Viša potpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International ističe kako je pandemijski kaos razbio tabue oko mentalnih bolesti i potaknuo tvrtke da počnu razmišljati o brizi za svoje zaposlenike.
Amerikanka Marian Salzman, viša potpredsjednica globalnih komunikacija tvrtke Philip Morris International, jedna je od vodećih svjetskih trendspotterica i stručnjakinja za poslovno komuniciranje. U nedavno održanom webinaru otkrila je čak 22 globalna trenda koji nas očekuju u idućoj godini, a u razgovoru za Gloriju objašnjava koji će na društvo utjecati dobro, a koji loše te kako ćemo raditi i zabavljati se u godini koja je pred nama.
Koje biste trendove izdvojili kao najvažnije u 2022.?
"Iznenađujuće dobra stvar proizašla iz svog tog kaosa globalne pandemije, zatvaranja i društvene izolacije je da se više ne pretvaramo kako mentalne bolesti ne postoje i da se o njima ne može javno govoriti u “pristojnim” tvrtkama. Stres i mentalne bolesti - poput anksioznosti i depresije - pogađaju obitelji, radna mjesta i zajednice. Najnegativniji trend koji primjećujem je strah od znanosti i povećano širenje dezinformacija. Naša moderna kultura lakomog gutanja vijesti predstavlja plodno tlo za slučajno ili namjerno širenje dezinformacija. Mi u Philip Morris Internationalu svakodnevno se susrećemo s tim na našem putu ka budućnosti bez dima. Iz tog razloga radimo na tome da javnosti damo stručno recenzirane znanstvene podatke."
S obzirom na to da će ljudi početi masovno otvoreno govoriti o mentalnim problemima, kako im pomoći?
"Pametne tvrtke mogu pomoći svojim djelatnicima u borbi sa stresom, depresijom, sindromom izgaranja na poslu i društvenom izolacijom. Mnoga su međunarodna poduzeća, poput Bristol Myers Squibba, Philip Morris Internationala i Whirlpool korporacije razvili sustave podrške za svoje zaposlenike. Jedan od primjera te potpore je osnivanje grupa za pomoć s ciljem pospješivanja raznolikosti te stvaranja osjećaja bliskosti i zajedništva. Neke od njih, poput Etsyja, nude svojim zaposlenicima neograničen broj dana bolovanja kod problema s mentalnim zdravljem."
Hoćemo li se u 2022. vratiti u urede ili će prevladati hibridni model rada?
"U idućoj godini većina ljudi će nastaviti razmišljati o tome što žele od zaposlenja - ili na što su spremni pristati. Poslodavci će iskušavati nove metode rada, a online i hibridni pristupi postat će dio nove korporativne fleksibilnosti. U Philip Morris Internationalu želimo privući i zadržati najbolje talente i vidjeli smo da se uz planiranje i brigu produktivnost može dodatno povećati. Zbog toga smo razvili plan nazvan SmartWork, hibrid online i rada iz ureda, kako bismo djelatnicima omogućili da sami odaberu kako će i odakle raditi."
Što su najveće vrijednosti virtualnog svijeta koje ćemo spoznati u idućoj godini?
"Mislim da ćemo u 2022. vidjeti ubrzan razvoj virtualnih i 3D printanih dobara. Ovaj trend će rasti i razvijati se u nove oblike. Ulagači se već sad okreću prema Decentralandu, meta-svijetu sačinjenom od devedeset tisuća virtualnih parcela. U studenom 2021. jedna od tih parcela prodana je za 2,4 milijuna američkih dolara.
Kakvu vrstu hedonizma ćemo razviti u postcovid društvu?
"Usprkos nekim paralelama s “ludim dvadesetima” (koje su također bile postpandemijsko doba), postoje značajne razlike. Jedna od njih je da smo danas u prosjeku stariji nego opća populacija otprije stotinu godina. To znači da ćemo danas manje partijati, a više se usredotočiti na čuvanje resursa. U dvadesetima su zabava, kupnja i druženje podrazumijevali izlazak iz doma. U 2020-ima postoji više poticaja da se ostane unutra - streaming, druženje preko društvenih mreža... Također, nove tehnologije sve više postaju mainstream (npr. Zoom, virtualna stvarnost, umjetna inteligencija, genetska tehnologija) i pružaju priliku za rast nekih novih bogatstava i kultura."
Hoće li se nejednakosti u društvu, koje je pandemija dodatno produbila, nastaviti u narednom razdoblju?
"Tijekom rane pandemijske panike pojavili su se pozivi za sudjelovanjem i zajedništvom - posebno u političkim i promocijskim porukama - jer smo “svi u istom čamcu”. Nije bilo potrebno dugo da javnost spozna, kako je to Financial Times opisao, da smo “svi u istom nevremenu, ali ne i u istom čamcu”. Nakon desetljeća prihvaćanja “to je jednostavno tako”, javnost je postala sve više senzibilizirana na nejednakosti i sve manje spremna na njihovu toleranciju. To će oblikovati politički, društveni, pa čak i korporativni razvoj."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....