Bella Hadid

 DAVID FISHER/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA
Internet podijeljen

Može li ponovno postati najgledaniji? Vraća se modni spektakl brenda Victoria’s Secret

Nova verzija nekada najgledanije modne revije najavljena je za "kasnije ove godine". Nije još jasno kako bi show mogao izgledati, ali jasno je da će se pokušati ukrcati u vlak inkluzivnosti i različitosti među modelima.

Nova verzija nekada najgledanije modne revije najavljena je za "kasnije ove godine". Nije još jasno kako bi show mogao izgledati, ali jasno je da će se pokušati ukrcati u vlak inkluzivnosti i različitosti među modelima.

Nakon četiri godine prekida vraća se godišnji modni show brenda donjeg rublja Victoria‘s Secret, objavljeno je. Kako sada stvari stoje, uskoro bismo opet mogli gledati kičasto-glamuroznu reviju koja je nekoć bila jedna od najiščekivanijih i najgledanijih, piše britanski Vogue. Doduše, tada su u negližeima i drugim izazovnim komadima rublja i s anđeoskim krilima na leđima pistom klizile vrhunske manekenke poput Adriane Lime, Gisele Bündchen i Heidi Klum. Novu verziju modne revije "kasnije ove godine" najavio je financijski direktor kompanije Timothy Johnson, a glasnogovornik je za Hollywood Reporter izjavio da će "pojačati predanost zagovaranju ženskih glasova i njihovih jedinstvenih perspektiva".

Put prema dolje

Podsjetimo, u studenome 2019. odlučeno je da se revija prestaje priređivati zbog loše prodaje donjeg rublja, slabe gledanosti i kontroverzi koje su se počele plesti oko brenda. Najgore po brend bilo je to što je objavljeno da je izvršni direktor Les Wexner blisko povezan sa zloglasnim Jeffreyem Epsteinom, tada optuženim za seksualnu trgovinu maloljetnim osobama i druga zlodjela. Nije puno pomoglo što je Wexner tvrdio da je sve veze s Epsteinom prekinuo još 2007., a uslijedio je i tekst u New York Timesu koji je optužio Edwarda Razeka, bivšeg direktora marketinga L Brands, matične kompanije Victoria’s Secreta, za "kulturu mizoginije, maltretiranja i uznemiravanja". Razek je uzvratio rekavši da su te tvrdnje "neistinite, pogrešno protumačene ili izvučene iz konteksta", dok L Brands nije osporovao navode.

image

Adriana Lima 2017. na showu Victoria‘s Secret

DAVID FISHER/SHUTTERSTOCK EDITORIAL/PROFIMEDIA

Gospođa Fenty očitala lekciju

Počela su se nizati i pitanja je li revija s krilatim polugolim ženama i nekako starinski spektakularna uopće još primjerena u novoj modnoj klimi. Razgovaralo se i o tome da reviju ne nose samo manekenke idealnih mjera, nego i modeli koji bolje odražavaju raznolikost među ljudima, poput žena većih konfekcijskih brojeva ili transrodnih modela. No, na takvo direktno Vogueovo pitanje godinu dana prije obustavljanja revije, Razek je odgovorio: "Ne mislim da bismo to trebali. Znate zašto? Zato što je to fantazija. To je 42-minutni zabavni specijal. Eto što je to."

Ipak, bili su prisiljeni na djelovanje, jer je otprilike u isto vrijeme Rihanna sa svojim brendom donjeg rublja Savage X Fenty pokazala da je moguće imati seksi show koji uključuje različite modele. Na prvoj modnoj reviji njezinog brenda pistom su prošetale manekenke svih veličina te queer, trans i nebinarne osobe, kao i transvestiti.

image

Rihanna je pokazala kako izgleda modna revija koja misli na različitost među ljudima

ILYA S. SAVENOK/GETTY IMAGES/PROFIMEDIA

Victoria’s Secret priključio se trendu raznovrsnosti lansirajući 2021. kampanju VS Collective u kojoj su sudjelovale plus-size model Paloma Elsesser, transrodni model i LGBTQ+ aktivistica Valentina Sampaio i popularna nogometašica Megan Rapinoe. Osvježeni brend odrekao se tada i anđela, želeći ponuditi proizvode koji bolje odražavaju ono "što žene žele", ali sve se doimalo previše namješteno. U kampanji za Majčin dan koja je uslijedila nastupila je trudna manekenka u svilenom ružičastom ogrtaču, što je također trebalo ukazivati na veći raspon tjelesnih tipova.

image

Ovako je bilo prije nego što su krila pala - Taylor Hill 2018. Kako će biti ove godine?

MATT BARON/SHUTTERSTOCKEDITORIAL/PROFIMEDIA

Je li sve zbog novca?

Nejasno je još kakav bi mogao biti najavljeni show, ali jasno je da mu se mnogi ne raduju. Reakcije su pomiješane – neki misle da su se promijenili samo zato što su na to bili prisiljeni ("Gospođa Fenty ih je natjerala da promijene strategiju", napisao je jedan korisnik Twittera), drugi su oprezno optimistični ("Pričekat ću kako bih vidjela je li ovo samo performans ili je stvarna promjena", jedan je od komentara), a treći se vesele povratku, ali pribojavaju se da revija neće izgledati onako glamurozno kao nekad. U raspravu se uključila i pjevačica Lizzo, koja misli da je ovo "pobjeda inkluzivnosti radi inkluzivnosti". Ako brendovi to počnu činiti samo zato što su dobili reakciju, što će se dogoditi kada se trendovi ponovno promijene, pita se Lizzo i pretpostavlja da iza svega stoji želja za zaradom. Je li tako ili je promjena istinska, vidjet ćemo u drugom dijelu godine, za kada je Victoria’s Secret Fashion Show najavljen.

Linker
22. studeni 2024 08:58