GLORIA
Mogućnost izbora kao trend

Marian Salzman: ‘Pametne tvrtke mogu pomoći svojim djelatnicima u borbi sa stresom, depresijom i društvenom izolacijom‘

Viša potpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International ističe kako je pandemijski kaos razbio tabue oko mentalnih bolesti i potaknuo tvrtke da počnu razmišljati o brizi za svoje zaposlenike.

Viša potpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International ističe kako je pandemijski kaos razbio tabue oko mentalnih bolesti i potaknuo tvrtke da počnu razmišljati o brizi za svoje zaposlenike.

Amerikanka Marian Salzman, viša potpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International, jedna je od vodećih svjetskih trendspotterica i stručnjakinja za poslovno komuniciranje. U nedavno održanom webinaru otkrila je čak 22 globalna trenda koji nas očekuju u idućoj godini, a u razgovoru za Gloriju objašnjava koji će na društvo utjecati dobro, a koji loše te kako ćemo raditi i zabavljati se u godini koja je pred nama.

Koje biste trendove izdvojili kao najvažnije u 2022.?

"Iznenađujuće dobra stvar proizašla iz svog tog kaosa globalne pandemije, zatvaranja i društvene izolacije je da se više ne pretvaramo kako mentalne bolesti ne postoje i da se o njima ne može javno govoriti u “pristojnim” tvrtkama. Stres i mentalne bolesti - poput anksioznosti i depresije - pogađaju obitelji, radna mjesta i zajednice. Najnegativniji trend koji primjećujem je strah od znanosti i povećano širenje dezinformacija. Naša moderna kultura lakomog gutanja vijesti predstavlja plodno tlo za slučajno ili namjerno širenje dezinformacija. Mi u Philip Morris Internationalu svakodnevno se susrećemo s tim na našem putu ka budućnosti bez dima. Iz tog razloga radimo na tome da javnosti damo stručno recenzirane znanstvene podatke."

image

Marian Salzman je iša vpotpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International.

GLORIA

S obzirom na to da će ljudi početi masovno otvoreno govoriti o mentalnim problemima, kako im pomoći?

"Pametne tvrtke mogu pomoći svojim djelatnicima u borbi sa stresom, depresijom, sindromom izgaranja na poslu i društvenom izolacijom. Mnoga su međunarodna poduzeća, poput Bristol Myers Squibba, Philip Morris Internationala i Whirlpool korporacije razvili sustave podrške za svoje zaposlenike. Jedan od primjera te potpore je osnivanje grupa za pomoć s ciljem pospješivanja raznolikosti te stvaranja osjećaja bliskosti i zajedništva. Neke od njih, poput Etsyja, nude svojim zaposlenicima neograničen broj dana bolovanja kod problema s mentalnim zdravljem."

Hoćemo li se u 2022. vratiti u urede ili će prevladati hibridni model rada?

"U idućoj godini većina ljudi će nastaviti razmišljati o tome što žele od zaposlenja - ili na što su spremni pristati. Poslodavci će iskušavati nove metode rada, a online i hibridni pristupi postat će dio nove korporativne fleksibilnosti. U Philip Morris Internationalu želimo privući i zadržati najbolje talente i vidjeli smo da se uz planiranje i brigu produktivnost može dodatno povećati. Zbog toga smo razvili plan nazvan SmartWork, hibrid online i rada iz ureda, kako bismo djelatnicima omogućili da sami odaberu kako će i odakle raditi."

Čitajte i: Sanja Musić Milanović, Ivana Bodrožić i Snježana Prijić-Samaržija: Ženska energija za bolju budućnost

Što su najveće vrijednosti virtualnog svijeta koje ćemo spoznati u idućoj godini?

"Mislim da ćemo u 2022. vidjeti ubrzan razvoj virtualnih i 3D printanih dobara. Ovaj trend će rasti i razvijati se u nove oblike. Ulagači se već sad okreću prema Decentralandu, meta-svijetu sačinjenom od devedeset tisuća virtualnih parcela. U studenom 2021. jedna od tih parcela prodana je za 2,4 milijuna američkih dolara.

image

Marian Salzman jedna je od vodećih svjetskih trendspotterica i stručnjakinja za poslovno komuniciranje.

GLORIA

Kakvu vrstu hedonizma ćemo razviti u postcovid društvu?

"Usprkos nekim paralelama s “ludim dvadesetima” (koje su također bile postpandemijsko doba), postoje značajne razlike. Jedna od njih je da smo danas u prosjeku stariji nego opća populacija otprije stotinu godina. To znači da ćemo danas manje partijati, a više se usredotočiti na čuvanje resursa. U dvadesetima su zabava, kupnja i druženje podrazumijevali izlazak iz doma. U 2020-ima postoji više poticaja da se ostane unutra - streaming, druženje preko društvenih mreža... Također, nove tehnologije sve više postaju mainstream (npr. Zoom, virtualna stvarnost, umjetna inteligencija, genetska tehnologija) i pružaju priliku za rast nekih novih bogatstava i kultura."

Čitajte i: Antoneta Alamat Kusijanović, Mirela Kardašević i Martina Vrdoljak Ranilović: Žene koje su dokaz da se upornost isplati

Hoće li se nejednakosti u društvu, koje je pandemija dodatno produbila, nastaviti u narednom razdoblju?

"Tijekom rane pandemijske panike pojavili su se pozivi za sudjelovanjem i zajedništvom - posebno u političkim i promocijskim porukama - jer smo “svi u istom čamcu”. Nije bilo potrebno dugo da javnost spozna, kako je to Financial Times opisao, da smo “svi u istom nevremenu, ali ne i u istom čamcu”. Nakon desetljeća prihvaćanja “to je jednostavno tako”, javnost je postala sve više senzibilizirana na nejednakosti i sve manje spremna na njihovu toleranciju. To će oblikovati politički, društveni, pa čak i korporativni razvoj."

Linker
05. studeni 2024 04:51