Future Society

 PRESS
Neuroznanost u službi mirisa

Jeste li čuli za funkcionalne parfeme? Ovi mirisi su "programirani" za opuštanje, podizanje energije, sreću...

Funkcionalni parfemi predstavljaju novi pravac u najmirisnijoj industriji na svijetu, što znači da su ciljano programirani - za opuštanje, postizanje mentalne bistrine, osjećaja blagostanja, za podizanje energije... pa nemaju samo hedonistički nego i holistički učinak.

Funkcionalni parfemi predstavljaju novi pravac u najmirisnijoj industriji na svijetu, što znači da su ciljano programirani - za opuštanje, postizanje mentalne bistrine, osjećaja blagostanja, za podizanje energije... pa nemaju samo hedonistički nego i holistički učinak.

U današnje doba velikih izazova i previranja instinktivno težimo tome da nam svakodnevica bude smislenija i smirenija, što se odražava i u ritualima ljepote koji se sve više bave harmonijom tijela i duha. Tome pridonosi i sve osvještenija konzumacija - potrošači žele “čiste” i ekološki održive proizvode koji čuvaju zdravlje i okoliš, a pritom su praktični i prilagodljivi, da ih svatko može koristiti prema vlastitim željama i potrebama. Nakon što se takav pristup već uvriježio u kozmetičkoj industriji, sada uzima maha i u parfumerstvu. Novi trend su funkcionalni parfemi (često ih nazivaju i wellness parfemima) čiji je učinak holistički, a ne samo hedonistički.

Odavno je poznato da mirisi djeluju na raspoloženje, no zahvaljujući suvremenoj znanosti i visokoj tehnologiji parfemi se ciljano “programiraju” za opuštanje, mentalnu bistrinu, podizanje energije, osjećaj blagostanja... Ukratko, to što lijepo mirišemo trebalo bi nam pružati i konkretnu dobrobit. Tvorci funkcionalnih parfema ističu kako iza toga stoje i vrlo konkretni znanstveni dokazi da se pomoću mirisa može utjecati na određene dijelove mozga u kojima se “procesuiraju” emocije.

Među predvodnicima funkcionalnih parfema je britansko-francuski brend Edeniste. Osnivačica Audrey Semeraro tvrdi da njihovi mirisi imaju jedinstven “psihofiziološki” efekt zahvaljujući aktivnim molekulama što su ih zajednički osmislili francuski neuroznanstvenici dr. Gabriel Lepousez i dr. Jérémie Topin koji se posebno bave osjetilima te renomirani parfemski “nosovi” Aurelien Guichard i Jerôme di Marino koji su kreirali mirise i za Gucci, Armani, Kenzo i druge poznate brendove.

image

Parfemi Edeniste

PRESS

Edeniste je pretprošle godine izazvao bum lansiravši liniju parfema što sadrže patentirane “antistresne akorde” te se dodatno kombiniraju s esencijama koje djeluju opuštajuće i potiču osjećaje radosti, ljubavi i ispunjenosti pozitivnom energijom. Brend jamči da je to dokazano kliničkim istraživanjima u kojima su, među ostalim, kod ispitanika pratili aktivnost mozga, srčani ritam, osjetljivost kože, cirkulaciju, mišićne tenzije... kako bi precizno odredili spomenuti “psihofiziološki” učinak. Audrey Semeraro dodaje da Edeniste širi pozitivu i utoliko što koristi najkvalitetnije prirodne sastojke dobivene održivim metodama, kao i eko ambalažu.

image

Audrey Semeraro, osnivačica brenda Edeniste, za kreiranje aktivnih molekula angažirala je neuroznanstvenike i parfemske "noseve"

PRESS

Među funkcionalnim parfemima posebno mjesto ima i američki brend The Nue Co. koji već šest godina proizvodi takozvane mirisne suplemente pomoću tehnologije što oponaša učinak boravka u prirodi. Metodom “olfaktornog otiska prsta” iz prirodnog okoliša uzimaju organske molekule te ih “kopiraju” u mirisne formulacije.

image

The Nue Co.

PRESS

Primjerice, parfem Forest Lungs oponaša fitoncide - blagotvorne tvari iz drveća - kako bi dočarao umirujući boravak u šumi, dok parfem Water Therapy pruža osjećaj bivanja uz more. Prema rezultatima kliničkih istraživanja, u roku od 30 minuta nakon nanošenja parfema 94 posto ispitanika osjećalo se znatno opuštenije, tvrde Jules Miller i Charlie Gower, bračni par koji je osmislio mirise The Nue Co. u suradnji s neuroznanstvenicima sa Sveučilišta u Ženevi.

image

Jules Miller za svoj brend The Nue Co. proizvodi takozvane mirisne suplemente pomoću tehnologije koja oponaša učinak boravka u prirodi

PRESS

Popularni brend funkcionalnih parfema je i britanski Vyrao koji kombinira neuroznanstvene spoznaje s “alternativnim” energetskim tehnikama poput reikija i integrativne kvantne medicine, čemu se osnivačica brenda Yasmin Sewell posvetila nakon dugogodišnje karijere u modnoj industriji. U suradnji s poznatom britanskom parfumerkom Lyn Harris, Yasmin je 2021. predstavila parfeme na bazi biljnih esencija što povoljno djeluju na raspoloženje. Svaka parfemska bočica sadrži i takozvani Herkimer - vrstu kvarca što se u kristaloterapiji koristi za uklanjanje stresa i buđenje pozitivne energije.

image

Svaki parfem Vyrao, iza kojeg stoji Jasmin Sewell, sadrži takozvani Herkimer - vrstu kvarca koja se u kristaloterapiji koristi za uklanjanje stresa i buđenje pozitivne energije

PRESS

Među mirisnim “podizačima” raspoloženja što su nadahnuti neuroznanstvenim spoznajama 2020. pojavio se i Hormone Paris - brend s proizvodnjom u Francuskoj, a sjedištem u Dubaiju. Za parfeme nazvane po hormonima - primjerice Endorphin, Dopamine i Adrenaline - tvrdi se da imaju pomno izbalansirane formulacije što pridonose hormonskoj ravnoteži, a time i dobrom raspoloženju i vitalnosti.

image

Hormone Paris

PRESS

Umijeće parfumerstva združuje se sa znanošću i na razne druge iznenađujuće načine - uključujući svojevrstan “Jurski park” drevnih mirisa. Tako se može slikovito opisati parfemski brend Future Society što ga je jesenas predstavila Jasmina Aganovic, američka znanstvenica bosanskih korijena koja se bavi bioinženjeringom u kozmetici i drugim proizvodima za svakodnevnu uporabu.

image

Forest Lungs oponaša fitoncide - blagotvorne tvari iz drveća - kako bi dočarao umirujući boravak u šumi, a parfemi Future Society, američke znanstvenice Jasmine Aganovic, nadahnuti su izumrlim vrstama cvjetajućih biljaka

PRESS

Parfemi Future Society nadahnuti su izumrlim vrstama cvjetajućih biljaka diljem svijeta, koje su u posljednjih stotinjak godina nestale uslijed urbanizacije, iskrčivanja šuma i klimatskih promjena. Analizirajući DNK iz ostataka tih biljaka što su očuvani u botaničkoj zbirci Sveučilišta Harvard znanstvenici su “rekreirali” njihov genom i predstavili ga parfumerima kao inspiraciju da pokušaju dočarati mirise izgubljene flore. Tako je nastala kolekcija Scent Surrection - nesvakidašnji olfaktorni vremeplov koji daje novi život drevnom cvijeću. Pritom su parfumeri koristili razne mirisne molekule, od prirodnih do onih dobivenih bioinženjeringom.

Na bioinženjeringu se u potpunosti temelji američki hit brend parfema Aeir što su ga 2022. osnovali Enrico Pietra i Rodrigo Caula, dizajneri koji se bave održivim tehnologijama. Aeir parfemi u potpunosti su načinjeni u laboratoriju jer, kako kažu dizajneri, zašto rušiti drveće i koristiti tone cvjetnih latica samo zbog dobivanja malih količina skupocjenih mirisnih esencija, kad suvremena tehnologija sve to može u tančine oponašati na održiv i “čist” način. U današnje vrijeme i sintetski sastojci mogu biti biorazgradivi, ističe dvojac Pietra i Caula čiji parfemi dolaze u ambalaži što se u potpunosti može reciklirati, a dijelom čak i kompostirati. To je vizija istinski održivog luksuza budućnosti, smatraju tvorci parfema Aeir.

image

Parfemi Aeir

PRESS
Linker
08. rujan 2024 02:33