna pobjeda jednog Afroamerikanca, sina imigranata iz Gane, nad snobovskim modnim krugovima Pariza u kojima su ga zbog koketiranja s uličnim stilom, smatrali da svoj dizajn neće moći prilagoditi profinjenom ukusu zahtjevne modne publike, te da mu nije mjesto u takvoj slavnoj kući duge tradicije.
Dizajner ju je proslavio sa svojim prijateljem Kanyem Westom, na čijoj se podršci zahvalio pred svima, zagrlivši ga kad je izašao pred publiku nakloniti joj se - s američkim je glazbenikom i dizajnerom bio pripravnik u talijanskoj kući Fendi 2009., a bio je i kreativni direktor Westove kreativne agencije DONDA. No, nije zaboravio da je u Vuitton došao kao autsajder, pa je na reviju pozvao i tri tisuće studenata mode koji su prvi puta imali priliku prisustvovati reviji neke poznate modne kuće na koje se inače pozivaju samo ''face'' iz svijeta zabave i urednici glasovitih modnih časopisa.
Miljenik slavnih faca
Ablohov se uspjeh instantno proširio van granica muške mode - odijela iz kolekcije su nosile Kim Kardashian, Rihanna i Bella Hadid. (Ovog se vikenda saznalo da mu je ubrzo nakon tog trijumfa dijagnosticiran agresivni oblik karcinoma.)
I njegova posljednja kolekcija za proljeće 2022. pruža inovativne krojeve i oblike nadahnute urbanim supkulturama i suvremenim gradskim životom: jakne i dugačke ogrtače s ispupčenim plohama koje imitiraju opremu specijalaca, kožnate jakne pankerskih boja poput grafita, suknje s faldama, trenirke iz 80-ih redizajnirane u odijela, prsluke ispod kojih se nosi triko, intenzivne boje i psihodelične uzorke. No, da ne bude zabune, i ova, kao i sve druge kolekcije su majstorski iskrojene i konstruirane, a u njihovim se oblicima razaznaje Ablohova inženjerska izobrazba - 2002. je stekao diplomu iz građevinarstva, a 2006. magistrirao arhitekturu.
Taj inžinjerski špurijus se ogleda i u modnim dodacima koje je kreirao, bilo da je riječ o tregerima iz debitantske kolekcije koji podsjećaju na opasač za pištolje kakav nose organi reda, ili predimenzioniranim rukavicama nalik na boksačke iz njegove zadnje kolekcije.
Obožavao je dizajnirati torbe
Dizajnirao je i torbe u obliku valjka koje se nose preko tijela te ruksake ukrašene velikim plastičnim lancem, a najpopularniji model su mu velike ručne torbe sportskog dizajna kojih ima u brojnim varijantama: od prozirne plastike u boji, printane kože i kože fluorescentnih boja. I naravno, tenisice, visoke, kožnate i glomazne s etiketom s inicijalima LV.
Virgil Abloh ostati će upamćen i po mini kolekcijama nastalima u suradnji s drugim kreativcima i brendovima, pri čemu je pokazao da voli izazove, ali i da ima talent za prepoznati hit.
Lani je u suradnji s američkom košarkaškom ligom NBA kreirao kolekciju odjeće s njihovim motivima, te predstavio modele nastale u suradnji s japanskim dizajnerom i DJ-em Nigom. Njihova je druga zajednička kolekcija puštena u prodaju početkom studenog, mjesec i pol nakon Nigovog imenovanja za kreativnog direktora kuće Kenzo.Virgil je i sam bio renomirani DJ koji je nastupao na međunarodnim festivalima elektroničke glazbe kao što je Oasis u marokanskoj pustinji i Tomorrowland na Ibizi. Ove je godine lansirao mjesečni dvosatni glazbeni show na internetskom radiju Worldwide FM, nazvan Imaginary Radio c/o Virgil Abloh, koji se sastojao od DJ setova i intervjua s poznatim glazbenicima i raznim kreativcima.
I premda je svjetsku slavu Abloh stekao na mjestu kreativnog direktora Vuittonove muške divizije, ne smije se zaboraviti njegov rad za vlastitu marku Off-White koju je osnovao 2013. godine. U sljedećih pet godina marka je stekla kultni status među milenijalcima pa je 2018. prema rezultatima prodaje bila najpopularniji brend na svijetu, pretekavši i poznatu kul marku Gucci.
Tajna uspjeha je bila u ironičnim elementima dizajna - primjerice, kreirao je malu crnu haljinu na kojoj je pisalo ''mala crna haljina'', šal na kojem je bio print riječi ''šal'', te tenisice na čijim je vezicama bio isprintan natpis ''vezice''.
Modne suradnje su mu bile gušt i izazov
Njegova estetika je bila minimalistička i grafička, te često i ikonografska kao što je print bijelih strelica sa cestovnih znakova u američkim gradovima, jednostavni font slova na natpisima, glomazni metalni zatvarači i industrijski oblikovani modni detalji.
Sa svojim je brendom debitirao 2014. na Pariškom tjednu mode, a kolekcija mu je donijela nominaciju za nagradu modnog konzorcija LVMH, vlasnika kuće Louis Vuitton - njezin je čelni čovjek Bernard Arnault u srpnju ove godine objavio da kupuje 60 posto udjela u Ablohovom brendu.
I sa svojom je markom ostvario brojne zanimljive i inspirativne suradnje kao što je kolekcija kreirana s Nikeom i američkom tenisačicom Serenom Williams predstavljena 2018. Iste je godine realizirao još 22 suradnje s brendovima različlitog profila: Champion, Le Bon Marche, Selfridges, SSENSE, KM20, TheDoubleF, Gore-Tex, Browns, Timberland, Burton, Jimmy Choo, Chrome Hearts, Vivendii, Rimowa, Hirshleifers, Ikea, Kith, Equinox, A-Cold-Wall, Burton, Grog, i Sunglass Hut.
Virgil Abloh je, naime, bio radoholičar koji je živio i stvarao između Pariza, Milana u kojem je bilo sjedište njegovog brenda i Chicaga u kojem je živio sa suprugom Shannon, 40-godišnjom menadžericom i marketinškom stručnjakinjom, te dvoje malodobne djece, kćerkicom Lowe i sinčićem Greyom.
Na službenoj stranici njegovog brenda, njemu u čast, stoji rečenica koju je često ponavljao - ''Sve što radim je za 17-godišnju verziju sebe'' - jer je duboko vjerovao u snagu umjetnosti i njezinu moć da nadahnjuje buduće generacije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....