NEJA MARKICEVIC/CROPIX
Da za nove izazove

Ivana Marković: ‘Kao tim podižemo ljestvicu i dijelimo iste poslovne ciljeve‘

A1 Hrvatska uspjeh duguje okretanju održivosti u svim sferama poslovanja, uvođenju novih i modernih usluga, kvalitetnom odnosu s korisnicima te pružanju jednakih mogućnosti razvoja svim svojim zaposlenicima - od kojih su 45 posto žene.

A1 Hrvatska uspjeh duguje okretanju održivosti u svim sferama poslovanja, uvođenju novih i modernih usluga, kvalitetnom odnosu s korisnicima te pružanju jednakih mogućnosti razvoja svim svojim zaposlenicima - od kojih su 45 posto žene.

Ivanom Marković, članicom Uprave i glavnom direktoricom za segment privatnih korisnika A1 Hrvatska, razgovarali smo o poslovnim rezultatima, prednostima ženskog pristupa poslu, načinima na koje tvrtka olakšava balans između privatnog i poslovnog života zaposlenika te o tome zašto su mentoriranje i empatija ključni za uspješno funkcioniranje timova. Ivana Marković ističe kako su, s obzirom na okolnosti, zadovoljni poslovanjem: tijekom prvih šest mjeseci prihodi kompanije porasli su 2,9 posto u odnosu na godinu ranije, a čak 23,8 posto više su investirali u izgradnju i modernizaciju mreže.

Što su ove godine bile najveće novosti u poslovanju?

Okrenuli smo se održivosti u svim sferama našeg poslovanja. Nije da se do sada njome nismo bavili, ali smo veći fokus stavili na održive proizvode za korisnike. Pokrenuli smo program u kojem korisnici ostvaruju popust na kupnju novog uređaja ako donesu stari. Prikupljene uređaje recikliramo ili ih obnavljamo kako bi se ponovno koristili. Privatnim korisnicima ponudili smo i dodatne pogodnosti koje im olakšavaju održavanje doma te smo proširili digitalni pristup uslugama. Primjerice A1 Pomoć u kući, koju korisnik može jednostavno aktivirati u MojA1 aplikaciji i biti siguran da će u hitnim situacijama u svom domu dobiti pomoć u bilo koje doba dana ili noći.

Jedina ste žena u šestočlanoj Upravi A1 Hrvatska. U čemu se sastoji vaš ženski pristup poslu i koje su njegove prednosti?

Mislim da je u svakom timu ključno povjerenje i ako ono postoji, preduvjeti za uspješno funkcioniranje tima su stvoreni. Zbog potrebe balansiranja privatnog i poslovnog života ženama je silom prilika prirodniji multitasking, što pomaže i u poslu, posebice u dinamičnom okruženju kao što je telekom industrija. Žene češće preispituju svoje mogućnosti, pitaju se mogu li nešto napraviti bolje, ali isto tako češće uključuju članove svog tima u donošenje odluka, što je iznimno važno za izgradnju povjerenja i lojalnost. Muškarci su sigurniji u sebe i prihvaćaju svaku priliku koja im se nudi, a možda bismo u tom pogledu ponešto mogle naučiti od njih - više vjerovati u sebe i svoje mogućnosti i jasno izraziti želju za vođenjem.

Što je za vas ključno u vođenju tima?

Da radimo kao tim, svakodnevno si podižemo ljestvicu, dijelimo iste poslovne ciljeve, kao i zadovoljstvo koje proizlazi iz poslovnih postignuća. Nove izazove treba prihvatiti, isporučiti dogovoreno, a tek onda prelaziti na sljedeću razinu. Tako gradite reputaciju koja vam u ostatku karijere može samo biti od koristi.

image

Ivana Marković, članica Uprave i glavna direktorica za segment privatnih korisnika A1 Hrvatska

NEJA MARKICEVIC/CROPIX

Koliko su za razvoj timova važni mentoriranje i empatija?

Da bi tim bio uspješan, lider mora puno vremena uložiti u usklađivanje timskih i individualnih potreba članova tima te tako balansirati u radu s različitim ljudima, za što je ključna empatija. Većina žena je tu u prednosti jer im je empatija obično urođena ili je s godinama bolje razvijaju nego većina muškaraca. Dobar lider može ujedno biti i mentor, ali za razliku od lidera uloga mentora nije upravljačka, nego upravo u prepoznavanju, poticanju i razvoju individualnih talenata i prijenosu vještina.

U A1 ste fokusirani na pružanje jednakih mogućnosti zapošljavanja i razvoja. Kako se to očituje?

Promičemo raznolikost i jednake prilike za razvoj karijera unutar kompanije. Ulažemo u društvo znanja s naglaskom na digitalne vještine te veću uključenost žena u STEM. Manjak žena u STEM-u nije problem samo IT industrije nego cijelog društva. Još imamo premali broj žena na IT fakultetima. Vjerujem da je razlog tome i što mi žene uvijek razmišljamo previše unaprijed pa pri upisu na fakultet, osim utjecaja okoline koja nas uči da postoji podjela na muške i ženske poslove, razmišljamo kako se jednako ostvariti i u poslovnom i u privatnom životu. Prošle godine smo pokrenuli A1 STEMfemme program namijenjen studenticama završnih godina STEM fakulteta. Pružamo im priliku za rad u kreativnom, međunarodnom okruženju na konkretnim projektima uz primjenu najnovijih tehnologija i podršku mentora. Nakon toga imaju priliku nastaviti raditi i kroz A1 Start program, što je još godinu dana radnog iskustva, a i prilika za trajno zaposlenje u A1 Hrvatska. Istraživanja pokazuju da djevojčice u dobi od 7 do 10 godina pokazuju jednak interes za STEM kao i dječaci, ali u pubertetskoj dobi taj interes pada. Želimo znati koji je uzrok tome i osnažiti djevojke da se više uključuju u STEM. Stoga uskoro pokrećemo i STEMfemme Junior program, što je još jedna od inicijativa našeg održivog poslovanja.

"Promičemo raznolikost i jednake prilike za razvoj karijera unutar kompanije. Ulažemo u društvo znanja s naglaskom na digitalne vještine te veću uključenost žena u STEM."

Koliki je postotak žena zaposlenih u A1 Hrvatska i kako im olakšavate?

Trenutačno je u kompaniji 45 posto žena, ali trudimo se kroz razne pogodnosti olakšati razvoj karijere i balans između privatnog i poslovnog života. Osim fleksibilnih oblika rada, na kampusu imamo dječji vrtić, a o školskoj djeci brinemo tijekom praznika kroz projekt Leteće dadilje. Dok roditelji rade, za njih organiziramo razne edukacije pa čak i školu skijanja. Naš program Flexi baby usmjeren je novim roditeljima da nakon povratka s rodiljnog dopusta prva tri mjeseca rade šest sati dnevno uz punu plaću. Nismo fokusirani samo na roditelje, nudimo razne pogodnosti, od onih financijskih do polica zdravstvenog i drugih osiguranja. Također subvencioniramo sportske aktivnosti naših zaposlenika te edukacije usmjerene na osobni i profesionalni razvoj s naglaskom na digitalne vještine.

Koja se usluga ove godine pokazala kao iznimno popularna i uspješna?

I dalje je korisnicima najatraktivniji naš MOZAIK kroz koji mogu dobiti sve fiksne i mobilne usluge uz dodatne popuste. Čak 80 posto korisnika koristi naše usluge kroz MOZAIK. Osim toga, korisnici su odlično prihvatili uslugu osiguranja ekrana mobilnog uređaja, uz koju za 9 kuna mjesečno mogu osigurati svoj ekran u slučaju pada ili bilo kakvog oštećenja. U tom slučaju naša korisnička služba preuzima uređaj, popravlja ekran bez dodatnih naknada te ga u najkraćem mogućem roku vraća korisniku.

Kakvi su planovi za razvoj za iduću godinu?

Kvalitetan odnos s korisnicima gradimo od početka i oni to prepoznaju, ali ne želimo na tome stati, nego ćemo i dalje ulagati u unapređenje korisničkog iskustva i u personalizaciju usluga. Pripremamo napredna AI rješenja za savjetovanje korisnika u pojedinim situacijama. Ulazimo i u područja fintecha, insurtecha i povećanja sigurnosti poslovanja za poslovne subjekte. Naravno, nastavljamo s ulaganjem u 5G i ultra-brzu optičku mrežu, kako bismo gigabitni internet doveli do što većeg broja korisnika, što će unaprijediti poslovanje poslovnim, ali i olakšati komunikaciju i entertainment privatnim korisnicima.

23. prosinac 2024 10:31